Tråd: Tap Out Bålsta Here we go...

Fler tävlingstrådar (se till att posta dina inlägg i mest passande tråd):
Kommande tävlingar http://bjj.nyh.se/forum/viewtopic.php?id=40
Tävlingsresultat och -videos http://bjj.nyh.se/forum/viewtopic.php?id=48
Strike Open/Strike Out http://bjj.nyh.se/forum/viewtopic.php?id=72
BJJ-regler för tävlingar http://bjj.nyh.se/forum/viewtopic.php?id=83

Jaha , då ska 2ooo talets version på The A-team iväg på tävling.

Jag har själv tagit på mig rollen som nån typ av coachteamleaderchaufför för teamet.

Hytte är förstas den vite mannens svar på Mr T, vi kan alla se honom högst uppe på prisspallen skrikandes " I pity you fools"

Micke A. är nån typ av hangaround pga av han har planerat en så kallad Kristusfylla kvällen innan tävlingen (ikväll).
En Kristusfylla består av att man dricker tills man träffar Gud och sen återuppstår man inte förrän på tredje dagen.
Alltså tar vi bara med honom som bihang.

Marcus "Menace" Gaude ska förstås med och rulla sig snurrig med massa sho-shitzy typer.

Jag kommer imorgon rapportera här vad som har utspelat sig denna historiska lördag men jag kan garantera att om dem torskar på ett förnedrande sätt, så skall dem få springa bakom bilen hem(har tagit coachlektioner av Don Frye i IFL)

Eder
Peter

Sv: Tap Out Bålsta Here we go...

Awesome

"I dont believe in belts, toughness cant be ranked"
John C Reily

3 Senast ändrad av Tompa (2007-11-10 02:57:44)

Hytte skrev:

Awesome

Du glömde "WAR"!

Undrar om ja kan va Murdoc o komma flygandes dit på en heli efter jobbet.. hmm I doubt it. Stort lycka till iaf boys!

Tap, snap or nap.

Ok nu e vi hemma efter äventyret i bålsta.. Goda Tider. Jag vann 1 match o förlorade 1 o kom 2:a i min grupp. Marcus vann 3 o förlorade2 o jag tror han slutade 4:a. Andreas förlorade båda sina matcher men det var på poäng så det räknas knappt ;)
Allt som allt det var grymt kul o e jävligt taggad inför strikeout!!!
Ps. stort tack till Peter o Micke som följde med o coachade.

John C Reily

5 Senast ändrad av PETER (2007-11-10 20:25:10)

Här kommer ett litet mer utförligt reportage om vad som utspelade sig idag:
Tokigt mycket folk som tävlade, lätt över 120st. Därför bestämdes det att matcherna skulle vara i 3 min istället för 5min, inte bra för oss som är slowstarters.

Hytte: Tre killar fanns i tungvikten varav vår hjälte var en av dessa.
I första matchen möter Hytte en bra kille som definitivt är en naturlig tungviktare(det är inte Hyttepojken;)
Mycket slit i matchen men Hytte försvarar sig bra och är stabil men blir passerad till sidemount som motståndaren sen håller tiden ut.
0-2 poängförlust.

I andra matchen var det Hytte som var den drivande och passerade efter en ranglig nertagning som inte gav poäng, väl i sidemount med 2 poäng tillgodo, så skriker coach Peter "håll position,håll position" och det gör vår Hytte och plockar klubbens första tungvikts-silver !!!

Efter ett antal timmars väntan försöker Hytte sig på Absolut-klassen men ser enligt mig själv rätt tömd ut när det gäller energi, krigar dock på mot vinnaren av den lätta tungvikten men förlorar på 0-3 till slut.

Andreas: Möter samma kille från Prana som Marcus en stund tidigare mött, Andreas jobbar aggressivt men motståndaren tar poäng på nertagning/passering och håller sen bara i matchen för en poängseger. lite trist när A. jobbar så bra men Bjj är en taktisk poängsport, något som står klart mer och mer under dagen.
Andra matchen missar tyvärr jag eftersom den går samtidigt som en Hytte match.

Marcus:Möter i sin första match en rätt lång kille från Prana,mathen går lite som den ovanstående, motståndaren plockar poäng och sen håller,Marcus jobbar metodiskt men för långsamt och i slutet börjar han få upp ångan för en reversal men då är tiden slut. 0-5 till motståndaren.

Tack och lov för återkval!! för nu brinner Marcus igång, i de tre följande matcherna dominerar han och drar till och med ut en motståndare.

