1

Tråd: Allmänt skitsnack =)

Tjoho!

Jag fick bli den förste!

Sv: Allmänt skitsnack =)

Hmmpff, ska vi brottas om saken? =)

Börjar fö lägga sig ett litet snötäcke nu, får hålla tummarna för att det kommer lite till så vi kan ha vår efterlängtade snöbrottning innan våren!

Webbplats

3

Hmmpff, ska vi brottas om saken? =)

Börjar fö lägga sig ett litet snötäcke nu, får hålla tummarna för att det kommer lite till så vi kan ha vår efterlängtade snöbrottning innan våren!

Jaa! När kan folk då, generellt? Är ju så mycket skojig träning nu att det kan bli svårt att få in. Eller ska vi ta det som en del av ett söndagspass?

I anslutning till ett söndagspass vore nog smidigast. Om det nu spikats var de passen ska ligga nånstans, har ju varit lite virr.

Ännu en inspelning avbetad, så på tisdag-onsdag är jag med igen! Men på söndag har jag en annan inspelning.

Webbplats

5

:twisted: ja när e söndagspassen igentligen : )

6

14.30 är det på söndagar nu. Men jag ska försöka slå ett slag för att det flyttas tillbaka, för det verkar ställa till det för dem flesta!

För att tillmötesgå våra önskemål har Leif ändrat vår söndagstid så att den ligger precis före kickboxningspasset.

Alltså - från söndag 6/2 är tiden 16.00 - 17.30.   :D

Anders

På allmän begäran har jag lagt upp en av mina filmer nu. Skaffade MiniDV-kamera igår, så kunde äntligen tanka in den i datorn.

http://film.nyh.se/videos/ ("Plånkan", i wmv-format)

Övningen var att filma utan stativ eller andra hjälpmedel, med max en timmes inspelningstid (vilket jag inte tror jag drog över fastän interiören och exteriören låg nån kilometer isär) och dessutom skulle filmen klippas i kameran (spela in allting i rätt längd och på rätt ställe på bandet direkt). Alltså är det i princip bara en tagning på allting. Den är filmad tidigare på dagen (vår/vintern 2004) samma dag som den skulle presenteras och med bekanta i rollerna. Inget mästerverk med andra ord =)

Versionen som ligger uppe här tightade jag till lite slarvigt i klippningen på datorn igår så den blir lite mer lättittad. Ljud har den inget.

Tror jag har de första filmerna från första terminen på skiva nånstans också om intresse finns. Riktigt dåliga, men mitt foto var allafall helt ok.

*Fotnot: "CJ" är mitt namn i filmsammanhang.

Webbplats

Oscars min som änglalikt oskyldig sitter ju helt rätt, men Andreas och Nina får jobba lite innan de kan söka in till Dramaten :-)

Lilla have-fruen...

Nu när H C Andersson har 200-årsjubileum så borde vi väl köra lite omo plata på träningen, ju!

En stycken havefrue levererad (förvisso mer americana än omoplata, och från reverserad sidecontrol). Några fler jubileum som skall uppmärksammas med någon särskild teknik?

Webbplats

Länsförsäkringar i Uppsala fyller 160 år och Flygvapnet 75. Välj själv och var lite kreativ :-)

Så då ska vi göra lite kast så att kroppar flyger över hela lokalen och hela gänget tvingas utnyttja sin sjukförsäkring? Njae, alla jubileum måste väl inte uppmärksammas hoppas jag.

Webbplats

Det har vi väl redan gjort, förresten?
Jag har flugit (och gjort en JAS) och Paula åtminstone utnyttjat sjukvård...

Protestera mot kamposportsförbudet

http://www.kampsportsfakta.se/default.a … mp;pe2=349

"I am a shark, the ground is my ocean...and most people can't even swim" - Machado brothers

Det var lätt att skriva under. Man säger bara att reglering av idrotter skall ske på saklig grund, inte på rykten och känslor. Det måste väl alla tycka är ett rimligt krav för en riksdag.

GRYm träning idag.. Kändes som om alla var grymt taggade.. var riktigt kul =)

"I dont believe in belts, toughness cant be ranked"
John C Reily

Det blir bara roligare och roligare med BJJ med åren så du har mycket att se fram mot! Extra kul när det är många på passen (brukar annars vara rätt tunnt på sommaren), får ju lite extra energi som instruktör och det smittar förhoppningsvis av sig. Men roliga matcher kan man få en kick av även om man var lite seg innan.     

