Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

Sv: Allmänt skitsnack =)

http://www.moviemachine.nl/images/movies/tropa%20de%20elite.jpg

Om nån är sugen att gå på bio så rekommenderar jag Tropa de elite (se trailer nedan). Något mellanting mellan våldsglorifiering och social kritik skulle man kunna säga. Väl värd att se hur som helst.

http://www.youtube.com/watch?v=w79f50fkcSw

Länk till torrent: http://www.mininova.org/get/1478527

Webbplats

Extra rolig träning igår. Vi var 14 personer varav 10 "nybörjare" (nåväl, några hade tränat anna kampsport tidigare). Var håller alla graderade hus!? Nybörjarna gjorde riktigt bra ifrån sig. Vi körde bl.a. rakt armlås från mount på tid. Om jag kommer ihåg rätt så klarade Micke H 24 st på en minut. Riktigt, riktigt bra!

Nima kom ner och hade dräkt (gi) för första gången på länge, så vi fick sätta fast första strecket som han plockade för några veckor sedan, på bältet. Dags att investera i ett riktigt brassebälte (med svart fält)?

Marcus G, en av våra få blåbältare, dök upp. Long time no see. Fortfarande riktigt tekniskt duktig. Tätare besök och vi har en riktig "killer" i klubben.

Fredrik, stark som en oxe, matchar även stora tunga nybörjare. Paradoxernas man eftersom han också är en av klubbens bästa på att köra lugnt och behärskat med lättviktarna.

Marcus S icke att förglömma. Har fortfarande gett sig f-n på att han skall knäcka gubbens (vem kan jag mena) nacke innan passet är slut. Fick istället njuta av en "plåtsax". Svinhugg går igen...

fan låter u helt underbart... tyvärr så har min ichias (ursäkta stavningen) nerv fuckat upp sig så min rygg e helt förstörd.. Har haft det sen lör... Kommer vara borta ikväll med som ni snart komemr att upptäcka. Men på onsd e jag tillbaka ..

"I dont believe in belts, toughness cant be ranked"
John C Reily

I dag är det lön för de allra flesta. Passa på att betala terminsavgiften före helgen ! ;-)

Jag fick precis en lista från klubbens kassör över vilka som har betalt terminsavgiften. Några av er är riktigt skötsamma och har redan betalat in avgiften, men förvånansvärt många har inte betalat ännu. Ni vet väl att huvuddelen av pengarna går till hyra för vår fina lokal! Om vi skall ha råd att ha kvar den så måste självklart alla betala (och i tid!)!

För nybörjare kan jag också meddela att inga instruktörer får något betalt, så det är till dig själv du betalar. Tyvärr blir vi tvungna att kolla upp vem som har betalat på träningarna. Om du har stora problem med din ekonomi så tala med någon av oss instruktörer, annars skärpning! Vi måste få in pengar till hyran och kan därför också tvingas gå så långt att vi inte släpper in personer som inte har betalat. Eller som gatuflickorna i Singapore säger: "no money, no honey" (OBS hörsägen).

VArt var du i onsdags då hytte? :)

//Markus Skoog

Ryggen som fortf krånglar.. Var hos naprapat idag... Känns redan mycket bättre :D

John C Reily

Kul. jag var hos kiropraktorn idag :) Syns imorgon då!

//Markus Skoog

Hehe thatalmost makes us brothers =)

John C Reily

Har ni sett senaste ultimate fighter serien? Ser ut att kaosa ut ordentligt i avsnitt 3. Så jävla puckat att supa sig skitfull när man har fått chansen att nåsina drömmar :( Fattar ite vad fan de tänker med, men det är klart det är väl inte de smartaste som kommer in i huset precis :)

//Markus Skoog

verkar bli en dramafylld säsong =D, såg att anderson silva skulle va med som gästcoach också :)

the more you tap, the more you learn

Coolt, vad tycker du såhärlångt då? Det var några som verkade riktigt bra faktiskt. Nu kommer man ju inte ihåg några namn men snart så :) Tycker Frank mir å noguieira verkar störtsöna som coacher! Ser fram emot att se mer av dom när lagen är klara. Såg att noguieiras elever får köra med snorkel som han gjorde inför senaste matchen. Galet! Hoppas de har läkare på plats!