Ingen mer försiktighet och även en hel del taktisk brottning och positionshållning blir det till Coach Peters glädje"ut med rumpan, upp på knä,sprawla och håll position"vrålade jag konstant(hoppas det var rätt ,det var ju min första bjj tävling:)

I matchen för att komma till brons match tar det stopp mot Straight blast gyms Qais, en mycket duktig kille som får poängen med sig och senare tar Brons.
Marcus slutar 4 i sin klass tror vi.(= 26 pers kom efter! )

Riktigt bra jobbat Andreas och Marcus, som tävlade i den största viktklassen med typ 30st fighters.

Mycket finns att säga om tävlingstaktik och så, men på det stora hela så var det en mycket bra dag där Alliance/Strike visade upp sig på en större tävling med ett mycket bra resultat!

Peter

Kul o höra! Ser fram emot filmen sen!

Tap, snap or nap.

Strike Fighting!

damn vilken blodad tand man fick är man vann en match. Längtar som fan till strikeout i dec!! Hoppas fler kommer vara med ifrån strike bara.

John C Reily

Här kommer en uppföljningsrapport om dokumenteringen av matcherna, alla matcher blev filmade med någon av mina kameror förutom Marcus näst sista (brist på kommunication gjorde att båda kameramännen var bortkollrade under denna match). Ska börja rippa det hela nu både massa bilder och film på alla utom en av matcherna med strikeare... Kommer att kontakta Bran förmodligen ang. att lägga upp dem på din FTP så att det kanske går att hosta dem där med en länk från detta forum?

Nedan kommer en kortfattad recension av Tapout 8 som det hette:

+

Matcher i mängder
Flera matcher för alla även om man torskade första matchen (som alla Strikare gjorde) fanns det möjlighet till upprättelse/hämnd vilket också utnyttjades flitigt av våra kamrater.

+

Tävligsmiljö
Fin lokal, fik/käkmöjligheter, trevliga människor från massor av klubbar, flexibilitet i det att de sket i invägningen när det blev klart att den skulle ta 1h+ i tidsanspråk. Snackade lite med lite olika människor från olika klubbar alltid kul med sånt det verkar som om folk känner (till) varann väldigt bra i en sådan liten sport som detta ändå är.

+

Oavsiktlig komik i coaching och taggad publik
Det bästa som finns är övertaggade coacher och det fanns det mer än nog av... Jag tyckte iaf det var kul att vissa coacher typ kröp in på mattan för att kunna se vad som hände och typ skrek konstant på både domarna och fighterserna. Publiken var tidvis också jävligt på och tjoade och tjimmade med alla möjliga sorters bizarra varianter av det svenska språket aka dialekter, jävligt nice stämning helt enkelt. "Jääavla pappskalle-dommare", "kommagennuraaa!!" <-- Göteborgska ect.

-

Sitt ner och håll käften!
Var fan man än satt i lokalen så kunde man ge sig fan på att någon ville att man skulle flytta på sig så att de kunde gå förbi var 15onde sekund alternativt ställde sig upp mitt i en match så att det ända man såg var någon Västeråsares röv under resten av matchen. Dessutom var det jävligt kallt i lokalen för de som inte slåss dvs. Allvarligt talat visa lite hänsyn... vissa av oss är faktiskt bakfulla...

-

Stor turnering = Lång väntetid
Vi kom dit vid nio och första matchen med en Strikeare var mellan 14.30-15.30 nån gång. Lite segt... I synnerhet om man har varit uppspelt som 9-årig flicka som ska få en ponny i typ 5 dagar innan turneringen (Hytte kan nog känna sig lite träffad här). Om man ska köra i den absoluta klassen efter den ordinarie turneringen så är det galet jobbigt att få liv i sin Mojo om man har suttit och väntat aslänge sedan sin första match...

Recension av matchinsattser:

Brandreas (eller Anders som han hette i denna turnering) jobbade på som en galning och var fan grym men åkte dit på poäng i båda sina matcher, han behöver verkligen inte skämmas för sin insatts kan man vara lugn för men synd att han inte fick vinna och köra mer.

Hytte kände sig nervös innan men körde på jäkligt bra torska på poäng men kom tillbaks som i andra matchen och körde över en snubbe som var ganska mycket större än honom (korva sig ur submissionförsök och tog poäng trots att han var så trött att han skakade i slutet), förlorade i den öppna klassen men var allt utom utklassad och tog poäng.

Marcus åkte också dit i första matchen på poäng men kom tillbaks som en jävla storm, submittade t.o.m. en snubbe som han dessutom nästa tog en helikoptersvep arm-bar på (när han gjorde det höll folk i publiken på att smälla av pga hur grym han är). Vann 3 av 5 matcher varav 1 på submission (vilket var ganska ovanligt pga 3-minuters tidsgränsen). Marcus missade den öppna klassen då han var tvungen att åka hem för att lösa av sin barnvakt.   

