Sv: Klubbkläder och patchar

Nu börjar kläd-lagret ta slut, så passa på att köpa något av de sista exen! T-shirts är redan slut i Large men finns kvar 6st Medium och 5st Small samt totalt 6st rashguards (stl M eller S). T-shirts kostar 200kr inklusive 100min lång teknikvideo-CD med "alla" tekniker som vi börjar lära ut till nybörjarna första terminerna.

Har även kvar ett par enstaka ex av vit Krugans-dräkt i stl A2 (1,69 - 1,77cm 65 - 80kg). Det dröjer antagligen länge innan jag får in nya.

Jag har beställt 15 stycken huvtröjor - utan blixtlås så framsidetrycket kan bli lite större än sist. Det kommer finnas 4-7stycken per storlek (M, L och XL) så lägg in en förhandsbeställning om du vill vara säker på att få en i rätt format. De kommer inledningsvis att kosta 400kr/st och beräknas komma i mitten av februari. Vill du ha storlek L eller XL i t-shirt kan jag eventuellt även beställa några sådana samtidigt om du förhandsbeställer.

Webbplats

Jag bokar en huvtröja.
ps. skulle sy på patchar innan tävlingen o jag kan säga att det gick å helvete!! fan va svårt det var att sy.. tog typ 1h att sy fast 5 cm av rygg patchen  :( väntar på att mamma kommer hem tror jag hehe

"I dont believe in belts, toughness cant be ranked"
John C Reily

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

Vid kontantbetalning, se http://www.riksbank.se/templates/Page.aspx?id=9091 (innehåller info om vilka sedlar som är giltiga). En del av sedlarna utan folieband är numera ogiltiga och det är inte direkt lätt att hålla reda på vilka det gäller. Det är allafall 100- och 500krs-sedlarna som endast är giltiga med folieband. Valörerna 50kr och 1000kr är giltiga både i nya foliebandsversionen och i gamla versionen utan folieband. För att krångla till det ytterligare så finns det två versioner av 20lappen varav den nya är i lila färgton i formatet 67 x 120 mm. Den gamla, nu ogiltiga, 20an är något större (72 x 130 mm) och i blå färgton. För övrigt finns jubileumsmynt från så långt tillbaka som 1800talet som de flesta aldrig sett men som fortfarande är giltiga betalningsmedel. Puh! Tacka vet jag internetöverföring av pengar! =)

Webbplats

Jag bokar också en huvtröja.

/ Björn Lundberg

Nu finns bara 4st medium t-shirts kvar plus ett par small så har du inte skaffat t-shirt än så hugg till så du har nått snyggt att ha på dig när du hänger med på Stockholm Open och hejar på klubbkamraterna! 200kr inkl filmskiva(CD med WMV-format) med teknikerna till första eller tredje graderingen (strecket).

Nästa laddning t-shirts kommer att få något ändrat tryck på framsidan, med en större blaffa tvärs över brösten. Självklart vill man ha båda modellerna, eller hur? =)

Webbplats

Tryckaren väntar fortfarande på att få in varorna från sin leverantör men beräknar att vi borde ha huvtröjorna inom två veckor. Men ta det med en nypa salt, det kan bli förseningar.

Totalt blir det endast 15 stycken huvtröjor - ca 4-7stycken per storlek (M, L och XL) så lägg in en förhandsbeställning om du vill vara säker på att få en i rätt format (några har redan gjort det ovan). Introduktionspris 400kr/st.

Webbplats

Senaste budet är att tröjorna skickas på onsdag och då med lite tur är framme innan helgen.

De som bokat kommer då att få första tjing på huvtröjorna (men kommer ändå att räcka till att ett par stycken bjuds ut direkt ändå).

Webbplats

Nu har huvtröjorna äntligen kommit! Bilder nedan. Finns bara 15 stycken varav en bunt redan är bokade - Billy, Markus S, Hytte, Björn L och Calle är det som föranmält sig i tråden (eller har jag missat någon?). Jag håller 4st per storlek (M, L och XL) i en månad från idag så ni får chans att välja först. Till allmän försäljning redan nu går bara tre stycken huvtröjor i storlek L som det är först till kvarn till. Kostar 400kr/st inledningsvis.

