Sv: Träning - Höstterminen

På fredag kl 18 kör vi igång träningen för alla! Jag hoppas få se alla "gamla" ansikten och många nya.

Vi ses,

Anders

Är det någon som är intresserad av träna imorgon onsdag?

Jag är intresserad av onsdagsträning! Hur långa är de avancerade träningarna (måndag, onsdag)?

Acancerade/tävlingspassen är 18-19:30, men borde vara lugnare i lokalen än under förra terminen så tror det finns möjlighet att dra över om man skulle vilja. Dessutom kör avancerade MMA:arna igång sitt pass i lokalen innanför kl 19:15, så kan ju höra med dem om de vill kelas lite också.

Nu i början av terminen kommer jag och Anders att fokusera på vanliga passen, eftersom det är nybörjarintag. Men snacka ihop er så det blir något av måndagarna och onsdagarna ändå!

Och ragga järnet på hela bekantskapskretsen för att få med dem till BJJn nu i början av terminen. Vi vill ha nytt kött att krama, jämsides med det gamla!

Webbplats

Är det några som ska träna idag?

Söndagsträning 09:30-11:00. Observera ny tid! Vi ses!

Är det någon som tänkt köra avancerat pass idag?

jag kör träning idag!

Inte stor och stark men snabb som en vessla!!

Jag kommer också idag

Någon som tränar idag?

Höstterminen håller på till 19/12. D.v.s. BJJ har sin sista instruktörsledda träning söndag 15/12.

Håll ögonen på Forumet för eventuella extraträningar under julhelgen!

Vårterminen på Combat börjar 7/1 (tisdag) dvs första instruktörsledda träning är fredag 10/1.

Inför vårterminen hoppas vi på ännu fler som tränar, så tala med kompisar, syskon, föräldrar mfl.

Nu går vi in i sista veckan på höstens BJJ-träning. Instruktörsledd träning som vanligt fredag 13/12 och söndag 15/12. Jag hoppas att alla har möjlighet att komma åtminstone på söndag! Sista gången på terminen brukar vara lite speciell. Kanske någon (oväntad) gradering och någon "godisteknik"?

BJJ-träningen är slut för denna terminen.

Kul att så många har tränat flitigt. Tack för trevligt kamratskap!

Mellandagsträning (fri träning) 27 och 30/12 samt 2 och 3/1.

Och sen ses vi den 10/1 då vårterminen drar i gång!

Och så önskar jag er en riktigt God Jul!

Anders

Träningstiderna för hösten har kommit upp på Combats hemsida (samma som under våren):

Träningstider i Täby – HT-14 (25/8-19/12)

BJJ – Brasiliansk Jiu-Jitsu: sönd. 9.30-11.00 & fred.18.00-19.30

MMA: Nybörjare vuxna: tisd. & torsd. 19.15-20.30
MMA: Fortsättare vuxna: månd. & onsd. 19.15-20.30
MMA: Submission wrestling: fred. 18.00-19.30

Övrig träning, se: http://www.combatacademy.com/info/tider/

Vi ses alltså fredag 29/8 för en första träning på höstterminen, eller varför inte redan nu på torsdagarna i augusti (18:00 - 19:30), se tråden för Sommarträning!

Har vi fortfarande tillgång till säckrummet på onsdagar 18.00?

Träningstider för hösten 2014 (samma som under våren):

Träningstider i Täby – HT-14 (25/8-19/12)

BJJ – Brasiliansk Jiu-Jitsu: sönd. 9.30-11.00 & fred.18.00-19.30 - nybörjare, fortsättare (tränat minst en termin) och avancerade (vitt bälte med 4 streck och uppåt).

BJJ fortsättare och avancerade: onsdagar 18:00 - 19:30. Avancerade tekniker, häng med så gott du kan.

BJJ alla: fri träning (ingen instruktör garanterad): måndagar 18:00 - 19:30.

MMA: Nybörjare vuxna: tisd. & torsd. 19.15-20.30
MMA: Fortsättare vuxna: månd. & onsd. 19.15-20.30
MMA: Submission wrestling: fred. 18.00-19.30

Övrig träning, se: http://www.combatacademy.com/info/tider/

Vi ses alltså fredag 29/8 för en första träning på höstterminen, eller varför inte redan nu på torsdagarna i augusti (18:00 - 19:30), se tråden för Sommarträning!

Vilka ska träna på måndag?

Höstterminen börjar på måndag 25/8.

BJJ-träning för alla (nybörjare, fortsättare, avancerade):

måndagar 18:00 - 19:30 fri träning, anmäl närvaro här på Forumet (rubrik "Fri träning").

fredagar 18:00 - 19:30.

söndagar 09:30 - 11:00

Därutöver avancerad träning för fortsättare (tränat minst en termin flitigt) och avancerade (4 streck och uppåt):

onsdagar 18:00 - 19:30.

I morgon fredag 29/8 kl 18:00 kör vi alltså första BJJ-träningen för nybörjare och alla som tränat tidigare. Vi hoppas givetvis på stor anslutning. Ta med dig kompisar och släktingar! Och framförallt, kom själv!

Vi ses!

Träning i kväll (fredag) kl 18:00 - 19:30.

Vi kan ta emot fler nybörjare. Ta med kompisar, familjen, släkten, arbetskamrater mfl. Alla är värda att få veta hur roligt det är med BJJ :-) Och ju fler vi blir desto bättre träning för alla.

Ni som tränat tidigare, var är ni? Vi saknar er!

121 Senast ändrad av Valentina (2014-09-09 11:45:37)

Jag planerar att komma tillbaks när min handledsskada blivit bättre, har en stukning och får hålla mig borta från mattan ett tag till

Tråkigt att höra. Ta hand om skadan och kom tillbaka snart.

Inte stor och stark men snabb som en vessla!!

Du får vara riktigt snäll mot handen så vi snart får se dig igen! Alldeles för lätt att starta för tidigt och förvärra skador.

Om abstinensen är allt för svår så kan du ju testa att linda handleden och trycka in underarm och hand i någon sorts madrasserat rör som skydd. Jobbigt, men ibland kan skador tvinga en att kompensera för den "saknade kroppsdelen" på andra sätt, som man har grym nytta av när man blir hel igen. Men ta förstås inga onödiga risker med handleden. När man känner i kroppen att "det här är nog ingen bra idé" så brukar den ha rätt och det är dax att tänka om :-)

Webbplats

Observera att träningen söndag 2/11 är inställd pga helg.

Träning idag fredag 31/10 som vanligt 18:00 till 19:30.

På söndag 2/11 ingen träning!

Och ni som bara är inne och tittar som "gäster", det är trevligare om ni registrerar er som användare så kan ni delta i diskussionerna, ställa frågor, lägga in intressanta BJJ-länkar mm!