1 Senast ändrad av billy (2006-01-10 17:48:39)

Tråd: Teknikfilms-tråden (posta alla teknik-filmlänkar i denna tråd!)

"I am a shark, the ground is my ocean...and most people can't even swim" - Machado brothers

Sv: Teknikfilms-tråden (posta alla teknik-filmlänkar i denna tråd!)

Webbplats

Tror inte producenten har testat att bli utstrypt nån gång.. :-D

"I am a shark, the ground is my ocean...and most people can't even swim" - Machado brothers

Webbplats

Toppenbra instruktioner! Kolla speciellt in triangle choke, man har en speciell teknik för att få in armen under hakan !

Webbplats

Webbplats

Tidigare nämnda seminariedokumentation från nybörjar/basics-seminariet september 2006 finns nu att köpa av mig för 70kr (får endast köpas av klubbens medlemmar och får inte spridas till utomstående). Hela slanten (förutom pengar för själva CDn) går tillbaka direkt in i klubbens BJJ-verksamhet och har satt priset riktigt lågt så ni inte har någon ursäkt att tjyv-kopiera =). Förhoppningen är att så många som möjligt ska skaffa CDn och att det ska hjälpa er att befästa teknikerna och detaljerna så att ni går snabbare framåt i utvecklingen. Prata med mig på träningen om du vill ha ett ex. Just nu har jag ytterligare fyra färdigbrända.

Filmen är ca 1 timme och 43 min lång och innehåller detaljerade genomgångar av de flesta tekniker på "steg 1"-listan (alltså det man ska kunna för att bli graderad till vitt bälte med ett streck). Innehåller även teoriavsnitt.

Filmen är bränd på CD (utan något fancy fodral) och är i formatet WMV, så se till att din dator klarar av att spela upp det (testa smakprovet som jag postade här ovanför). De flesta senare utgåvorna av Windows klarar det utan problem, annars brukar det bara vara att installera en senare version av mediaspelaren. Har du Mac så lär det gå att spela upp WMV-filmer även där med något tilläggsprogram om man googlar lite.

Webbplats

Webbplats

-- Robin Arding --

Jobbigt att vara förkyld och bara få brottas via internet eller Robin? :P.

Jag gillar absolut detta tänk, då kan man ju kanske spåra genealogin i sina beslut och på så sätt undvika att fatta del-beslut i processen som bygger på olika axiomatiska (axiomatiskt kanske är ett starkt ord men ni förstår vad jag menar) antaganden.

eh ..sure :P  (thank god for wikipedia) =P

galet jobbigt å inte få rulla ja, det kryper i benen..

ska börja skissa upp min gameplan =)  iof så funkar (tyvärr) judo chopp å armbar från reverse-side på alla man möter på tävlingar... men kan ju va bra å ha alternativ till framtiden.

-- Robin Arding --

Micke=God of ord bajsning =)

"I dont believe in belts, toughness cant be ranked"
John C Reily

Webbplats

Is this missing a link? A brown belt test for me is far far away. I don't know if it's measurable in time. Light years maybe.

This is Chris.  I can use google translator, so don't feel you have to write in English (unless you want practice *smile*)

This is Chris.  I can use google translator, so don't feel you have to write in English (unless you want practice *smile*)

Webbplats

25 Senast ändrad av Michel (2011-11-21 15:58:55)

Där är videon på den! Har försökt använda den tekniken men det var så länge sen jag såg videon, tack!

Om motståndaren försöker rulla vidare för att undvika att du ska ta ryggen på vanliga sättet kan du köra "rolling back-take" och få ryggen på det sättet istället. :D

Rolled up serien är grym, gillar hur alla olika proffs har sina egna serier för varje position. Har försökt drilla Caio Terras försvar mot double underhook passering om man misslyckas med Braulio Estimas variation. (båda från serien) Dock inte haft det tillräckligt i huvudet för att ens försöka det på sparringen än men det kanske kommer.

Såg du Erik Paulson's prat om shamans/dålig energi etc?