Sv: Graderingar

Stort grattis till alla med nya gaderingar! roligt att det är så många som är intresserade av både träningen och tävlingar....

ser fram emot höst träningen och nya utmaningar. Trevlig sommar nu allihop. jag kommer nog inte hinna ner till klubben något under sommaren man jag kommer tillbaka till hösten och brottas med er!!!

Tack för den här terminen.

Inte stor och stark men snabb som en vessla!!

Stort grattis till strecken samt tack för en väldigt rolig och utvecklande termin. Alla har jobbat väldigt bra!

Jag ska försöka träna så mycket det går under sommaren så hoppas vi ses.

I går söndag 2/6 2013, var sista dagen på vårterminens träning. Vad vore då mer passande än några överraskande graderingar? Joakim lirkade sig till slut genom Johans nålsöga och knep sitt tredje streck. Mattias fick sitt efterlängtade fjärde streck. Stort GRATTIS till er båda!

Andra benlåset satt till slut där det skulle, gnugga hårt mot vaden. Flitig och duktig fighter. Grattis Nic till andra strecket!

Snyggt offerkast och mycket adrenalin i höstens Copa Branca (vitbälteskuppen). Halva första listan avklarad. Kör så det ryker, eller tills blodet tränger ut ur näsan. Bra jobbat. Grattis Susanna till första strecket!

Tack så mycket! Är så stolt över mitt första streck och allt ni har lärt mig under den här terminen.
Man vill bara lära sig mera nu :)

Grattis till er båda. kul att ni fortsätter att köra. jag kan se er utveckling sen ni började och det är roligt att ni fortsätter träna. nu är det bara att ladda om och sikta på nästa streck.
jag passar på o tacka för all sparring idag. det är roligt att köra mot er alla.

ses på nästa träning.

Grattis Susanna och Nic! Vad roligt!

Grattis båda två!

BJJ-julafton idag. Tomten hade bälte och streck i säcken.
Mattias, en av våra mest tekniska fighters, fick en uthållighetsutmaning av klass. En och en halv timmars kontinuerlig sparring. Belöningen? Ett blått bälte.
Dags att börja träna kondition för Joakim. 4:e strecket på vitt bälte var dagens utdelning.
Och sist men inte minst 2:a strecket på blå bältet till Calle.
Stort GRATTIS till alla & en God Jul!

Grattis till alla som graderade. Grymt imponerad av Mattias maratonbrottning.

Kan bara hålla med Patric. så imponerad av Mattias uthållighet idag även om han såg lite trött ut på slutet ;)
Verkligen stort grattis till alla graderade idag. Ni är verkligen värda det.

Mattias har så orättvist lätt för att lära sig nya tekniker, så det är klart att vi av ren avundsjuka över hans talanger var tvungna att plåga honom lite extra för graderingen :-).

(klicka bilderna för förstoring)

http://s24.postimg.org/rxt3glxu9/IMG_9115_Copy.jpg
Manlig kärlek när den är som vackrast.

http://s12.postimg.org/qy82rm7mx/IMG_9145_Copy.jpg
Vad är väl viktklasser när blåsnodden hägrar bara minuter bort?

http://s28.postimg.org/8nvfygljt/IMG_9148_Copy.jpg
Smurfbältet appliceras.

Webbplats

Stort grattis Mattias, du förtjänar verkligen ditt blåa bälte!!!

tack. och ja det var jobbigt att efter 1 tim brottning vilja göra motstånd men kroppen löd inte.

Stort Grattis till Niclas (!) som belönades med lila bälte efter att ha vunnit guld i Nordic Open! Grattis, du är väl värd den ädla färgen som ofta jämförs med svart bälte i andra kampsporter!

För er som har tränat minst en termin är det dags att börja pricka lite tekniker för en gradering!?
Puscha gärna själv för avprickning! Vi vill inte pricka av en enskild teknik utan samla på dig fem tekniker där du kan alla detaljer och prata sedan med en instruktör!
Calle, Mattias och Joakim kan pricka av tekniker på lista 1.
Johan och Anders kan pricka tekniker på lista 1 och lista 2.
Det finns en CD-skiva med tekniker för 70 kr. Ett bra sätt att få all detaljer presenterade.
För avprickning prioriterar vi de som tränar flitigt!

Igår 25/04 fick jag mitt tredje och fjärde streck! Det går himla fort fram alltså :)

Grymt, Valentina! Sniffar på blått redan! Tränar och tävlar man riktigt flitigt så ger det avkastning. Särskilt om man gör det i BJJns hemland.

Webbplats

STORT GRATTIS VALENTINA!!!! grymt jobbat. ser fram emot att se dina framsteg i höst när du är tillbaka.

Det börjar närma sig slutet på vårterminen. Några av er kanske funderar på gradering, men har inte riktigt kommit loss. På fredag tar jag med mig en hög med CD-skivor med teknikerna för första listan. 70 kronor i cash och CDn är din. Plugga hårt och pricka sen av 15 tekniker på första listan och första strecket är på plats innan höstens nybörjare börjar droppa in, fulla av beundran för er avancerade BJJ-utövare ;D-)

Träning som vanligt på fredag 2/5. Vi ses då!

Grattis Valentina!

Grattis Susanna till andra strecket! Som vanligt är backguard-escapen sista tekniken att pricka av. Bra jobbat! Och bra kämpat i SGL :-)

Hej! I lördags 07/06 på min födelsedag fick jag äntligen mitt blå bälte efter att ha tränat nästan varenda dag sen jag kom hit!

Toppen Valentina. STORT GRATTIS!

Dubbelt Grattis till dig Valentina!! Grymt att du har jobbat till dig ditt blåa bälte! Ska bli väldigt spännande att få se din utveckling när du kommer tillbaka i höst!!