Tråd: Instruktörer 2012

2010: Som alla säkert vet så åker Johan till Brasilien den 9/10 - 20/12. Jag kommer att använda denna tråd (topic) för att planera och samordna instruktörer till alla pass. Samtliga graderade är kapabla att vara hjälpinstruktörer på mina pass och också att vid behov hålla egna pass. Det har varit en av anledningarna till att vara så gnällig med detaljer vid kontroll av att ni kan teknikerna.

PLANERING (två veckor rullande):

vecka 41 & 42 (dvs onsdag 10/10 - söndag 21/10)

så vitt jag vet nu kommer jag att vara med på alla pass. Jag är tacksam för hjälp av den som är högst (eller tidigast) graderad !

PLANERING (framförhållning):

vecka 44 - eventuellt bortrest.

onsdag 7/11 - ev bortrest

söndag 25/11 - fredag 30/11 - ev bortrest.

onsdag 12/12 - bortrest.

fredag 21/12 är Johan tillbaks så då ser vi fram emot ett riktigt godispass med många nya tekniker :-)

Sv: Instruktörer 2012

FREDAG 5/10

Vi behöver hjälp av någon graderad som kan hålla i passet på fredag 5/10 ! Tala med Anders på träningen ikväll (måndag) eller på onsdag !

Om min feber gått över så håller jag gärna i passet..

"I dont believe in belts, toughness cant be ranked"
John C Reily

Fick just mitt nya schema och det visar sig att om inte Hytte blir frisk eller någon som tränat längre än mig kan va stand-in fröken så blir det "Micke-JuJitsu" på fredag, blir bland annat partial training med emfas på att ta dominant position från fasta lägen och escapes på tid samt om det är ledigt i ringen blir det matcher där, dessutom synchroniserad fys á la taiboxning (core och överkropp)... Missa det inte :). Vi ses imorrn!

(Vi borde ha en speciell mössa eller något som visar vem som är fröken när Johan och Anders är borta så att alla inte bara tuggar tuggummi och kastar pappersplan hela träningen... Något som ger en auktoritet el motsv... :))

Haha, du är ju sjuk du Micke...

Tror jag har nån dammig gammal ryssmössa du kan låna, inklusive päls och svans. Väldigt respektingivande...

Dyker med all sannolikhet förbi också, så om du får förhinder kör jag gärna passet.
Annars låter fys bra, behöver bli av med mina trummpinnar till underarmar.

"I am a shark, the ground is my ocean...and most people can't even swim" - Machado brothers

Hytte / Micke / Billy:

det låter jättebra attt någon av er kan ta passet. Ni får nyckeln i kväll onsdag (ta med tillbaks på söndag).

Ni andra:

missa nu inte Micke-jutsu eller vad det blir på fredag. Det är bra att träna för olika instruktörer. Man betonar olika saker och har sina egna favoriter. Micke tex är väldigt explosiv i början av matcher. Bra, förutom för gamla gubbar som har svårt att hänga med ;-) Hytte är extremt rörlig (när han är på det humöret) vilket öppnar upp möjligheter. Billy är väldigt teknisk, han har tränat på andra klubbar och studerat många överaskande moves. Så vem det än blir på fredag så blir det kul och bra träning. Missa inte det !!!

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 737

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

Micke skrev:

(Vi borde ha en speciell mössa eller något som visar vem som är fröken när Johan och Anders är borta så att alla inte bara tuggar tuggummi och kastar pappersplan hela träningen... Något som ger en auktoritet el motsv... :))

Haha o du tror en mössa kommer hjälpa Dig med det!? ;)

Tap, snap or nap.

Fan va najs! Brasse-Micke-Jutsu! A.k.a BMJ. Jag tar med mig knölpåken så jag kan vara beredd på vad som nu väntar..
See you!

Behov av någon graderad som tar BJJ-pass:

onsdag 7 nov

söndag 25 nov

måndag 26 nov

onsdag 28 nov

fredag 30 nov (jag är troligen tillbaks då men för säkerhets skull bra att ha någon som är beredd att ta passet)

onsdag 12 dec

Jag kan som sagt hjälpa till på onsdagar. behöver dock få tag på ett par nycklar.