Vill gärna undvika att släpa huvtröjorna fram och tillbaka till träningen i onödan, så maila mig innan träningen om du är säker på att du vill köpa en då så tar jag med.

Baksidetrycket är som på t-shirtsen. Framsidetrycket är som Strike-patchen (se tidigare i tråden) tvärs över bröstet och med stilnamnen under (Brazilian Jiu-Jitsu    Mixed Martial Arts   Thai Boxing).

Har även fått in en bunt t-shirts med samma tryck som på huvtröjorna - säljs för samma pris som tidigare (200kr inklusive teknik-CD (som nu även finns för lista 2)). Bilderna nedan visar tröja med Strike-tryck på baksidan men med samma tryck som på Alliance-tröjorna på framsidan. Varianten med Strike-cirkeln på baksidan kommer att säljas av Peter.

Alliance t-shirts med gamla (lite mer diskreta) framsidetrycket på (se tidigare i tråden) har jag bara enstaka exemplar kvar av.

http://cj.nyh.se/bilder/forum/090428klubbplagg/thumb/640IMG_0003.jpghttp://cj.nyh.se/bilder/forum/090428klubbplagg/thumb/640IMG_0001.jpghttp://cj.nyh.se/bilder/forum/090428klubbplagg/thumb/640IMG_0009.jpghttp://cj.nyh.se/bilder/forum/090428klubbplagg/thumb/640IMG_0007.jpg

Webbplats

Nu har jag beställt in en provsändning centralt producerade Alliance-shorts och rashguards för att sälja på klubben. Riktigt snygga faktiskt! Dock är inköpspriserna betydligt högre än för våra gamla klubbplagg, så utpriserna blir något dyrare. Hoppas förstås att fler tycker det är värt en extrapeng för Alliance-trycken (som - förutom på helsvarta shortsen - är extra slitstarkt sublimations-tryck, alltså att färgerna absorberas in i tyget istället för att ligga utanpå). Jag skriver ändå in som jämförelse vad motsvarande plagg utan Alliance-tryck kostar i svensk butik.

Priser:

http://www.alliancebjj.se/pics/forum/alliance_shorts.jpg
Svarta shorts (med transfertryck): 550kr
(Fightshorts utan Alliance-tryck kostar 400-800kr beroende på modell på BudoFitness och Jabb)

http://www.alliancebjj.se/pics/forum/alliance_rashguard.jpg
Manto rashguard (med sublimationstryck): 600kr
(Manto-rashguard utan Alliance-tryck kostar 400-450kr på BudoFitness på Sveavägen)

http://www.alliancebjj.se/pics/forum/alliance_shorts2.jpg
Keiko raca-shorts (med sublimationstryck): 700kr
(Keiko-fightshorts utan Alliance-tryck (och helsvarta) kostar 600kr på Jabb)

Vill du ha billigare utrustning så säljer Peter fighshorts för 400kr och rashguards för 350kr en trappa upp (dock utan Alliance-tryck). Jag har även kvar någon enstaka Alliance-stockholm-rashguard (400kr).

Webbplats

Coola träningskläder!

Ett MYCKET begränsat antal plagg av ovanstående sorter kommer att finnas till försäljning nu på söndagens träning. Jag har ca 1st av varje storlek.

Jag har även fått in ett par vita bälten av två olika märken (storlek A2/A3/300cm) som kostar 150-170kr/st.

