Sv: Sista-minuten-tråden (inställda träningar etc)

Måndagen den 21/1 är det ingen ordinarie träning pga seminarium med Alexandre Paiva, se särskild tråd !

Pga seminarium med BJJ-världsmästaren Alexandre Paiva (se särskild tråd):

Måndag 21/1 - ingen ordinarie träning

Söndag 20/1 - ingen träning för nybörjare (i mån av plats får man däremot gärna titta på).

Kommer antagligen upp mot en kvart sent ikväll men sätt igång och värm upp själva och kör nån drillar så tar jag över sen!

Webbplats

På onsdag (30/4) är det Valborgsmässoafton. Träning på kvällen är väl knappast lämpligt. Finns det någon som är intresserad av träning tidigare på dagen? Om inte så ställer vi in träningen. Intresserade, ge er till känna här på Forumet!

Jag är intresserad! Måste träna om man ska matcha ju :)

//Markus Skoog

Jag och Alex tänkte köra på onsdag (valborg) klockan 12.00 till 14.00. Det blir lite blandat Thai och brasse och även lite bjj stående pga tävling. Jag ska bara kirra en nyckel av våran dynamiska tränarduo :) Alla som vill komma är naturligtvis välkomna.

Hej hopp

//Markus Skoog

Jag och Markus pratade om att eventuellt köra ett dagspass på onsdagen med lite blandad thaiboxning och bjj. Vore skoj om de blev av

fan va nice med dagpass! Jag kommer!

"If you aren't attacking, you are defending, and if you are defending it means that you are losing the fight at that moment."
Marcelo Garcia

när hade ni tänkt köra? jag är lite sugen :)

-- Robin Arding --

12-14 var de tänkt :) du är varmt välkommen robin!

ska bara fixa så jag slipper jobba imorgon så kommer jag ner! =)

-- Robin Arding --

Pratade precis med Brandman Andreas och han kommer han med! Verkar om om vi blir ett gäng.

"If you aren't attacking, you are defending, and if you are defending it means that you are losing the fight at that moment."
Marcelo Garcia

Måste skaffa nyckeln då.. Eller har brandmannen det? Det har han väl. Kan iuförsej låna ändå om det blir fredagspass. Kul att det blir lite fler folk.

//Markus Skoog

Har nyckeln nu men är helt död efter shoot passet. Brutalt! Hoppas jag kan röra mig imorgon :)

//Markus Skoog

stående sparring med nedtagningar på shoot passet eller? :D

the more you tap, the more you learn

Av inläggen framgår att ni vill köra träningen tidigt. Då arbetar både Johan och jag men det är inga problem. Flera duktiga fighters finns på plats och kan visa några bra tekniker.

Var extra rädda om dem som skall tävla! Ge dem bra sparring men inga skador ;-)

Önskar er alla en trevlig Valborg! Ta det lugnt så ses vi igen på träningen på söndag!

Stående med tekniker på mitzar och takedowns med tjugo sekundersintervaller. Sen en halvtimme fys a la bas rutten :) Mycket jobbigt! Trevlig valborg alla!

//Markus Skoog

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

BJJn på Strike onsdagen den 28e maj är inställd eftersom vi då ska åka in till BJJ-Center (SBGi Stockholm) och träna tillsammans med dem. Mer info på http://bjj.nyh.se/forum/viewtopic.php?id=36

Webbplats

P.g.a. fotboll på TV som många tydligen tycker är ett måste att titta på så är träningen inställd imorgon tisdag. Detta eftersom alla på dagens träning ändå skulle stanna hemma då.

Jag hänger inte med mycket så om nån här är fotbollsgalning så varna gärna ett tag innan "måste-matcherna" så vi kan ställa in i tid om det behövs. Om nu inte tillräckligt många hellre går på BJJ.

PS.

Brazilian Jiu-Jitsu - What REAL men do while boys watch football.

(säg det inte till Alexandre bara ;)

Webbplats

Jag är ingen fotbollsgalning men jag är med i en förening som envisas med att ha styrelsemöten i tid och otid och alltid på vardagagskvällar...

//Markus Skoog

tisdag 10/6 träningen inställd!

Se Johans inlägg, två steg upp!

SEMINARIET INSTÄLLT 21/9 pga för få anmälda !

Vi gör ett nytt försök senare i höst.

Ordinarie träning på söndag kl 17 - 19 kör vi som vanligt.

Och du glöm inte betala terminsavgiften!  De allra flesta sköter givetvis detta på ett bra sätt. Alla vet ju att vi behöver pengarna för att ha råd att ha kvar lokalen och kunna underhålla vår utrustning. Instruktörerna får inget betalt så alla pengarna går tillbaks till klubben och din träning.

Tyvärr vet vi att det var någon enstaka på klubben som försökte smita undan terminsavgiften i våras. Därför kommer vi snart att göra stickprovskontroller vid våra träningar. Ta med medlemskortet som är ditt kvitto på att du har betalat!

Om ca en timme (runt kl 14:30) tänkte jag och Marcus G köra ett kort pass med avancerade tekniker ute i trädgården hos mig i västra bällsta (Vallentuna). Någon med minst ett streck på bältet som är intresserad av att vara med ute i solskenet?

Webbplats

Johan Hytte och Micke A tar träningen ikväll måndag 16/2. Johan N och Anders är båda kraftigt förkylda. Hoppas vara i fullt sving till på onsdag.

Träningen inställd söndag 7/6 pga helg.

På måndag 8/6 kör vi som vanligt 18-20. Därefter kör vi sommarschema, månd och torsd 18 - 20.