Sv: Tävlingsresultat och -videos

Video!?!?!?!!!!!!11 Det måste juh finnas någonstans.

Fan vad grym du är Nima!!! Jag vill också va med ;-[...

Soft med slam :) tummen upp!! The beginning of a long and illustrious reign of terror!!

PS: Hostade i typ 5 minuter straight av upphetsning av att läsa din post. :DS

:p videokameran var inte laddad när jag skulle ta den imorse :/

the more you tap, the more you learn

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

filmerna finns här. www.diskonto.org/grapplersparadise fruktansvärt segt dock :) Så jag har inte orkat ladda ner det. GRattis till första matchen då Nima! Hårt motstånd som sagt. Tapout 10 smäller det!

//Markus Skoog

Jag kan inte öppna sidan i huvudtaget trots runt 70 försök... Försökte till och med använda internet explorer.... Godammit!

De hade haftnågot nätverksproblem.. http://diskonto.org/grapplersparadise/matches.php här är länken igen. ska funka nu säger dom plus att de ska försöka hitta en bättre server för matcherna..

//Markus Skoog

De har något javaskript på gång som inte cachar det som inte är i bild utan bara laddar det som är i bild vilket leder till att när man scrollar på skärmen börjar webbläsaren ladda (iaf firefox). Om det inte vore för detta ganska otroligt stora problem vore det ett grymt sätt att visa resultaten på.

Så för att bespara er, mina vänner, all kontakt med den här jävla skiten så voila! Direkt adressen till Nimas match.

http://diskonto.org/grapplersparadise/video/13576.avi

Den är 38,5 Mb stor och jag har bara 1 timma och 12 minuter kvar att vänta, :) woohoo!!! Mellan 7-10 kb i sekunden, awesome :). 1996 is in the house. :))..."gnäll gnäll....klaga klaga klaga"...Jag vill ju se matchen!!!

1h31m kvar och har laddat typ två timmar nu :)

//Markus Skoog

Fan! Laddade i typ 3 timmar å sen kom ett felmeddelande: Tillfälligt fel hos servern misslycka nedladdning. Tack! Jaa, får försöka igen sen om de lägger upp matchen på en annan server! Micke får berätta på klubben ikväll om han hae mer tur än mig vill säga.

Tjo

//Markus Skoog

Nu har jag laddat hem och kollat på matchen och jag tyckte du gjorde bra ifrån dig, han är lite steget före dig hela tiden men du framförallt försvarar dig exemplariskt, undergreppet vid triangeln var nice och likaså armbåge i buk för att göra det jobbigt att dra till dig. Du klarar både en triangel med grepp i eget ben och han har ditt ena ben helt utsträckt, när han släpper det (benet) dessutom så straffar du med en liten slam (som vi aldrig har tränat på alls).

Han kontrollerar dig snyggt från din halva butterfly och han sveper dig bra, men han kunde inte dra ut dig med sin triangel trots att han försöker 2 ggr och spenderar lång tid med det andra försöket. Bra statisk triangel försvar!!

En annan grej, om han vann sin viktklass i blåbältes- (eller Marcus Gaude- som den kallas :)) klassen, så kan man väl anse att han torde befinna sig i den senare halvan av sitt blåbälteri medan du just fick ditt första streck vilket placerar dig i den tidigare halvan av vitbältesperioden. Enligt mina beräkningar är den aktiva matchtiden 4 minuter och 29 sekunder. (klippet 6 minuter och 38 sekunder långt, 1m och 23s innan det sätts igång, 17s att pallra till mitten 1 gång och 39s att utropa vinnaren och skaka hand). Summa summarum klarade du 4 och en halv minut i din första match mot en motståndare som plöjde en skock med blåbälten för ett par veckor sedan.

Hoppas du är taggad på att tävla järnet nu, du har blivit bra mycket bättre den senaste tiden.

Jag kommer nog inte på träningen ikväll, imorgon ska jag diskutera med en läkare huruvida jag ska läggas in på sjukhus eftersom min feber inte går ned av antibiotikan, anledningen att jag postat en roman här den senaste tiden är att jag fick en liten släng av lunginflammation i Måndags, jag trodde att det var influensa och tänkte vänta ut det men det blev ganska jobbigt och jag fick åka till doktorn där de gjorde en lite proffsigare bedömning, men än så länge har jag bara fått antibiotika så det räcker i en vecka till så efter det torde jag komma tillbaks.

Jäkligt bra jobbat, Nima! Som redan konstaterats så klarade du dig väldigt länge mot en som tränat och tävlat bra mycket längre än du, så det bådar gott! Fortsätt vara lika flitig så kommer du bli jäkligt vass!

Micke, tänkte lite på dig när jag läste artikeln på http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/vi … 3342445.ab . Man ska ta det jäkligt lugnt med träningen om man är sjuk - hoppas jag alla tänker på. Har man feber eller ont i halsen så är det big no-no att träna alls. "Orienterarsjukan" (plötslig död vid hög ansträngning vid feber/halsont) i olika varianter kan drabba vem som helst och även om det inte skulle gå så illa så är det fortfarande bättre att vila (hur jobbigt det än är när man är träningssugen) så man tillfrisknar snabbare.

