Tråd: Träningstider och schemaupplägg

Hallå alla.

Som småbarnsförälder är möjligheten att smita iväg några timmar för lite brasse minst sagt begränsad. Inför vårterminen och ett nytt fräscht schema så vill jag därför framföra önskemål och tankar om träningstider.

HT11 är samtliga pass förlagda som två-timmars kvällsaktivitet. För lääänge sedan (hur länge?) så rullade vi på söndagsmorgnar. Skulle inte detta vara nåt att ta upp igen? Tänk att kunna käka en lätt söndagsfrukost och sedan starta dagen i en svettig källarlokal nånstans i Täby! Drar man igång vid säg kl 9 och kör till 11 så har man därefter hela dagen kvar att förlusta sig på. Självklart behövs det att nån ansvarsfull "nyckel"person håller med mig.

Vidare tycker jag att två timmars kvällspass är i lite längsta laget. Jag är med på att det är toppen att hinna träna mest möjligt de gånger vi kör. MEN för oss som inte bor i Strikes omedelbara närhet innebär det ca fyra timmars insats de kvällar det tränas (resa, träna, städa, resa). Fyra timmar hemifrån funkar sällan (för en familjefar) och då blir det ingen träning alls istället. DESSUTOM tror jag att 2 timmar är en lite väl tilltagen träningstid för de nybörjare som kommer ner och vill testa. Men det är bara min egna lilla teori. Mitt förslag är att återgå(?) till 1,5 timmars kvällsträningar.

Ok, morgonbrasse söndagar respektive 1,5 timmars kvällspass. Vad säger panelen?

//Andreas

Sv: Träningstider och schemaupplägg

Tänkte bara sticka in du behöver ju inte köra de 2 timmarna brasse körs på kvällarna.
Du kan ju komma och köra första timmen tex med mest teknik eller sista timmen för lite sparring.
Hur jobbigt nybörjare tycker om de 2 timmars passen vet jag icke dock men de har ifs samma alternativ  :)

Sv: Träningstider och schemaupplägg

Hej Andreas,

efter två år har du nu äntligen blivit bönhörd. Vi kör träning på söndagsmorgnar kl 9:30 och på fredagar kl 18:00. Båda passen är 1.5 tim.

Så nu finns det inga argument för att inte träna. Vi saknar dig och flera andra av våra "gamla" BJJ-kompisar. Kom hit och återupptäck hur roligt det är med BJJ! Vi håller numera till på Combat Academy, också det på Pentavägen.

Vi ses,

Anders