Glöm nu inte att råplugga backguard-escapes tillsammans med Micke! Här har ni videon om ni bara vill ha själva backguard-escape segmentet: http://bjj.nyh.se/forum/viewtopic.php?pid=246#p246 . Vill inte att ni missar en enda detalj som finns på filmen (plus det med hakan) när ni väl visar upp escapesen för mig och Anders. Kolla gärna av med några som redan är graderade först om de tror att jag och Anders hade gett godkänt.

Webbplats

Bra träning helt klart, känner mig inne i något slags soft tillstånd där jag bara vill träna oavbrutet med korta pauser för föda och toabesök i livet får väl ge mig till tåls fram till Tisdag iaf. Idag har jag köpt grejjer då min susp gick i graven förra träningen, nog om detta.

Backguardescape länken verkar ha kolat av, BGE är dock ca 1 h 39 min in på BJJ-skivan har jag tagit reda på efter lite forskning från min sida. Nu ska jag plugga den i några fria minuter. Upplever väl att Escape 1 börjar sitta men 2 och 3 är fortfarande besvärliga, bara att plugga och köra. Ses på Tis.

Ahh sant så sant Johan.. Kul som fan att vi e några st. var rätt tunt i början på året men nu på våren så har det slutit upp fler o fler.. grymt kul. Jag o Micke kommer spika backguard escape på sön Mohahaha.
Bra matcher idag med.. Jävligt kul. Lite irriterande dock att micke fick in 2 anklelocks på mig :(

John C Reily

Phh fy an.. sitter uppe på landet nu och längtar hem till strike. Det ösregnar här och är svinkallt. Har iaf börjat springa varje morgon så man får någon träning men jag vill rulla lite. Ha det great alla

John C Reily

Hallå,

Igår var det träning å färde trots att våra tränare var borta gick det bra, det blev viss emfas på sparring som är brukligt när tränarna är borta :). Men på Daniels uppsnäppta begäran blev det lite teknik också, mest höll vi på med svepningar från Guard till Mount fr lista 1 (jag och Fredrik var ju där och fick vara fröknar för vi har båda 1 streck nu :)). Sedan körde vi lite escapen som Thornton visade från "head-and-arm" och sedan regjorde vi lokalen på det nya ambitiösa sättet.

Men det är inte bara för att berätta om hur kul vi hade på träningen som jag skriver detta, det var nämligen så att det var en journalist/reporter/el motsv. och hälsade på på BJJn. Hon kom från Danderyd/Djursholm eller Täby lokaltidningen (?) och ville veta lite om hur man brottas brasiliansk jujustsu och tog bilder på oss när vi slogs. Vi försökte övertala henne att komma och skriva om STRIKEOUT 2 el 3 vilket hon inte var helt negativ till, så om det vill sig riktigt väl kanske vi har bidragit till lite "media-coverage" på STRIKEs fantastiska event. iaf var det synd att inte Johan eller Anders var me igår och kunde sagt något mer inövat och intelligent ut i etern...

Vi synns på Tors!

Ohh damn va grymt! Såklart så missar man årets event *suck*
Fan va sugen jag är på träna nu. Min lillebror vill inte köra något mer bara öfr att han får spö hela tiden o vill bara lära isg submissions men inga escapes hehe what a fool :D
Saknar den svettiga lokalen o alla grabbs..

John C Reily

Nu är jag tillbaka från söderlandet (Skåne) och kanske hinner även Anders tillbaka innan söndagens träning - han siktar på det. Känns som alldeles för lång tid utan BJJ nu när vi missade tisdagsträningen! Redan två gånger i veckan känns på tok för lite. Får snacka med Markus på BJJ-center och kanske åka in (nån som har lust att hänga på kanske?) till dem och köra nån måndag eller onsdag (tror det är då de kör även på sommaren).

Roligt att lokaltidningen kom förbi. Hoppas att de fick bra bilder och att ni hade svar på åtminstone några av frågorna om BJJn. Och berättade om hur otroligt kul det är med BJJ! Kommer nån ihåg vilken lokaltidning det var? Anders sa att det inte var nån av de vanliga gratistidningarna utan nån betaltidning. De hade fått hans mobilnummer av Stefan så de ringde till honom och frågade lite.

Årets event kommer väl bli Strike Out 2 i augusti (inte juli). Men JAG kommer ju missa det. Men ni får se till att köra hårt och flitigt tills dess så ni kan göra ert bästa!

Webbplats

Mhmm är rätt nyfiken på vilken tiding det var. Hoppas den lockar lite folk. Sak bli intressant o se om det börjar lite nytt folk i höst.

John C Reily