Tråd: Alexandre Paiva kommer till Stockholm!

Det är nu planerat att klubben för första gången kommer få besök av Alexandre Paiva! Se verkligen till att hålla så mycket som möjligt ledigt (främst kvällstid) mellan sön jan 20 och fre jan 25 för då någon gång har Alexandre planerat att vara i Sverige och besöka både Alliance BJJ Linköping och vår klubb. Antagligen blir det 2-3 dagar (vanliga veckodagar) hos oss med flera pass varje kväll och kanske även på dagen om intresse finns. De som vill får gärna åka och träna även i Linköping de dagar Alexandre är där. Vi har ju rätt liten lokal men några av passen kanske vi kan vara på stora övervåningen om det inte krockar med Thaiboxningen. Begränsad plats finns därmed. Förhoppningsvis tar så många  som möjligt från klubben tillfället i akt att träna med en flerfaldig världsmästare och en av världens absolut mest tekniska BJJ-instruktörer. Jag och Anders har tränat för honom sedan 1996 och kan intyga att han verkligen kan sin jiu-jitsu.
Exakta dagar och tider meddelas när jag själv vet mer. Antagligen kommer vi att ta ut en extra-avgift för träningen under tiden Alexandre är hos oss för att finansiera en del av kostnaderna. Alexandre har gett ok för att även utövare från andra klubbar får vara med om vi vill det men lokalerna är ju små så får se hur jag gör med det. Våra vänner på BJJ-center kommer förstås att få vara med på samma villkor som våra egna medlemmar i mån av plats.
Nu får vi bara hålla tummarna på att planerna inte ändras eller något kommer i vägen så kommer det här att bli riktigt übertoppen för klubben!

(ovanstående är mer eller mindre saxat rakt av från rio-bloggs-tråden)

Jag tänkte försöka få Alexandre till Täby i början av den aktuella veckan eftersom det passar bäst ihop med mitt arbetsschema om jag inte skulle lyckas få ledigt (har ju pushat det redan som åkt till Rio i 10v). Måste dock vänta på besked från Micke i Linköping så det fungerar bra för hans klubb också.

Tillägg: Micke har sagt att han tror att det fungerar bra för honom med andra halvan av veckan så räkna preliminärt med åtminstone måndag-tisdag (kanske även en del av söndagen och onsdagen) i stockholm och resten av veckan t.o.m. fredag i Linköping.

Webbplats

Sv: Alexandre Paiva kommer till Stockholm!

Vi har möjlighet att få hit vår huvudinstruktör från Brasilien, Alexandre Paiva, för träning måndag & tisdag 21 - 22/1 2008. Alexandre är svartbältare (4:e graden) och fd världsmästare i BJJ.

För att vi skall ha råd att ta hit honom behöver vi minst 10 föranmälda senast 29/12.

Kvällsträning båda dagarna 400 kr. Kvällsträning + dagträning 500 kr.

Elever och instruktörer från BJJ-center är också mycket välkomna.

Anmälan här på Forumet senast 29/12 !

Jag kommer, kan nog både dag och kväll båda dagarna.

Tap, snap or nap.

jag vill och kan dag och kväll båda dagarna!!!!!!!

"If you aren't attacking, you are defending, and if you are defending it means that you are losing the fight at that moment."
Marcelo Garcia

Jag är med både dag och natt!!!! Skolan, jobbet och eventuella katastofer kan dra åt helvete!

Det är den 28/12 idag... Limpan och Hytte är nog på men vi är fortfarande korta på en massa folk... hur ska det gå?! Har vi nå fler folk som är anmälda utanför forumet?

6 Senast ändrad av Anders (2008-01-01 13:54:05)

FÖRLÄNGD ANMÄLNINGSTID !

Vi har möjlighet att få hit vår huvudinstruktör från Brasilien, Alexandre Paiva, för träning måndag & tisdag 21 - 22/1 2008. Alexandre är svartbältare (4:e graden) och fd världsmästare i BJJ.

För att vi skall ha råd att ta hit honom behöver vi minst 10 föranmälda senast 31/12.

Hitills anmälda: Tompa, Marcus, Micke A, Micke F, Fredrik, Hytte, Drojs, Linus (summa 8 personer hittills)

Anmälan här på Forumet senast 31/12 !

Jag är med!Ska försöka kunna på dagtid också.Ska jag kolla med en kompis på bjj center också?
Eller är det bara för strikare.

8 Senast ändrad av MickeF (2007-12-29 17:12:38)

Jag kan kvällstid, försöker vara ledig dagtid också.

Oj då läste inte hela ditt inlägg Anders.Jag frågar honom idag.

Jag e på!! Men kan bara kvällstid dock :(

"I dont believe in belts, toughness cant be ranked"
John C Reily

Jag är på, kan hela dagen båda dagarna.

//Andreas B

Jag är på! Kan köra både kväll och dagtid.

Vet att det är sent, men såg tråden först idag.
Jag är självklart på, men enbart på kvällarna. Det blir att damma av gi'n efter ett långvarigt uppehåll men det är svårt att hitta bättre inspiration och bot mot den rådande bristen på motivation. Ska bli askul!

"I am a shark, the ground is my ocean...and most people can't even swim" - Machado brothers

Min kompis från bjj center är också med.

