Sv: Tap Out Bålsta Here we go...

Micke är anmäld!!

Tack käre arbetskamrat som tog mitt skift, detta blir roligt! :)

Fan vad kul! Jag är lite orolig för att få dräkten underkänd men om vi är ett gäng kanske man kan låna en dräkt av någon om det skulle bli så...

//Markus Skoog

=)

"I dont believe in belts, toughness cant be ranked"
John C Reily

Min dräkt är ju underkänd med råge, jag tänkte låna Limpans... Men de var inte så hårda med det förra gången det begav sig vill jag minnas men självklart lånar vi Gi av varann om det behövs, vi borde kanske låna en extra i de fall det kan verka aktuellt att ha med oss av någon.

Vi kan väl kika lite på våra Gis för att se vad vi tycker. Johan var väl ganska bra på det där har jag för mig. Jag har inte råd att köpa en ny bara för att tävla :)

//Markus Skoog

Nu har jag anmält mig. Betalar man på plats eller? Stod inget om det.

//Markus Skoog

Betala till plusgirot på sajten = 200 spänn (sista dag dem tillgodo = 6/5-08)
På plats = 300 spänn

Tänk på att det brukar ta en vardag eller två för pengarna att komma fram via internetbank! Med andra ord - sätt på överföring direkt!

Webbplats

Sådär , anmält mig nu! ska bli tok kul, hur hade ni tänkt åka upp/ner/dit? det ska gå tåg dit har jag för mig..
btw markus jag letar pom poms! :)   ses ikväll :)

-- Robin Arding --

Tåg!!! Det tog typ en evighet men bil, att åka kommunalt dit kan helt enkelt inte göras. Vi måste kirra någon som kan köra... Hytte kan du?

Jag har ju bil men den är helt nedhårad och skitig. Vi har ju hund som sitter i baksätet liksom. Min tjej vill ju eventuellt åka med. Då blir det Hytte, robin, micke, jag och tjejen. Det är fem det. Nån mer som ska med?

Jag bommade betalningen då så jag får väl betala en hundring till på plats antar jag.. Oh, well!

//Markus Skoog

det råkar inte vara någon som har ett par extra blåa byxor som man kan låna? typ 180 , min blåa dräkt e så mkt skönare å tajtare än min vita, fast har inga blåa byxor =/

-- Robin Arding --

Var inte det en judodräkt? Den får du väl inte tävla med? Du kan ju låna en dräkt av mig men om vi får möta varann blir det lite tokigt :) Hoppas vi slipper det.

//Markus Skoog

jorå det skulle va ok , dubbelkollade me johan och han trodde den skulle funka.
läste lite på mmaforum också , där sa dom typ att de va helt ok å köra judo gi :)

-- Robin Arding --

Robin, ska du inte ställa upp i öppna klassen också? (ser inte så ut på anmälningslistan)

Webbplats

Nä, jag frågade honom igår och det skulle han inte. Men det kanske går att ändra på plats om man vill. Robin och jag åker tillsammans dit så om jag blir förnedrad i mina två matcher kanske vi åker hem istället för att vänta tre fyra timmar på att gå öppna och bli påspöad ännumer :) Men man får se hur det känns när man är där. Jag är iallafall förvånansvärt lugn och taggad vilket känns jäkligt skönt!

Vi syns ikväll!

//Markus Skoog

Öppna klassen är förvisso en möjlighet att få dubbelt så mycket stryk men det betyder också att det är en möjlighet att få dubbelt så mycket erfarenhet för samma slant och utan så mycket extra tidsförspillan (man behöver ju inte åka dit en "extra" gång utan "bara" vänta och dessutom kan man se på klubbkompisarnas matcher under tiden). Men huvudsaken är att det känns kul och värt det!

Webbplats

Ett stort lycka till nu på lördag !!!

Fyra tappra BJJ-fighters åker till Bålsta Tap Out på lördag (10/5). Jag hade nöjet att sparra mot några av dem igår. De är riktigt bra :-) En speciell eloge till Micke A som i år har tränat mycket flitigt och engagerat. Det märks tydligt, han har utvecklats enormt. Jag behöver inte ens skämmas för att säga att han satt dit mig flera gånger med sin nya specialare. Nu gäller det att hoppas på en tursam lottning så att ni slipper möta de allra bästa i första matchen. Det gläder mig mycket att det nu finns ett gäng som är riktigt "taggade" på att tävla. Det kommer att visa sig tydligt i deras personliga BJJ-utveckling.

Bara två råd:

1) glöm inte att etablera position och plocka poängen !

2) coacha varandra under matcherna! Prata igenom innan vad ni skall säga och när ni inte skall säga något.

LYCKA TILL !!!

Och till sist ett råd till er som inte tävlar. När ni kan grunderna (efter ~en termin) kom igång med att tävla! Ni kommer att utvecklas mycket snabbare och framförallt ha mycket roligare.

Vi möts utanför klubben strax innan åtta. Robin och jag åker i min bil och hytte och kompani åker i sin bil :)

//Markus Skoog

ok sweet =)

köra lite lätt ikväll.. markus du kommer ner å leker oxå eller?

btw, va de nån som hade ett par blåa byxor som man kunde låna?  annars får de bli den vita enorma saken :p

-- Robin Arding --

Om vi inte kör sammtidigt så kan du ju få låna mina byxor----

John C Reily

sweet =) ,  tar med mig både vit å blå dräkt iaf , så får vi se :)

-- Robin Arding --

48 Senast ändrad av Markus (2008-05-09 11:04:33)

Jag och robin tränade brasse och la upp strategier på shoot passet igår. Jag skulle gärna ha en vecka till på mig men det får gå ändå. Jag har lärt mig väldigt mycket bara på att förbereda mig inför tävlingen så det känns kul och som ett lyft för träningen. Sen skadar det inte att köra stående träning med ett svartbälte :) Mycket bra. Jag förlitar mig i stort sett på två takedowns och tre fyra submissions. Tack för all hjälp allihop!

Imorgon gäller det!

//Markus Skoog

Man börjar tagga till lite , kul kul =) 
hoppas du sätter kastet du hårdtränat på markus , riktig crowd pleaser :D

Det gäller inte bara att vinna , man måste vinna snyggt å stort oxå! =)

-- Robin Arding --

Känner mig sjukt taggd jag med.. Kommer inte köra i -94,3 utan det bli i -00,5 med andra ord jag får mörta en stor pojke hehe... Inför nästa tvling så hoppas jag att jag är nere i mickes viktklass och har lärt mig grym standup med Robin... ps. våran gammla medlem nu hilti överlöpare william komemr köa i mickes viktklass hähäh Micke komemr köra över honom!!!!!
WAR!!!!!!!!!!!

John C Reily