Sv: Allmänt skitsnack =)

Vad typiskt att dom inte har nån gi i storlek A0 :-(

Jag tror att de har egen fabrik i Rio, så hör med dem om de kan ordna en A0a, även om de inte har den på hemsidan.

Webbplats

Hur går det för våra tävlande i Svenska Grapplingligan?

Har någon nån aning om hur man krymper sin gi? Min kära,gamla,svenska chokem-gi har blivit för stor (eller så har jag blivit mindre haha)

Tvätta i över 60 grader är ju klassikern. Man kan ju också sy upp byxben och ärmar om man är lite händig. Du kan också höra med ett skrädderi (har för mig de är rätt billiga i Brasilien).

Sedan ska du förstås köpa upp dig på gi-dräkter innan du åker hem. Gissar att det blir billigare än i Sverige även om du skickar dem med posten till dig själv.

Webbplats

Hej på er! En liten uppdatering om min tävling från tidigare idag:
Första matchen vann jag med 2-0 för svep och andra vann jag på armbar! På det viset plockade jag guld och ska förhoppningsvis till Fortaleza för att tävla i brasilianska mästerskapet.

Snyggt jobbat Valentina! Du är en stolthet för din klubb!

Du e Grym Valentina!  Grattis till GULDET!!!!

Inte stor och stark men snabb som en vessla!!

Tack för all hjälp, omtanke och goda råd som jag fick idag efter att jag slocknade på träningen!
Jag mår bra alldeles förträffligt nu!
Tack allihopa!

Hasse har förlorat BJJ-oskulden.....

Skönt att du mår bra nu. Klappa i tid nästa gång ;-)

Skönt att höra att det gick bra! Skönt att se också att vi har ett så ompysslande gäng som verkligen bryr sig och tar hand om varandra mellan de hårda bataljerna då vi ger varandra blåmärken över hela kroppen.

Inte minst ska ju Susanna nämnas, som skjutsade in till sjukan. Vi får ge dig en bonusgradering i form av instruktörstillstånd att rita dit ett litet rosa hjärta på strecket om du känner för det :-)

Webbplats

Hur gick det för Combat på SGL igår?

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

Hej på er! Nu har jag vunnit statsmästerskapet 3 gånger, varav 2 gånger i FMLP som är den nya ,ledande BJJ federationen i den här staten, och har tagit mig till toppen av rankingen! Länken till rankingen för feminino juvenil är här: http://media.wix.com/ugd/e870d7_f3ced90 … 2e3d06.pdf
Hugs :)

Finfint! Ser fram emot framtida härjningar även på de svenska rankinglistorna!

Webbplats

Grattis Valentina! Snart dags att komma hem och visa några nya tekniker!

Snyggt med Combatloggan överst! Den visar tydligt att vi är en del av en klubb. Och inte vilken klubb som helst utan den första BJJ-klubben i Sverige :-)
Nu gäller det att ta med nya medlemmar till träningsstarten fredag 29/8 (18:00-19:30) så vi också blir en stor och framgångsrik klubb inom BJJ! Ju fler vi är desto roligare!

Patrik efterlyser "bättre tider till BJJ". Men vad är bättre tider? Jag gissar att det finns många olika uppfattningar om vad som är bra tid.

Alla är välkomna att skriva här och berätta vad just du tycker är bästa tiden för ett träningspass!

Om en tydlig majoritet är för en viss träningstid så kan vi försöka (!) ändra.

Det är jättetråkigt när tiderna inte passar alla, men samtidigt måste jag vara lite självisk och säga att tiderna passar mig perfekt som dom är just nu.

För min det spelar det ingen roll om vi kör kl 18 eller 19 eller 19:30, det betyder bara att jag hinner hem emellan. men jag har också hört att det är fler som skulle vilja att det var senare tider. Calle, Klysing (bytte klubb bara därför), Hytte ( samma som klysing). T.o.m CJ har ju svårt att hinna till 18-prick. men CJ får tala för sig själv, jag bara nämner den observation jag har gjort.

Inte stor och stark men snabb som en vessla!!

För min del passar de nuvarande tiderna alldeles utmärkt.  Att senarelägga träningstiderna skulle inte funka för mig.

http://forums.sherdog.com/forums/f12/ch … d-2803359/

Emellanåt riktigt intressanta diskussioner om BJJns ursprung (non-Gracie-told edition). Tokmassa sidor, så emellanåt är det bara att scrolla på och försöka hitta guldkornen. Jag plöjer igenom tråden som insomningslektyr på ipaden, lär ta någon vecka.

Webbplats

Fick nyss veta att Alliance blev bästa team i Mundial (VM) både i vuxna herr- och damklassen. Och därmed första team som skrapat ihop 10 sådana vinster!

Webbplats