Sv: Instruktörer 2012

Jag kommer att vara utomlands 15 - 28/3. Därför behöver vi en av er graderade (ett streck eller fler) som kan hjälpa till. Du får låna mina nycklar så att du kan låsa upp vid behov. Speciellt viktigt att du garanterat kan komma söndagarna 21 och 28/3 (eftersom inte Thai:arna tränar och kan öppna då). Johan kommer vid de flesta träningarna men pga hans studier kan han ibland behöva hoppa över träningen med kort varsel. Det är då du hoppar in och kör ett pass själv. Kul och lärorikt!

Hör av dig här på forumet eller direkt till mig eller Johan!

Varken jag eller Johan kan ta passen på måndag (31/5) eller onsdag (2/6).

Calle har lovat att hålla i passet på onsdag.

Vi behöver någon graderad (ett streck eller mer) som kan ta passet på måndag. Kör det du själv tycker eller (om brist på fantasi) kör guardpasseringar (kan man inte få för mycket av), partial training och sedan sparring.

Hör av dig här på forumet, eller direkt till mig!

- - - - - -

Jag väntar fortfarande på besked från Thai-boxarna om hur de gör med sommarträningen. Tills vidare kör vi med de vanliga tiderna söndag, måndag, onsdag, även en liten bit in i juni.

Vem av er graderade kan hålla passet på söndag 29/4 2012 kl 17-19? Jag är utomlands då.

Jag ska kolla med frun vad som är bestämt. jag hör av mig.

note: jag tävlar på lördag YÄÄJ!!

Inte stor och stark men snabb som en vessla!!

Tja!

Jag kan ta det. jag har länge tänkt att hälsa på Strike och söndag blira nice för mej.

Det kommer bli ett pass helt fritt från grepp i Gi:n kan jag säga :). Preliminärt så kan jag säga att vi kommer jobba partär - jag har lärt mig några högprocentare därifrån som jag kan tänka mig att lära ut.

Säg till här om det är ok.

Micke,

toppen tycker jag och Johan. Spännande för våra BJJ:are att få lite insyn i no-gi-tekniker. Ibland kan det vara svag anslutning på söndagar så jag tänkte informera även Thaiarna (några av dem kör ju MMA), om du inte protesterar.

Eftersom jag åker utomlands har jag inte möjlighet att delta, men om Johan hinner så kommer han ner en stund.

Tiden som gäller är 17:00 - 19:00.

Låter bra, ska bli trevligt att hälsa på igen.

Ansvarig:

Maj
5.  Ingen träning! Seminarium.
12
19 Mattias
26

Juni 2/6 (sista träning VT) Mattias

Därefter Sommarträning om det finns intresse.

Fredagar Anders; tisdagar Johan; torsdagar ingen garanterad instruktör, Johan eller annan graderad som är där, annars kör egen tävlingssparring!

Genomgångna tekniker (M=mount; G=guard; SC=sidecontrol; BG=backguard; KB = knee on belly; PT=partial training)

ALLA
sönd 27/1: kimura M och SC.
Fre 1/2: kimura och 2x rakt armlås fr G, halvG escape, partial pass G.
Sönd 3/2: svep fr G: ancle grab, handstand, 2x sax, lyft?
Fre 8/2: fotlås x3, försvar; triangel + misslyckad, försvar.
sönd 10/2: M position + 2 armlås + 2 escape; SC position uppe/nere. Partial M, SC
Fre 15/2: crosschoke x2 M&G; kragstryp x4; lionkiller; teori och strypförsvar.
Sönd 17/2: Från startpos på knä: 3x grundteknik, gå på rygg, saxfäll x2. Pass G gnugga, res o skaka; 3sätt m benen: närmsta, bortersta, tvista höft.
Fre 22/2: hård fallteknik bak/sida, höftkast 1, osotogari; underst i SC rulla över motst om båda ben böjda + svårare om ett be sträckt eller lår under axel.
Sön 24/2: SC position, partial, tankesätt, tips och trix.
fre 1/4: Reverserad SC: Fyra escapes, två armlås.
Sönd 3/3 Öppen guard grunder, svep från öppen guard 4 st (offerkast, tippa motståndaren till mount och två 3 punktssvep)
Sönd 10/3: Attacker från guard: rakt armlås, kimura, triangel, belly-sweep
Fre 15/3 pass G stå knä svanskota, ancle grab sweep, hand stand sweep; partial.
Sön 17/3: Guard - position, sax-svep fr. G, ett sätt att öppna guard, belly-sweep.
Fre 22/3: Hård fallteknik (sidan & bakåt), höftkast(hand på rygg+nacksving), osotogari, offerkast vrid motst &ben bakom båda motsts ben.
Sönd 24/3: Crosschoke 2 varianter (mount + guard), 3 strypningar från backguard, Strypförsvar.
Sönd 7/4: BG escapes 1-3; kragstryp, lionkiller + partial training
Fre 12/4 & sönd 14/4: passera G, svep, attacker, PT.
Fre 19/4: M: escape, armlås, PT.
Sön 21/4: nertagningar, tävlingsträning/matcher med domare.
Fre 3/5: passera G; öppen G.

AVANCERADE
tisd 29/1: giljotin stående, G, SC, school yard & försvar dito.
tisd 5/2: knee on belly: bultsax, escapes, armlås x2.
tisd 12/2: turtle: ryck bak, åt sidan, squezed x2, klockan x2, crusifiction & från undre: armdrag, benfällning, kimura.
Tisd 19/2: turtle
tisd 26/2: lagartixa guard (3tekniksserie), flower sweep, div knee bars (raka knälås) fr olika positioner.
tis 12/3(?): knee on belly
tisd 19/3: De La Riva Guard mot Combat-Base svep x2; X-Guard - hitta in i position samt svep x2 samt ett försvar.

Ansvarig instruktör kan lägga till eller ändra genom att skriva en kommentar så rättar jag och tar sen bort din kommentar.

Teknikgrupper lista 1: positioner, fallteknik, escape SC BG, sax fr G, armlås, stryp, triangel, fotlås, nertagningar, (MMAintro), (teori stryp golden rules).

Teknikgrupper lista 2: positioner, pos byten, escape M SC revSC G, G svep, armlåskombo, armlås BG KB, stryp thrust sleeve giljotin&försvar, nertagn, double ankle grab & handstand, double leg&sprawl, pisao, MMA/no gi grunder, teori stryp golden-rules, (submission principer).

34 Senast ändrad av Anders (2013-09-25 09:44:59)

Ansvarig instruktör nybörjarträning söndagar:

24/11: Anders
1/12:   Mattias (?)
8/12:   Anders
15/12:  Calle  (& Mattias; sista instruktörsledda träning hösttermin)

2014

12/1
19/1:
26/1:

Instruktörer söndagar:

maj

4/5 Calle
11/5 Mattias
Fredag 16/5 Joakim
18/5 Joakim
25/5 Anders

vårterminens sista träning fredag 30/5.

juni

sommartermin 2/6 -

Calle, Mattias och Jocke har rätt att pricka av tekniker på lista ett. Johan och Anders även lista två.

Instruktörer på söndagar framgår här ovanför!

Observera att vårterminen slutar 30/5 och sommarterminen börjar 2/6. För mer information, se Combats hemsida!

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

Att tänka på då du sparrar med nybörjare:

http://www.youtube.com/watch?v=yIKIzof51dM

Var rädd om dig själv och om nybörjaren. Börja i underläge. Bestäm en teknik och kör sedan bara den.