Total: 5 flygande gogoplatas av 5 möjliga, fan fantastiskt bra jobbat tycker jag!!! Ni har pungkulor av titan allihopa!

Särskilt omnämnande: Kul att folk följde med och kollade, var säkert trevligt med stöd för våra gossar. Jävligt nice att Peter följde med och coachade också ett jätte-viktigt mentalt stöd. Dessutom props till mig som gick upp klockan 6 på morgonen. 

PS: En förbannelse per saltkorn i havet över min trasiga axel!!! Det såg helt otroligt kul att vara med och grepplas, för er som funderar på om ni ska tävla eller inte: just do it! Det är en stor stor spridning i skills i vitbältesklassen så alla har chans att ta hem en vinst eller två och det är fan extremt roligt. :DS

Hej mina vänner!

Shit, det var riktigt nice att tävla. Har gått på rosa moln hela dagen, även om två förluster packades ner i ryggsäcken och bars hem.
Att vänsterarmen inte går att räta ut ordentligt känns mest som en trevlig påminnelse om att jag lyckades eskejpa en väldigt tight arm-bar. Kanske lite väl tight.. men skam den som ger sig!
Ser fram emot nästa gång vi åker iväg på äventyr, då skall jag släppa loss mina inneboende demoner och strypa ut hela startfältet!

Peace!
Ps. Jag kommer och tar er igen, så fort armen beter sig som innan tävlingen.
/Andreas

Hej allihopa!

Vill först säga tack för allt stöd från er som åkte med! Det kändes grymt skönt att höra er skrika och heja, man fick lite extra tändning!
Ett extra stort tack till Peter som ordnade med allt på plats, betalade anmälnings avgift, hämtade upp mig och körde mig till tävlingen, fixade så att jag och Anders som han kallades för dagen slapp möta varandra, etc. Det tycker jag var riktigt snyggt av dig Peter.
Angående tävlingen så känns det grymt skönt att vi antligen kom iväg och körde. När jag tänker tillbaka på matcherna så är det bara bra känslor som bubblar inom mig. Jag gjorde mitt bästa och lyckades prestera trots grymt lång väntan. Synd att det inte räckte hela vägen bara. Ska bli riktigt kul och se matcherna sen och kolla vad man behöver träna på.
Vi ses på träningen.

"If you aren't attacking, you are defending, and if you are defending it means that you are losing the fight at that moment."
Marcelo Garcia

Mhmm lyckat på alla sätt. Snackade lite Peter o Anders idag på träningen om strikeout i december. Och det verkar som om det blir updelat. På lör så blir det thai o brasse matcher o på sönd blir det SW mtcher bara.. Persobligen kommer jag köra båda dagar o hoppas att flera komemr ställa upp..

John C Reily

13 Senast ändrad av Tompa (2007-11-12 22:47:19)

Då folk efterfrågat det lägger jag upp matcherna på min webbserver tills vidare. Observera att min bandbredd är allt annat än outsinlig, så tanka gärna hem o spara dom på HDDn och skicka sen vidare till ev vänner etc som vill se. Fattas två (?) matcher, men lägger upp dom så fort jag fått dom från Micke.

Högerklicka på länken och välj "spara mål som.."

http://bran.mine.nu/tapout8/Tapou8_Andreas1.wmv
http://bran.mine.nu/tapout8/Tapout8_Andreas2.avi
http://bran.mine.nu/tapout8/Tapou8_Hytte2.wmv
http://bran.mine.nu/tapout8/Tapout8_Hytte3.wmv
http://bran.mine.nu/tapout8/Tapout8_Marcus1.wmv
http://bran.mine.nu/tapout8/Tapou8_Marcus2.wmv
http://bran.mine.nu/tapout8/Tapou8_Marcus3.wmv
http://bran.mine.nu/tapout8/Tapout8_Marcus5.wmv

Är det nån som inte vill ha sina matcher här, PMa mig så tar jag bort dom.

Tap, snap or nap.

Det funkar inte att ladda hem. Är de inte kvar, skulle gärna se dom..

//Markus Skoog

Markus skrev:

Det funkar inte att ladda hem. Är de inte kvar, skulle gärna se dom..

Näe borttagna, finns på min FTP dock. Kan maila dig uppgifter om du vill ha.

Tap, snap or nap.

Gärna det..

//Markus Skoog

Nu är det dags för Tapout 9!

