76 Senast ändrad av Anders (2011-08-11 20:27:02)

Sv: Träning - Höstterminen

Ja vi kör 18 även på onsdagar.

Första BJJträning måndag 22/8 kl 18.

Finns intresset kan vi väl förvisso tjuvstarta 15e redan, men utan garanterad instruktör på passen.

Webbplats

Fyra dagar till terminsstart (måndag 22/8 kl 18). Dags att tvätta dräkten och klippa naglarna ;-)

I morgon måndag 22/8 kl 18 kör vi igång BJJ-träningen igen. Jag hoppas att just du kommer så vi blir ett rejält gäng. Ju fler desto roligare och bättre träning. Vi är nog alla lite ringrostiga, men det skall vi snabbt råda bot på. Vi ses!!!

Öppet Hus = gratis träning för de som inte tränat med oss tidigare 22 - 28 augusti BJJ och Thai-boxning.

Eftersom vi kommer ut så sent med info så kör vi på BJJ Öppet Hus ända fram till söndag 4/9.

Träningstider:

måndagar och onsdagar 18-20.

söndagar 17 - 19.

Håll ett öga här på Forumet bl.a. för extra träningar och i värsta fall inställda träningar!

Härligt!, jag kommer ner om nån vecka för en ny säsong =) Tränade i våras men hann bara med ett par pass med min efterlängtade gi så har sett fram emot höstterminen!

Det är nu hög tid att betala träningsavgiften. Tyvärr har inte alla gjort det så vi saknar pengar till lokalhyran. Om du har missat att betala, gör det omgående!

Kom ihåg att de flesta arbetsgivare kan ersätta dig för en del med sk friskvårdspengar. Du kan få ett kvitto från mig, när du har betalat, så slipper du kanske att betala allt ur egen ficka.

Dålig anslutning på söndags träningen. Observera att alla är välkomna, från nybörjare till avancerade.

BJJ-träning som vanligt idag söndag 30/10 (trots skolornas höstlov) kl 17 - 19. OBS vintertid!

85 Senast ändrad av Anders (2011-12-14 17:46:57)

Sista träningen för höstterminen är måndag 19/12 (OBS ändrad dag!). Vårterminen börjar söndag 8 januari kl 17-19.

Nu har du hela julen på dig att övertyga kompisar om att börja på BJJ i januari!

Som vanligt kan ni köra egen träning i lokalen om ni får tag i någon som är betrodd med nyckel.

Håll ögonen på detta Forum för info om eventuell extra träning under julen mm!

Sista träning på måndag 19/12, se här ovanför!

Idag söndag (18/12) och i morgon måndag är höstterminens sista träningar. Jag hoppas på full uppställning! Sista chansen att bereda plats för julmaten ;-)

Höstterminen för BJJ börjar nu på onsdag den 15/8 kl. 18:00.

Gratis provträning för nya medlemmar under augusti. Ta med kompisar, bröder, systrar och alla andra du kan komma på. Ju fler som tränar, desto roligare.

Träningstider:

onsdagar 18-20. Obs börjar kl 18!

söndagar 17-19.

måndagar 18-20 fri träning (ingen instruktör garanterad)

Efter att ha ägnat hela dagen idag åt att konvertera till senaste versionen av forumscriptet (PunBB), med diverse komplikationer, verkar allt nu vara igång. Rapportera gärna till mig om något strular.

Den största skillnaden är osynlig för existerande medlemmar: Stärkt antispam-skydd vid registrering.

Jag har också registrerat ett tillägg så man kan rekommendera/gilla inlägg på Facebook. Säg gärna om ni tycker detta är en funktion att ha kvar eller om den bara är onödig.

Webbplats

Forumet verkar funka bra efter Johans städning och versionsbyte.

- - - - -

Höstterminen för BJJ började den 15/8. 

Gratis provträning för nya medlemmar under augusti. Ta med kompisar, bröder, systrar och alla andra du kan komma på. Ju fler som tränar, desto roligare.

Träningstider:

onsdagar 18-20. Obs börjar kl 18!

söndagar 17-19.

måndagar 18-20 fri träning (ingen instruktör garanterad)

Dags att betala träningsavgiften för hösten!

Två gratis provträningar för nya (!) medlemmar, sedan är det dags att betala. Alla pengar går till klubben och då speciellt till hyran. Instruktörerna får ingen ersättning.

Betala till plusgiro 1393430-2, ange ditt namn och personnummer!

Träningsavgift 2 200 kr (2 000 för studerande)

och då har du möjlighet att träna både BJJ och Thaiboxning :-)

Skicka ett "ansiktsfoto"till: fredrik@gillinger.se  då du har betalat!

Du kommer då att få ett medlemskort så att du kan visa att du har betalat.

Höstterminens sista träning för BJJ är onsdag 19/12 (thai boxning 16/12).

Håll koll här på Forumet för eventuell extraträning under jul och nyår.

Vi återkommer senare här på Forumet med information om vårterminen som börjar en bit in i januari.

Hålla dig i form under julen kan du göra själv i vardagsrummet. Armhävningar, crunches (sit ups), knäböj, plankan, dips (håll i kanten på en stol) är bra övningar som inte kräver vikter eller maskiner.

Förslag på schema för hösten (kom gärna med synpunkter i den här tråden!):

Fredagsträningen ligger kvar på fredagar kl 18

Söndagsträningen tidigareläggs till 9:30 (positivt eller negativt? vad tycker du? när skulle den annars ligga som tidigast?)

Träning för avancerade/tävlingsgrupp (instruktör ej garanterad) måndagar och onsdagar kl 18, så att avancerade ur MMA-gruppen kan köra BJJn direkt innan sitt MMA-pass.

Webbplats

Det är ju positivt att Söndagsträningen tidigarelags men jag vet inte hur enkelt det blir att vakna så pass tidigt på en Söndag när man åker kommunalt, jag tror att en halvtimme till, dvs 10:00 Skulle vara lite enklare att hålla kanske? Det är bara en halvtimme men det hjälper mycket efter en Lördagskväll, men jag kanske borde vänta med input då jag inte kommer tillbaka förens om lite mindre än en månad då jag percis börjat träna min högerarm igen och läkarna avråder från att direkt börja sporta igen, men jag tänker att jag kanske ska börja köra på max 30% ett tag liksom. Men ja, det är skönt med att Söndagsträningen blir tidigare!

Såg att det bara var Söndagspasset och Fredagspasset som var utlagt på Combats hemsida.... Har vi tider för de träningarna?

ser fram emot en höst av träning =)

Inte stor och stark men snabb som en vessla!!

Tidigare söndagspass känns bra, då får man en anledning att gå upp i tid och sen har man också hela dagen kvar när man har tränat klart. Helt klart positivt!

De tider som gäller är enligt nedan:

Fre kl 18
Sön kl 9:30

Avancerade/tävlingsgrupp (instruktör ej garanterad) måndagar och onsdagar kl 18, tills vidare i säckrummet (direkt under trappan). Ni som gått i tävlingsgruppen under våren får givetvis fortsätta under förutsättning att ni tänkt tävla regelbundet under hösten. Nya intresserade får prata med mig först.

Webbplats

Ska jag tolka det som att det är Avanc-träning imorrn måndag kl 18?

Inte stor och stark men snabb som en vessla!!

Osäker om jag själv kan komma idag, så säkrast är att kolla så ett par andra avancerade tänkt komma. Lokaltiden är reserverad redan från denna vecka.

Webbplats