Tråd: Fredagsträning

Träning på fredagar har vi endast om det finns tillräckligt intresse. Två möjligheter:

1) Anmälan här på Forumet, minst 5 anmälda --> träning med instruktör.

2) en graderad "elev" lånar nyckel och håller i passet (det duger bra med bara matcher). Då räcker det att ni är två stycken för att det skall bli meningsfullt.

Fredag 11 januari kl 18 - 19.30: anmäl intresse här nedan! Besked här på Forumet senast fredag lunch.

- - - - -

Ordinarie träningspass (må 18-20, on 19-21, sö 17-19) för vårterminen började igår (7/1) med riktigt bra uppslutning. Toppen! Häng på och bli av med julmaten!

Sv: Fredagsträning

Micke = Klar för fredagsträning

Dessutom klar för att låna nyckel om det inte blir tillräckligt med folk likaså, behöver 1 eller flera kamrater att köra med.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 737

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

3 Senast ändrad av Tompa (2008-01-09 13:15:26)

Micke skrev:

Micke = Klar för fredagsträning

Dessutom klar för att låna nyckel om det inte blir tillräckligt med folk likaså, behöver 1 eller flera kamrater att köra med.

Kamrater? Du? ;) Jag kommer gärna förutsatt att min jävla förkylning gett med sig lite. Hade tänkt komma idag, men va just ute me hunden o snörvlar o blev andfådd som tusan, så måste avvakta tills fre. Men då kommer jag köra, vill komma igång igen!

Tap, snap or nap.

Fredag 11/1 - Det blir träning 18.00 -

Micke A har lånat nyckel och det blir Micke-jutsu för hela slanten. Missa inte det!

Jag kommer!

Tap, snap or nap.

jag kommer också.

7 Senast ändrad av Anders (2008-01-14 10:35:32)

Anmäl intresse av träning Fredag 18/1 här på Forumet !

Enligt rapport så funkade träningen bra i fredags, så häng på!

Hej

Tränar gärna idag. Kan nästan inga tekniker men tycker om att kramas å ja e stark som bamse!

//Markus Skoog

Så vitt jag förstår så blir det träning idag fredag kl 17.30 med Micke A.

Det är korrekt, träning is a go. 17.30-19.30

Be there or be square asså!

//Markus Skoog

Bra om du Marcus, skriver ut första bokstaven i ditt efternamn så man vet vem man "pratar" med. Det finns minst två Marcusar idag.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 737

Anders skrev:

Bra om du Marcus, skriver ut första bokstaven i ditt efternamn så man vet vem man "pratar" med. Det finns minst två Marcusar idag.

Haha ja jag börja också undra vid "kan nästan inga tekniker".. hade sett snyggt ut för en 3-streckare :P

Tap, snap or nap.

Fast jag stavar mitt namn med K ju MarKus.. Räcker inte det? hmmm hur ändrar man det då?

//Markus Skoog

Nu har jag en signatur som står med efternamn.. Hoppas förvirringen uteblir i fortsättningen :)

//Markus Skoog

Fredagspasset var grymt kul! Vi var 10 pers och en åskådare. Micke gick igenom lite tekniker, positioner och sen körde vi partial training en hel del och sen gick vi över till matcher. Mycket klarnade under tiden man körde och nu sitter jag med en grym nackspärr/träningsvärk... Har knappt kunnat sova inatt för att jag vaknat så fort jag råkat vrida på huvudet :) Men jag ångrar inget!

Håller på och kurerar mig med liniment och självmassage då tjejen är bortrest. Det blir nog bra tills söndagspasset hoppas jag. Hursomhelst så måste vi absolut fortsätta med fredagspassen! Jäkla bra att i framtiden eventuellt kunna köra fyra pass i veckan. Ett stort tack till de båda som höll i passet!

//Markus Skoog

Det var mkt roligt på fredagen tycker jag med! Riktig succeé, vi lär ju lätt fortsätta med detta... Det var ett stort gäng med nybörjare som fick lära sig lite olika tekniker och slipa på de som de redan kunde.

Tekniker vi gick igenom: Kimura fr. Side ctrl/Mount, Americana och rakt armlås från side ctrl/mount, Mata leon (från backguard uppenbarligen) och dessutom, på begäran faktiskt (inte mitt förslag :)), rakt fotlås.

Sedan körde vi partial training, först guardpassering och sedan att ta sig ur/submitta från Mount.

Slutligen blev det en hel del matcher, jag tror och hoppas alla fick sig en bra träning och att din nacke återhämtar sig snart Markus.

Hej Hej, Nu har jag hört rykten om att det finns folk som tror att det är fredagsträning på g med mig den 25/1-08.

Det är det inte!!

Jag skulle gärna ha en sådan träning men jag har inga nycklar att ta mig in i lokalen med vilket gör allting krångligt, snälla sprid denna info i synnerhet till alla nybörjare som kanske inte kollar på forumet.

Vi ses däremot på Söndag.
/micke

Mä! Jag vill ju köra ju.. Kan ingen annan köra då? Kanske den nya blåbältarn eller den gamla... Om jag hämtar(?) nycklarna då Micke, vill du köra då? Hur får man tag i nycklarna förresten? Hämtar man dom hos Johan eller Anders. Har Peter nycklar? Hur somhelst måste någon som kan lite mer än mig komma om det ska bli nåt.

Fast jag kör gärna bara matcher annars, det kan jag ju. Men inte själv...

//Markus Skoog

Både Peter, jag och Anders har nycklar så går ju att få låna om man har ett gammalt välkänt och pålitligt ansikte. Man kan tex fråga på träningen innan om man kan få låna nycklarna eller så kan man i nödfall slå en pling om man har möjlighet att hämta nycklarna.

Webbplats

Jaha, då försöker jag komma över ett par nycklar då. Träning imorgon 17.30 om jag lyckas.

//Markus Skoog

22 Senast ändrad av Tompa (2008-01-25 11:37:44)

Markus skrev:

Jaha, då försöker jag komma över ett par nycklar då. Träning imorgon 17.30 om jag lyckas.

Jag kan pallra mig dit isf, samt telefonera till micke o hytte om det är aktuellt. Frågan är om det inte är lite sent dock. Jag vet iofs inte hur många av nybörjarna det är som läser forumet, kan ju tänkas att det står nåra där och väntar vid halv sex.

Tap, snap or nap.

Jag och Adrian kommer gärna om det blir av men jag måste till plugget nu men kommer hålla lite koll på denna tråd under dagen och spana in om det blir av.

24 Senast ändrad av Tompa (2008-01-25 12:25:05)

Jag pratade just med Hytte, som kunde va där till ca 18. Jag ordnar nycklar från Johan Nyh (har redan pratat med honom) och försöker va där till 17.30. Om Markus Skoog också kommer blir vi ju iaf åtminstone 5 pers.

ALLTSÅ, TRÄNING IKVÄLL FRE 25/1!

Tap, snap or nap.

Jag dyker också upp. Kommer dock att ta det lite lugnt pga stukad tumme.