"If you aren't attacking, you are defending, and if you are defending it means that you are losing the fight at that moment."
Marcelo Garcia

Behov av någon graderad som tar BJJ-pass (nycklar får ni låna av mig):

onsdag 7 nov - Marcus G

söndag 25 nov

måndag 26 nov

onsdag 28 nov - Marcus G

fredag 30 nov (jag är troligen tillbaks då men för säkerhets skull bra att ha någon som är beredd att ta passet)

onsdag 12 dec - Marcus G

Jag kan nog ta 25-26.. lär vara lite bakis den 25 men det e lungt..

John C Reily

Behov av någon graderad som tar BJJ-pass 30/11 (nycklar får ni låna av mig):

onsdag 7 nov - Marcus G

söndag 25 nov - Johan H (som tar det lugnt på lördagen och är helt fräsch till träningen :-)

måndag 26 nov - Johan H

onsdag 28 nov - Marcus G

onsdag 12 dec - Marcus G

Kan antagligen ta den 30 nov oxå.. Men det  rät prel.. får se när det närmar sig.. imorgon gör jag comeback.. hade huvudvärk o kände mig allmänt off i mån :(

John C Reily

Uppdatering av kalendern (behov av instruktör)

Behov av någon graderad som tar BJJ-pass 30/11 (nycklar får ni låna av mig):

onsdag 7 nov - Marcus G

söndag 25 nov - Johan H (som tar det lugnt på lördagen och är helt fräsch till träningen :-)

måndag 26 nov - Johan H

onsdag 28 nov - Marcus G

fredag 30 nov (jag är troligen tillbaks då men för säkerhets skull bra om Johan H är beredd att ta passet)

onsdag 12 dec - inget behov

måndag 17/12 - någon som kan ta passet ???

fredag 21/12 - enligt planerna är Johan N tillbaks från Brasilien. eventuellt "godispass" med honom denna fredag som då också blir sista träningen före jul.

Måndag 17/12 är jag utomlands. Någon graderad som kan ta passet !!??

Glöm inte att boka in fredag 21/12 för Johans "godispass" och 20 -22 januari för Alexandre Paiva träning i våra lokaler!

Troligen lägger vi in några extraträningar under julen. Kolla på detta Forum varje dag så får du veta när det blir träning!

17 Senast ändrad av Anders (2009-06-10 16:17:00)

I morgon torsdag (10/6  2009) arbetar både jag och Johan sent. Finns det någon graderad som kan ta passet 18 - 20 !?

Du kan köra vilka tekniker du vill. Om fantasin tryter så är attacker från guard + partial training passera guard + matcher, ett säkert kort som passar både nybörjare och avancerade.

Jag tänkte träna så jag skulle kunna hålla i passet.

"If you aren't attacking, you are defending, and if you are defending it means that you are losing the fight at that moment."
Marcelo Garcia

Det blir jättebra. Det bästa är gott nog .......

Tack Marcus!

Nu på torsdag 18/6 behöver vi hjälp igen (Johan jobbar och jag är utomlands).

Någon graderad som kan ställa upp och ta passet!?

21 Senast ändrad av Anders (2009-08-08 11:08:11)

På måndag 10/8 behöver vi hjälp (Johan och Marcus G är på Alexandre Paiva-seminarium i Polen och jag har dåligt tid själv).

Någon graderad som kan ställa upp? Calle och/eller Björn? Någon annan?

- -  Om ingen ställer upp så får de som vill komma ändå, köra utan instruktör !

Hej!
Jag hade gärna ställt upp men jag har åkt på en knäskada som tvingar mig till vila förhoppningsvis en vecka till bara. Hoppas det löser sig på måndag iaf.

BRÅDSKANDE !!!

Vem av er graderade (ett streck eller mer) kan hålla i passet i morgon onsdag 19 - 21 !!??

Jag har tänkt att träna idag i sådana fall kan jag styra å ställa lite (=

ok