Här kommer en inbjudan Tapout som är en tävling i BJJ som arrangeras av Bålsta Ju-Jutsu klubb för 7:e gången den 5 maj 2007. Regelsystemet är en modifikation av det Brazilianska Ju-Jutsu (CBJJ) som tillämpas. Den här terminen växer arrangemanget ytterligare och vi flyttar från våran dojo till sporthallen för att kunna köra på 3 mattor.

Tävlingen är öppen för seniorer (+14år), anmälningsavgiften är 200kr och betalas till plusgiro 498 85 84-1 senast den 6 Maj. Sista anmälningsdag är den 6 Maj, efteranmälningar accepteras till en kostnad av 300:-

Anmälan till tävlingen och mera information finns på vår evenemangssinte http://www.balstajujutsu.com/tapout

Vi söker även domare till arrangemanget så är du intresserad av att komma och döma hos oss kontakta mig på den här mailadressen.

Har ni frågor om tävlingen kontakta mig genom nedanstående kontakt uppgifter.

Skicka gärna vidare mailet  så att informationen om tävlingen sprids.

--
Med vänliga hälsningar

Lars-Olof "lollo" Allerhed
0707920273
lars-olof@allerhed.com
www.allerhed.com

Webbplats

Heh, 5e maj 2007 <-- FAIL! 10e maj 2008 ståre på deras sida. Jag jobbar den dan men om ja får ledigt kommer ja köra.

Tap, snap or nap.

Right right, börjar bli dags!!

Dags för en repris, 10 maj äre Tapout dags. Markus Skoog är klar enligt utsago, Jag är klar om jag blir ledig från jobbet, förra åters silvermedaljör i lätt tungvikt Vitt Hytte är klar enligt utsago!!

Resten av våra brutala bjässar måste bara övertalas, Bran, Limpan, Fredrik, Brandreas, Marcus G, Andreas, Nima bland andra nu drar det iväg!!!

+ Jag kan bara säga att det var skit-kul förra gången, Peter var med och coachade och det var grymt soft stämning och det finns alla tänkbara nivåer av skills representerade, om man tror att man inte har någon chans för att man har tränat för kort tid, har ont i tån, är lönnfet eller är allmänt klen så har man fel!!

Fan! Outa du mig din jävel. Nu får jag ju rampfeber ju :(

//Markus Skoog

Tapout 9 närmar sig med raska steg tävlingen är öppen för seniorer (+14år), anmälningsavgiften är 200kr och betalas till plusgiro 498 85 84-1 senast den 6 Maj. Sista anmälningsdag är den 6 Maj, efteranmälningar accepteras till en kostnad av 300:-

Anmälan till tävlingen och mera information finns på vår evenemangssinte http://www.balstajujutsu.com/tapout

Vi har nu klart med Magnus Åström – Västrås BJJ Team, Ricard Carneborn – Nacka Dojo/Team Dynamix samt Lollo Allerhed – Bålsta JJK/Team Dynamix som domare men vi behöver flera  domare till arrangemanget så är du intresserad av att komma och döma hos oss kontakta mig på den här mailadressen.

Har ni frågor om tävlingen kontakta mig genom nedanstående kontakt uppgifter.
Skicka gärna vidare mailet  så att informationen om tävlingen sprids

--
Med vänliga hälsningar

Lars-Olof "lollo" Allerhed
0707920273
lars-olof@allerhed.com
www.allerhed.com

Ser inga strikare på anmälningslistan. Är ni anmälda än? Bästa är att anmäla sig under namnet "Strike/Alliance" alternativt "Strike/Alliance BJJ Stockholm".

För de som tänkt åka ner och supporta så har jag kvar 20 stycken Strike/Alliance-klubbtröjor för 160kr/st. Kontakta mig så tar jag med till träningen om du vill ha! Supporterhalsdukar får ni dock sticka själva - mina blåsor har fortfarande inte försvunnit efter all t-shirtstillverkning. =)

Webbplats

Jag har inte anmält mig nej.. Då kommer nervositeten så jag gör det så sent som möjligt. :) Men det känns rätt så bra faktiskt :)

//Markus Skoog

WOW! Han hade den roligaste hemsidan, testa länken :)

//Markus Skoog

Johan hytte är nu anmäld till tapout9! Eftersom jag ahr tränat så mycket den här termin så har jag inga störe förhoppningar. men som micke sa man får ju alltid lite tävlings erfarenhet =)

John C Reily

Oh, vad roligt. Jag ska väl också våga anmäla mig snart :) JAg har tränat iallafall men saknas ändå en hel del dessvärre :(

Tjohoo!

//Markus Skoog