Webbplats

mer intresserad av svarta bälten!! ;)

satan vilka snygga shorts

John C Reily

Hej Hytte,

varför inte komma ner och köpa ett par snygga shorts. Prova på att köra lite BJJ och se om kroppen håller. Med snygga shorts är det bra att komma i topptrim till Beach 2010 ;-)

Ja med snygga shorts kan inget gå fel :D
Har tänkt komma ner ett bra tag nu men en massa crap har hänt så det har skitit sig.. Har bland annat fått herpes i mitt höger öga :s

John C Reily

Jag har köpt in ett provex av färdigpatchad Keiko raca Alliance-gi i storlek A3.

http://www.alliancebjj.se/pics/forum/alliance_kimono.jpg

Säljs för 1700kr, d.v.s. samma pris som på jabb men med 6 st färdigpåsydda Alliancepatchar. Fortsättningsvis kommer jag antagligen endast ta in dräkten mot förhandsbetalning eftersom inköpspriset är så högt.

Jag har även fått in så jag har alla storlekar (dock bara 1-2st av varje) av rashguards och shorts, så passa på!

Webbplats

Johan kan du ta med dig tröjorna idag så ska jag komma ihåg cash.

Tar med huvtröjor!

Webbplats

Sugen på att skaffa BJJ-dräkt (=gi)? Jag har hittills fått in en intresseanmälan. Om två till anmäler intresse och samtliga förskottsbetalar så kan jag ta in. Priserna om man köper genom mig är billigare än att köpa en motsvarande märkes-gi i butik i Stockholm. Gi-märket Krugans har jag dessutom inte sett någon annan sälja i Sverige.

Krugans är ett riktigt kult-märke eftersom de sägs vara först med dräkter specialanpassade för BJJ (judodräkter är pösigare för att försvåra för motståndaren att kasta bäraren). Både jag och Anders använder fortfarande våra första (snart 15 år gamla) Krugans-dräkter emellanåt, så Krugans-dräkterna har rejäl livslängd.

Priser om man köper genom mig:

Alliance-gi (Keiko), vit, 1700kr (se bild två inlägg upp).
Krugans Gladiator-gi, 1400kr (tillägg 150kr för blå eller svart gi)
Krugans Tribal-gi (tribalbrodyr, brasilianska flaggor etc. på axlar och ärmar), 1600kr (tillägg 100kr för blå eller svart gi)

Uppdaterade priser på produkter i denna tråd finns på lista som ligger i bokhyllan i BJJ-lokalen. Endast mindre justeringar från priserna som står på nätet.

Webbplats

Vilka vill vara med och beställa gi genom mig? Priser enligt lista som ligger i bokhyllan i BJJ-lokalen (tror det är samma som står ett inlägg upp). Tullat och klart.

Förhandsbetalning måste vara mig tillhanda senast den 28e februari, så det är strax efter löning. Leverans sker på träningen, vanligtvis inom ca 2 veckor.

De som vill beställa får maila mig på jnyh at rocketmail punkt com, så skickar jag min kontoinformation.

Webbplats

Hey, Just letting you guys know, I have an official Alliance gi, used 3x.. selling for 1500.. let me know.

This is Chris.  I can use google translator, so don't feel you have to write in English (unless you want practice *smile*)

Paketet med beställda dräkter ligger på utkörning och ska köras ut till mig under fredagen. Så om allt går enligt plan så har jag med mig dräkterna på söndag.

Webbplats

Paketet är någonstans i Stockholmsregionen, men har hamnat i Bring Citymails fraktbolagslimbo så de vet inte var det är någonstans. Men förhoppningsvis dyker det upp i deras system snart igen, så vi har grejorna i början av nästa vecka.

Webbplats

Paketet råkade hamna på irrvägar hos Bring Citymail, men nu har det äntligen hittat fram! Jag tar med dräkterna till träningen ikväll.

Webbplats

I kväll onsdag 17/10, tar Johan med några klubbkläder till försäljning. Du kan t.ex. för 200 kr köpa en T-shirt + filmskiva(CD med WMV-format) med teknikerna till första eller tredje graderingen (strecket). Med lite tur kan det finnas kvar någon huvtröja och så finns det en gi i A2-storlek.

Om du är i shoppingtagen så är det alltså läge att ta med stora (eller lilla) börsen till träningen ikväll!