Webbplats

Nu tar det typ en minut per match att ladda ner! Såg Nimas match and I liked it! Förstår vad du menade Nima med att han flippade dig lätt från halfguard och att du inte gjorde motstånd som du kunde ha gjort. Men det är lätt så här i efterhand gräm dig inte över det. Det går in på lärokontot. Grymt första match i vilket fall, mot ett blåbälte. Skulle vara grymt nöjd om jag var du!

//Markus Skoog

Glömde ju säga - till nästa SW-tävling får du skaffa en Strike/Alliance-rashguard så du ser lite mer Marcello Garcia:ish ut. Sätter skräck i motståndarna samtidigt som det gör lite trevlig reklam för klubben. Och så får man gussar! ;)

Webbplats

hahaha det låter bra =)

(Scandinavian Open 2008 - flyttade inlägg från annan tråd /Johan)

Jag tog guldet =) 5 raka 4 första på submissions 2armbar 2triangle finalen körde jag flying triangle men killen gick iväg utanför mattan och blev diskad, hade varit fint att få sätta den triangeln men skönt att man fick guldet ändå=)

Fuckin epic. (Jag = Micke A), Hytte, Bran och Limpan hälsar grattis!!! Skit bra mannen, grymt!!!! Grattis, fira ordentligt!

Hopas du filma rubbet!!!

Fan suveränt! Stort grattis! Fläska upp filmerna bara så kan vi andra också njuta ^^

Tap, snap or nap.

Haha! Visste att du skulle vinna, du är ju skitbra! Hamnar man i din guard så har man inte mycket att säga till om :) Grattis! Upp med filmerna nu! I morgon tar Robin hem ett guld till till klubben ;)

//Markus Skoog

OMFG ! fyfan va grymt Micke!!!!!!!!!!! Grattis!

Härligt jobbat! Hade det faktiskt på känn. Hehe, självklart att det blev en del trianglar ;). Får köra videon på nån träning. Kan du själv ta med kamera och kablar så vi kan ansluta till projektorn? Annars har jag också kittet, om det är miniDV. Hoppas du hade hunnit få patcharna på plats så det blir riktigt grannt att titta på =) Var det någon öppen vitbältesklass som du var med i/ska vara med i också?

Vet ni hur det gått för finnarna? Takado (Espoon Takado) är samma som Alliance i Espoo (förort till helsingfors). Såg att flera därifrån var anmälda.

Håller tummarna för Robin också nu. Vore trevligt att utöka klubbens medaljskörd! För allas information så är ju guldmedaljer på stora tävlingar (inte minst Scandinavian Open och Stockholm Open BJJ) väldigt meriterande inför nästa färgade bälte. ;)

Inför kommande tävlingar får vi styra upp coach-situationen - får själv försöka komma loss och hänga med oftare och så får vi försöka hitta något system där det nästan alltid kan hänga med en coach (åtminstone någon av de avancerade klubbkamraterna). Så som det förstås borde vara.

SENASTE UPDATE FRÅN ROBIN
(kl 12:25 via SMS): "2 sub vinster och en på poäng hittills. som sämst brons. :)"
(kl 12:50 via SMS): "1 sub till. Armbar från side. Final på gång."

Underbart! =)

Webbplats

Det här e ju helt sjukt coolt!!

"I dont believe in belts, toughness cant be ranked"
John C Reily

Grymt jobbat!

Tack alla känns bra att vi avacerar=) Allt finns på band med patcharna på plats kommer nog upp på youtube ikväll sök på höjermark. Grattis till Robin som tog silver idag med hög submission-rate! Galet bra utdelning får man säg=)

Jepp Robin subbade första killen på en sidechoke om jag minns rätt. Tror han hette något i stil med ernesto. Andra gick tiden ut men Robin vann med typ 10 poäng. Grymt bra match och den killen hade förtjänat att vara med ett tag till. Matchen såg jämn ut men Robin lyckades på nåt sätt ta hem alla poäng. Motståndaren kom från liljeholmens bjj och mma.

Tredje matchen var nog mot en brasilianare och den vann han på en sidechoke. Fjärde vann han på en armbar. Femte på en armbar till tror jag. Och den sjätte och sista matchen torskade han på en triangel. Robin fick vila typ två minuter mellan den sista matchen så det var synd men i övrigt var matchen jämn.

Motståndarens coach hade sett Robin under tävlingen och tidigare och kände till alla signatur moves och ropade ut dom till sin elev. Tack vare det lyckades han neutralisera mycket av Robins groove tyvärr.

Hursomhelst grymt imponerande att ta silver i den största viktklassen. 40 tävlande!! Alla tyckte Robin var grym och kom fram och snackade till och med brasilianardomarna! :) Respect!

Kan ha lite fel i genomgången ovan, minnet kanske inte är hundra procent men ni får se filmerna sen för Alex som körde hos oss förut filmade alla. Tack för det Alex!

//Markus Skoog

http://www.youtube.com/watch?v=VQ2BQJbXUP4

Micke H första match scandinavian open. För att se resten av hans videos är det ju bara att klicka på användaren som lagt upp videon. Men det visste väl alla?

//Markus Skoog