Sv: Tap Out Bålsta Here we go...

Stort lycka till allihop!!!!!! Såg att det finns en till gammal strike medlem i Mickes Viktklass! Pontus Södersröm. Fan! -00,5 hytte! dom björnarna är inte små..he he
Jag hoppas verkligen att ni har med er någon som kan filma spektaklet?

"If you aren't attacking, you are defending, and if you are defending it means that you are losing the fight at that moment."
Marcelo Garcia

jorå micke har såklart med sig sin kamera... hehe jo blir många strikare o ex strikare den här gången =) ähh blir som david mot goliath... Bara ge järneet.. blir ju bara en match

"I dont believe in belts, toughness cant be ranked"
John C Reily

Har du slungan med dig?

//Markus Skoog

AWESOME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! stort grattis till Robin,Micke o Markus! Även till vora supportrar som stödde oss hela vägen =) Jävligt trevlig dag måste jag säga

John C Reily

Jaha.. Det här gick ju bra ju. Första matchen vann jag solklart och var egentligen aldrig hotad. Låg i sidecontrol och alternerade mellan det och reversed. Andra matchen var mot en kille som verkade bra, jag trodde aldrig jag skulle ta han men jag drog ut han på en triangel :) Första triangeln för mig tror jag nästan.. Brukar aldrig få in dem :)
Sen torska jag en match mot han som tog hem silvret sedan. Han vann på poäng.
Återkval mot en "uffe" med tatueringar och skägg. Jag tog en massa poäng och fick backguard till slut men då fick jag för mig att jag skulle dra ut han med en strypning, det var dumt. Han kom loss och jag blev tvungen att hålla han i en konstig halfguard där mitt ben fastnat i en konstig vinkel som gjorde jävligt ont i mitt knä.. Jag höll in huvet mot honom och höll för kung och fosterland. Det var bara typ en halv minut kvar. JAg är inte säker men jag tror att han skulle vunnit om han fått passera. Men det fick han inte och jag var i bronsmatchen :)

Den slutade med att jag knockade killen med ett högerknä i huvudet :) En gång thaiboxare alltid thaiboxare. Det här med att knäa på händerna har jag aldrig förstått Robin :)

Mycket roligt och trevlig iallafall :) Ha det gott och tack för den helt otroliga supporten :) Ni vet vilka ni är!

//Markus Skoog

Träffade förvisso nästan alla idag och fick gratta personligen men måste få gratta alla igen!!! helvete va kul det ska bli och se matcherna.
Robin! du tog ju guld!? du måste nästan skriva lite här på forumet om hur du upplevde det hela! Markus hur länge hade du tränat sa du? var det 4 år eller 4 månader!!!
Jag vill inte föringa någons insatts men utan att ha sett matcherna så måste ju Mickes brons värderas super högt då jag vet vägen till guld i hans viktklass måste varit grymt tuff med tanke på deltagarna som var med. Har själv sparrats med pontus och jag skulle nog klassa honom som ett bra blåbälte på gränsen till lila. Sen har vi ju hytte som ställer upp i -00,5, vad ska man säga... värdsklass:)

"If you aren't attacking, you are defending, and if you are defending it means that you are losing the fight at that moment."
Marcelo Garcia

sådär...nu va segerfesten slut, ska sova 7 h nu så e de upp å bygga ring imorgon...
måste säga att Strikes supportar rulade tävlingen! fan va livat =) fick alla fighters å känna sig taggade :)
drar väl iväg nått inlägg imorgon när allt snurrar lite mindre  om hur jag kände att matcherna gick .

Riktigt starkt jobbat alla fighters! riktigt sköna matcher från samtliga!

-- Robin Arding --

GRATTIS !

Om jag förstått det hela rätt:

Robin      - GULD
Micke A   - BRONS
Marcus S - fyra
Hytte - överlevde björngropen

Vilken svit! Bästa sammanlagda tävlingsresultatet för Strike/Alliance någonsin, så vitt jag kan minnas :-)

Hoppas att det stimulerar alla till mer tävlande. Det är superbra för er egen (och klubbens) utveckling.

GRATTIS IGEN!

hähä björngropen =)

John C Reily

Vill bara säga att det var grymt inspirerande att se er alla som tävlade igår!!!!! Nu blir det köpa en GI så att man själv kan börja tävla!!!!

awesome! det e det vi vill höra.. börjar bli jobbigta att submitta er nu när ni kör med rashguards hehe. grymt kul om vi är ett gäng på 10 pers vid varje tävling...

John C Reily

Nu har jag lagt upp mina första 2 matcher på youtube, sen dog min kamera, men tror de va micke som filma alla andras matcher så de lär väl dyka upp fler klipp inom kort, har även lite bilder som jag ska ta å lägga upp så fort jag hittat kamera kabeln :P

http://www.youtube.com/watch?v=g3J4UIeTF44  - match 1
http://www.youtube.com/watch?v=7QWL1-Pxooc - match 2

-- Robin Arding --

Bran kirrar upp resten av matcherna på internet när han får tid. Imorrn (måndag) tar han med sig bandet så att vi kan kolla.