//Markus Skoog

Dudes! Fightzone stockholm har träning sju dagar i veckan, bjj alltså! Men, goda nyheter! Vi kan köra bjj på måndagen, sw med merhad på tisdagen (riktigt bra pass där man får lite nya infallsvinklar) bjj på onsdagen, shoot torsdag och fri tränig på fredagar som jag tänkte försöka bistå med nyckel samt bjj på söndag. Det är ju en hel del träning det! Tyvärr kan inte jag köra bjj på måndagar eftersom jag håller i thaipassen då och det suger ju...

Hursomhelst är min poängatt det går att träna mycket om man vill typ :) Vi måste bli bättre så ryck upp er så kör vi! :) Peace out! Måste nog sova nu tror jag :)

//Markus Skoog

Sen får man ju inte glöma lunch klubben med mig och andreas!

"If you aren't attacking, you are defending, and if you are defending it means that you are losing the fight at that moment."
Marcelo Garcia

Idag fyller Helio Gracie 95 bast, grattis till honom.

Hittade ett klipp: http://www.youtube.com/watch?v=44wd7GXg … re=related

Det är lite propaganda varning, men ett trevligt kort klipp om fighten med Kimura.

Jag tror vi kan lära oss mycket av Helio, t.ex. hur man utövar BJJ på ett sätt som tillåter att man kan bli 95 år gammal. I Brasilien är den förväntade livslängden mellan 70-72 år (mot Sveriges cirka 82-87) vilket gör det ännu mer extremt att bli 95 och dessutom fortsätta utöva en kampsport.

Vi hörs!

När kommer du och tränar igen då tunnis! Micke alltså ;)

//Markus Skoog

Jag är jävligt sugen på att träna ska du veta, mår dock fortfarande ganska pissigt (och kan inte göra något ansträngande utan att bryta ut i ett hostanfall och sedan ligga och må dåligt ett tag) och ska röntga lungorna igen i slutet på Oktober. Sedan blev jag ju tyvärr hemlös härom sistens så det lilla problemet tar upp en hel del av min tid. Men misströsta ej, jag kommer tillbaks men den här hösten har inte varit speciellt trevlig ska erkännas och jag är väl lite distraherad från träning just nu.

Skynda på att bli bättre tills jag återvänder!

Miss U!!

John C Reily

Kommer inte på träningen idag. Dels förkyld och med mickes bravader i färskt minne ska jag vila lite. Har ju även nåt knas med vaden så den kan ju få vila lite den med. Sen måste jag plugga som en liten idiot för en tenta på fredag. På måndag håller jag ju i thaiboxningen så då blir det lite hopprep bara, på tisdag blir det shoot med Merhad iallafall, det är grymt :) Onsdag har jag exkursion med klassen som slutar 18.00 vid liljeholmen så då blir det inte heller nåt. Men fredagsträning ska jag försöka grejja.

Tjohoo

//Markus Skoog

Markus,

här några amatörtips: normalt sett skall man inte vila vaden utan träna den lätt (riktigt lätt!). Du (eller någon annan) kan också massera och/eller lägga på ispåse (10 minuter) och varmt omslag omväxlande. Detta för att få igång blodgenomströmningen och därmed läkningen.

Rolig träning i går. Mest nybörjare. Jag måste säga att jag är mycket imponerad av hur bra de nybörjarna blivit efter bara 1½-månads träning.

Verkar som om alla har betalat terminsavgiften nu. Bra! Om det finns någon eftersläntrare så ryck upp lädret och slanta av direkt så slipper jag att tjata om detta mer!

usch min ryggont har ommit tillbaka därav min frånvaro idag :(

John C Reily

de va nån på förra shooto passet som undra om rikard tränar på klubben fortfarande , nån svara att han hade varit nere nån gång men hade fullt upp,   aftonbladet tells us why http://www.aftonbladet.se/wendela/relat … 3496767.ab  :P  tyckte jag såg ett bekant ansikte :P

-- Robin Arding --

Ingen som har hört något från Jimmy och Danne? Dem har man inte sett på ett tag

the more you tap, the more you learn

Robin A, hur gick det med din fot?

Det känns mkt bättre idag,  har lindat den för extra stöd nu i början , tror jag kan träna me den till helgen så det är lungt :)

-- Robin Arding --