Tråd: Snöbrottning

I perfekt vinterföre genomfördes ett test av konceptet idag. Johan och jag körde ett par matcher i ca 2 decimeter djup härlig fluffig nysnö. Inte speciellt kallt heller och funkade finfint. Det var lite speciellt med snön som yrde upp hela tiden (i ansiktet på den som låg underst och gissa vem det oftast var :-)) och att det var svårt att få grepp. Vi kommer att testa nästa söndag också om det är någon som vill testa (rekommenderas!). Så ta med lämpliga kläder!

Sv: Snöbrottning

Snön låg snällt kvar och garnerades dessutom av plusgrader och strålande solsken under förra helgens snöbrottning. Vi bidde allafall fyra stycken, men hoppas på betydligt fler nästa vinter (för det här måste ju helt klart göras till tradition =).

Efter att ha varit på väktarutbildning hela veckan (upp kl 5:30 och i säng närmare kl 00 varje dag) fick jag igår äntligen tid att klippa ihop videomaterialet. Tänkte ta med och visa filmen på tisdag, men har redan nu laddat upp den.

Formatet är WMV och filen tar 9,8Mb i litet format och 40,7Mb i större format. Den större av filerna kommer jag troligtvis snart ta bort från servern av utrymmesskäl, så spara ner till hårddisken om du vill ha kvar den!

Ladda ner från http://film.nyh.se/videos/SnowWrestle2005.wmv (liten) eller http://film.nyh.se/videos/SnowWrestle2005hq.wmv (stor).

Enjoy!

Webbplats

... det är att retas med dessa underbara filmer. Själv är jag fruktansvärd arg på vintern då den lyckas göra mig sjuk gång på gång, ville ju verkligen vara med! :cry:

I stället antar jag att jag får ta sikte på nästa år, om det inte blir nåt mer i år, för snön verkar ju trivas. Nu är jag i alla fall nästan helt frisk och i fas med skolan igen, så förhoppningsvis kommer jag redan imorgon. Längtar efter nya blåmärken...

4 Senast ändrad av Christina (2005-09-12 20:42:44)

Nu är jag träff/sänkt, så Paula och jag avlöser varandra.  Sitter och muntrar upp mig med UFC-säsongerna, väldigt bra! Ken Shamrock so did tap mot Royce Gracie i UFC 1 (hallå! Fyra gånger minst), dessutom har han världens fjantigaste röda badbyxor på sig...
Tycker definitivt att vi ska ha en filmvisningsomgång och kolla lite sånt, det är inte bara skoj utan lärorikt också.
Dessutom vill jag se lite stillbilder från snöbrottningen också, Johan :-)

5

En liten Paula börjar bli sur, de högre makterna vill tydligen inte att hon ska få träna. Det bidde ett träningspass efter förkylningen. Ett träningspass och en skadad ledkapsel i vänster armbåge. Nu blir det till att leva på smärtstillande och utan träning i sex veckor... Bitter är man!  :x

Aj, det var trist, jag lider verkligen med dig!
Ett tips kan vara att gå dit och kolla in teknikerna i alla fall. Frustrerande att inte få träna själv, men det brukar vara ganska lärorikt ändå. Och det kanske finns några delar du kan styrketräna tills du blir frisk i axeln? Bra eftersom man lättare skadar otränade delar av kroppen, så det är lite en försäkring för framtiden.

Aj vad tråkigt! Bra allafall att du gick och kollade upp det så snabbt. Alla i klubben är ju försäkrade genom medlemskap i budoförbundet etc, kanske kan slanta in nån peng på sveda och värk där med lite tur. Kolla med Leif.
Låter som en bra idé att träna upp det du fortfarande kan träna. Både styrke och teknikmässigt. Ger ju en hel del bara att köra själv hemma på golvet och tänka sig att man har en motståndare. Och drilla grundtekniker. Brukar jag själv göra emellanåt.
Stillbilder från snöbrottningen (och från Finland) kommer så småningom. Filmvisning efter träningen likaså. Så mycket annat vi måste komma igång med först bara!

Webbplats

Måste ju hinna med en omgång snöbrottning även denna vinter! Jag föreslår innan träningen söndagen den 26e februari (efter det så är 26e mars nästa söndag som jag själv kan och då lär det väl inte vara så mycket snö kvar). Vi kan ju bjuda in BJJ-center och judon+jiu-jitsun också.

Kl 15:30 kanske är lagom så kan de som tar med termos ta en varm fika i lugn och ro innan träningen.

Rekommenderad klädsel är oömma vinterkläder som du inte är rädd om.

Webbplats