Grym insatts av alla förresten fast jag redan sagt det fighters, coacher, supporters, film/foto-crew grym dag var det!! Var så jävla taggad hela tiden, så jäkla kul att det gick så bra.

Vi ses imorrn!

64 Senast ändrad av Anders (2008-05-12 10:08:58)

ROBINS TVÅ FÖRSTA MATCHER

Kollade på Robins filmer. Bra matcher båda två men framförallt den första skulle vi kunna använda som instruktionsvideo. Klockrent! Snygg fällning (vad annat var att vänta?). Etablerade tydligt positionerna för att plocka poängen och först därefter full aktivitet igen. Riktigt, riktigt bra!

Väntar nu med spänning på övriga videos.

65 Senast ändrad av Harding (2008-05-12 13:02:47)

första matchen så försökte jag avsluta på en armbar från reversed side control som markus lärde mig, men jag missade den "lilla" detaljen att jag måste ha underhook på hans bortre arm först (liiiite pinsamt) , men jag hajjade att det inte funkade så då gick jag till north south för att leta submission lägen och det dröjde inte länge innan man hitta ett =)

andra matchen så möter jag en rätt bra kille tror jag , han körde fina matcher i återkvalet sen iaf... han stod stabilt och var defensiv stående så det blev rätt klurigt å ta ner han, rent generellt kan jag väl säga att jag hade väldigt dåligt fantasi stående den här dagen , brukar kunna variera mera men men... han va nära plocka ryggen på mig nån gång när jag satsade för mycket på att ta ner han med höftkast , men det ordnade upp sig till slut ändå, han försökte sig på en armbar i början av matchen men det såg nog farligare ut än vad det egentligen var. 

Man märker stor skillnad på hur folk försvarar sig mot reversed side controll , alla från strike är väl vana att jag kör den positionen och är bra på att jobba upp på ryggen eller flippa medans dom på tävlingen verkade lite lost när dom låg där.

match 3 och 4 kommer jag typ inte ihåg mer än avsluten :P , så det ska bli kul och se video klippen =)

-- Robin Arding --

kom igen nu grabbar! upp med resten av matcherna!!!
Fy fan vilket grymt bra kast du fick in i första matchen Robin!

Marcelo Garcia

Igår såg vi matcherna på film efter träningen. Bra jobbat av alla. Måste dock säga att jämfört med er vanliga nivå så vill jag påstå att Marcus S var den som överträffade sig själv mest. Måste ha kryddats med ett grymt adrenalinpåslag.

Jag instämmer om Marcus, när fasen fick han in en triangel på någon på träningen senast :). Jag var så jävla impad av honom kan jag säga. Resten av matcherna kommer upp snart tror jag, jag har bett Bran fixa det för att han är fett bra på sånt (internet ect) så det kommer nog alldeles snart.

Ha det fint!

Jäkligt kul att jag fått så positiv respons på min insats. Jag har haft brasse på hjärnan sen lite innan matcherna nu, tekniker som snurrar runt samt nedtagningar mm. I natt armbågade jag tjejen på näsan så det är väl lite mma som snurrar runt också :) Jag har lite funderingar på varför mina strypningar från backguard inte funkade, men jag tror jag vet hur man ska lösa det. Ska testa när jag kommer ner och kör.

Jag funderar på om man inte ska göra så att vi kör stående matcher på fredagar i fortsättningen. Man plockade grymt mycket poäng på nedtagningarna. Robin får lära oss, men det är också nyttigt att bara stå och dra i varandra för att öva upp balans och stabilitet, sen måste man våga satsa på nedtagningar också.

Vore väldigt bra tror jag att alla verkligen vet hur reglerna funkar, hur mycket poäng man får för det ena och det andra mm. Det är bra att ha i bakhuvudet när man tävlar. Så det vore kul att jobba lite mer på det även om jag börjar få ett hum nu när vi har kört ´tävling´ på klubben och efter tapout9.

//Markus Skoog

Nu har jag också sett matcherna, rackarns vad grymma ni var allihopa! Grattis!

Jag vill ju också se dom :) Vill se hur mitt knä ser ut bland annat.

//Markus Skoog

Jag började ladda upp ett par av matcherna - hoppas ingen misstycker. Har några kvar som jag lägger upp när jag hinner.

http://www.youtube.com/AllianceBjjStockholm

Knäet är "match 7".

Jekla jobb att ladda upp med min sega dator så lär inte själv ladda upp så ofta fortsättningsvis.

Webbplats

Grymt kul att se matcherna. Man ser alla misstag man gör och det man gör bra också förstås. Jag tycker fortfarande inte att knät var så farligt :) MEn det var klantigt att göra den tekniken när han hade huvudet så lågt. Jaja, bättre lycka nästa gång :)

//Markus Skoog

Vad gäller Marcus knä, efter att ha sett filmen, så håller jag med domaren om att det var en otillåten teknik som skall resultera i diskvalificering. Man kan inte utifrån se att knäet syftar till att få bort en arm. Tvärtom ser det ut som att det med hög hastighet går rakt mot motståndarens huvud som vid tillfället var i höjd med armen.