Tråd: Utrustnings-tråden (om gi etc.)

Webbplats

Sv: Utrustnings-tråden (om gi etc.)

Mycket bra tips från Johan! Jag vill bara tillägga:

vi tränar barfota vilket gör oss mottagliga för smitta av fotsvamp. Det är därför viktigt att tvätta fötterna noggrannt när du duschar efter träningen! Om du skulle drabbas av fotsvamp så är vi andra tacksamma om du använder ett par mjuka (så du inte skadar din motståndare!) BROTTARSKOR eller att du tejpar de smittade områdena. Sockiplast går givetvis också bra om du har kvar några från dagis ...

Dax att bumpa upp den här tråden - börjar kanske bli några giinköpssugna nu en bit in på terminen. Snabbversionen följer nedan:

Billigast: Begagnad judo-dräkt på blocket, tradera e.dyl. Från ca 2-300kr.
Billigt: Budgetdräkt på t.ex. jabb.se. Ca 700-850kr.
Mellanpris: Jag har 10 stycken vita Krugans Gladiator-gi:s som jag säljer för 1100-1200kr/st. Se klubbkläder-tråden.
Mellanpris2: Beställa från utländsk webshop. Stort utbud men risk för att kostnaden skenar iväg om försändelsen fastnar i tullen.
Mellanpris3/dyrast: Brasiliansk dräkt köpt i svensk butik/webshop. Ca 1100-1800kr.

Webbplats

Den lättaste Gin jag hittat på jabb.se väger 1.7 kilo. finns det nån lättare variant? Runt ett kilo vore lagom :D

//Markus Skoog

Du kan säkert hitta en karate-sommar-gi runt kilot och som säkert är formellt godkänd även på BJJ-tävlingar. Problemet är väl att du kommer få halsen snittad av den pianotrådstunna kragen plus att dräkten kommer hålla en match max innan den är i lika tunna strimlor som din hals ;)

Känner inte till någon mycket lättare variant än 1,7kg tyvärr. Har för mig att Andéhn sa att han tyckte Keikos sommargi känndes som lite bättre kvalitet än Vulcans.

Webbplats

Webbplats

Läs gärna första inlägget i denna tråden. En hel del matnyttigt om gi mm.

Jag tar med en ny Krugans A2-gi (dvs för dig som är ca 165-175 cm) till träningen idag fredag 20/9. En gi av mycket hög kvalite' för 1300 kr. Motsvarande kvalite i svensk butik kostar ca 1700 kr. Tala med Johan eller Anders om du är intresserad!

Det finns också en begagnad vit gi "Hot blood fight wear" i storlek cirka 165-170 cm. Bra kvalite. Pris 400 kr.

Läs gärna första inlägget i denna tråden. En hel del matnyttigt om gi mm.