Sv: Strike Open / Strike Out

Det finns tyvärr bara en BJJ-fighter (nyligen) anmäld till Strike Open i februari och det är 1 vecka och 2 dagar kvar. Det är inte lätt att få fram en lämplig motståndare på så kort tid och det är inte rimligt att genomföra en tävling med bara en match. Jag måste därför tyvärr meddela att vi inte kör BJJ-matcher på Stike Open i februari.

Ni som är intresserade av Strike Open i mars eller april: anmäl intresse (namn + vikt med gi) redan nu så hoppas jag att vi kan få till riktiga tävlingar då istället! Skriv också tydligt om det är intresseanmälan eller bindande anmälan! Vi letar inte efter motståndare förrän vi fått bindande anmälan.

Nästa Strike Open är den 29:e mars. Intresserad av att tävla i BJJ? Hör av dig till mig eller Johan eller ännu bättre, här på Forumet!

Nästa Strike Open är lördagen den 3 maj.

Visst ställer du upp och kör en eller flera BJJ-matcher då !

Att tävla är ett bra sätt att utvecklas snabbare och att hålla uppe motivationen (även om man förlorar).

Anmäl intresse till mig eller Johan! Ange namn, vikt och hur länge du har tränat, så försöker vi hitta en lämplig matchning från någon annan klubb!

Är sugen men vette fan om ja hinner få upp flåset tills dess.. va ju brutalt slut efter förra träningen.

Tap, snap or nap.

Äh, behöver väl inte stå över tävlande bara pga flåset. Är ju egentligen strunt samma hur det går - en tävling som du åtminstone deltagit i är ändå en större vinst än att ha stannat hemma och ojat sig över flåset ;)

Webbplats

Strike Open 3/5 inga anmälda så det blir inga BJJ-matcher då.

Nästa Strike Open blir den 14/6. Intresserade anmäler sig här på forumet!

hmm mitt bröllop eller strike open =)

"I dont believe in belts, toughness cant be ranked"
John C Reily

Det är väl ett lätt val Hytte. Träningen går ju före allt!

//Markus Skoog

Har vi några anmälda till tävlingen den 14e? Inte långt kvar nu. Passa på att få lite tävlingserfarenhet utan att behöva åka land och rike runt!

Och Hytte - jag skulle själv ha gift mig i oktober förra året men jag åkte till Brasilien istället. Tjejer(/killar) finns det många av men ett förlorat träningstillfälle kommer aldrig åter! ;)

Webbplats

Jag hoppas ni filmar hur det blir den 14onde... Kommer vara så jävla nice med utomhusring å allt.

Ja, vi får hoppas på många anmälda och fint väder

//Markus Skoog

Ok bröllopet e inställt :D hähä

John C Reily

Klubbens hårdaste grabbar The Robins tävlar i submission och i samma viktklass!!
Vågar vi hoppas på guld och silver?

Vi startar 12.00 och då ska hejarklacken vara samlad!!

Och 14.00 drar thaien igång och på kvällen ska vi grilla och dricka ö......på klubben om vi är myndiga.

Kram

Peter

Heja Robins! You rule!

//Markus Skoog

Heja Robins!!!

Ni måste filma åt oss som ska på Hyttes bröllop, jag vill också dricka öl med alla på klubben :(.

Det blir väl fler sommarclasher senare i sommar va?

Nån kan väl SMS:a mig hur det gick för alla Strikeare under dagen?

Det är ta mig fan alltid när det är något man promt måste vara med på kommer glidandes på schemat så är det något annat man absolut inte vill missa som är på g också... Vi kan kalla det den Andéhnska principen om att dricka öl på två platser samtidigt eller "Andéhns lag".

T(x1) = T(y1) om y och x båda = > z där z är konstanten för en fest eller händelse som är så viktig att man skolkar från jobb/skola för att vara där och T är temporal placering. :(

Se det från den ljusa sidan. Det kan ju bli bråk på bröllopet också och då kan du ju briljera med dina benlås :) Se upp för Hytte bara, han har nåra kilo på dig :)

//Markus Skoog

hähä kommer använda min retard strength mot honom om han försöker några fula knep

John C Reily

Haha! Har du inte insett än att jag tränar specifikt för personer med retard strength bara för att kunna kontra dig Hytte :).

The Robins!

jag va typ inställd på att det skulle vara jag , Robin H , och nån random kille, men så fick jag reda på igår att det är typ 30 pers som anmält sig :)   

men jag har vilat mig i form så nu jävlar :D

-- Robin Arding --

Jag tror på dig Robin och jag ska ju tydligen döma :) Så oddsen ser bra ut för dig :) Kör dina Judokast bara så tar betongringen hand om resten åt dig :)

//Markus Skoog

Vill bara berätta att det var helt grymma SW matcher på klubben. Riktigt roliga att titta på. Hundra kronor inträde var billigt för det man fick!!

//Markus Skoog

Var är filmen!!11!!1!

ok omg hur gick det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

John C Reily

David Leijenäs var helt grym! Det var värt hundra spänn bara för att få se hans matcher. Hans escapes var helt fantastiska. Han fick silver men jag anser att han var guldvinnaren då han gått fyra matcher varav en hade en extrarond på fem minuter. Eftersom han vägde runt tio kilo mindre än sina motståndare var det extra hårt för honom samtidigt som den andra killen blev lotttad till finalen direkt efter första matchen vilket var lite olyckligt. Men cred till han som vann ändå, absolut! Han vann ju finalmatchen inget snack om det men man tyckte lite synd om David och han hade förtjänat att ta hem guldet alla dagar i veckan. Om inte annat så för att han satte guldkant på tävlingen.
Det var många bra matcher men man kommer inte ihåg alla nu. Triangel och rearnaked var väl vanligaste submissions iallafall tätt följt av olika armbar försök. Några fotlås var väl på gång också men jag tror inte något satt. Hursomhelst grymt kul och jag är överraskad att det var så kul att kolla på, andra SW matcher jag sett har varit dötråkiga. Kanske är det reglerna och uppmaningen att gå på submissions i genomgången med figterserna. Blir mer aktivt liksom.

//Markus Skoog

Christmas clash var också helt awesome kan jag avslöja, där var Lejenäs också mycket bra (speciellt hans match mot Said från BJJ-center var grym) men där var också Christoffer Spång och väldigt-bra-på-Judo-Sebastian fr Ren Yi med och var fantastiska.

Hur gick det för Robins?