15 Senast ändrad av Anders (2008-01-17 00:11:39)

Vi har nu bekräftat till vår huvudinstruktör från Brasilien, Alexandre Paiva, att vi kan genomföra seminarium med honom måndag & tisdag 21 - 22/1 2008. Alexandre är svartbältare (4:e graden) och fd världsmästare i BJJ. Väntar nu på hans bekräftelse.

Hitills anmälda: Tompa, Marcus G, Micke A, Micke A2, Micke F, Fredrik + kompis från BJJ-center, Hytte, Drojs, Linus,   Christina, Erik, Andreas B2, Marcus S; Johan, Anders, Oscar; BJJ-center: Marcus (summa 18 personer hittills).

Vissa tider kan inte vara så mycket mer än 20 pers så då ger vi företräde till de som anmält sig här på Forumet!

Hej!

Jag har av outgrundlig anledning missat denna tråd, fast jag vet att Johan har pratat om det hela. Well, förhoppningsvis kan jag anmäla mig på detta sätt. Jag kan främst kvällstid men kanske även tisdag. Eventuell "lunchklubb" kommer nog att få stå åt sidan...

Sammanfattningsvis: Jag vil vara med! Hoppas det går!!

Du är mycket välkommen och går under täcknamnet Andreas B2 i listan här ovan (det finns ju en till Andreas B även om han på forumet valt att kalla sig Drojs).

Vi är tacksamma för att även andra intresserade hör av sig så att vi har en aning om hur många vi blir och förhoppningsvis kan rätta lokalen därefter (vissa tider kan vi använda övre lokalen).

Jag vill också vara med.. Går det bra eller är det redan fullt?

Markus

//Markus Skoog

Du är välkommen Marcus!

Vi återkommer med exakta tider så fort vi fått besked från Alexandre om hur dags han landar.

Seminarium med Alexandre Paiva på måndag och tisdag (21-22/1).

Jag talade med Alexandre idag och han kommer troligen tidigare till Sverige och kommer då att hålla i träningen även på ordinarie pass på söndagen (ingen avgift; nybörjare endast i mån av plats) så se till att lokalen är fylld till bredden då!

Håll nu stenkoll på Forumet. Vi kommer att ge information med kort varsel vad gäller exakta tider för seminariet och eventuellt extra pass.

Anmälan till Seminariet gör du här på Forumet ! Begränsat antal platser på måndagens kvällspass. Övriga pass får vi plats med flera. Seminarieavgift 400 kr för kvällspass och 100 kr ytterligare för ett dagpass måndag och tisdag. Priset gäller OM du anmäler dig (bindande) senast på fredag. Därefter kommer vi att höja priset.

Jag har åkt på feber med öroninflammation som lagom rolig eftersläntrare. Är därför väldigt osäkert om jag överhuvudtaget kommer kunna köra ett enda pass, riktigt skräptrist. Hoppas jag fortfarande har möjlighet att avboka träningen, vad säger du Anders?

Nu får det fasiken vara nog med att bli sjuk när motivationen äntligen får mig att ta upp BJJ'n och Thaiboxningen igen!

"I am a shark, the ground is my ocean...and most people can't even swim" - Machado brothers

22 Senast ändrad av Anders (2008-01-17 00:12:41)

Alexandre Paiva-seminarium:

Dessa tider är förstås med reservation för ändringar.

måndag dagpass: 10-12 och 15-17
måndag kvällspass: 18-21 (cirka; ev. en paus i mitten av passet)

tisdag dagpass: 10-12 och 15-17
tisdag kvällspass: 18-21 (cirka; ev. en paus i mitten av passet)

Seminarieavgift vid bindande anmälan senast fredag:

Kvällspass båda dagarna = 400 kr (för de som betalat terminsavgiften, annars 500 kr).

Dagpass = betalning för kvällspass + 100 kr

Seminarieavgift vid anmälan efter fredag: 100 kr tillägg.

- - - - - -

Ordinarie träning på söndag 17 - 19 med Alexandre Paiva (kostnadsfritt för de som betalat terminsavgiften, annars 100 kr).

Extra träning på söndag 11-13 med Alexandre Paiva = 100 kr (för de som betalat seminarieavgiften, annars 200 kr för de som betalt terminsavgiften och 250 kr för övriga.).

- - - - -

Notering: Alliance Linköping och BJJ-centers medlemmar tränar för samma pris som våra egna.

Hitills anmälda: Tompa, Marcus G, Micke A, Micke A2, Micke F, Fredrik + kompis från BJJ-center, Hytte, Drojs, Linus,   Christina, Erik, Andreas B2, Marcus S; Johan, Anders, Oscar; BJJ-center: Marcus (summa 18 personer hittills).

Betalas det här kontant på plats eller?

Tap, snap or nap.

Vi litar på våra medlemmar så betalning på plats är enklast.

Däremot vill vi att terminsavgiften är inbetald på giro senast nu under helgen så att ni kan svara ärligt att ni har betalt och därmed kan få den lägre seminarieavgiften.

Ska man gå på söndag med Paiva och dag och kväll måndag och tisdag så är det alltså 600kr? Bara så att jag hajat rätt.

//Markus Skoog