Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

26 Senast ändrad av Tompa (2008-01-08 23:20:36)

Sv: Tävlingsresultat och -videos

Tänkte att jag lägger upp det här som en separat tråd så vi inte spammar allt för mkt i Kommande Tävlingar tråden..

Nu har jag äntligen klippt och konverterat BJJ-matcherna från Strike Open. Filmerna är i Quicktime format (.mov H264), har ni inte Quicktime kan jag starkt rekommendera QT Alternative:

http://www.free-codecs.com/QuickTime_Al … wnload.htm

OBS! Filmerna ligger på min privata server (och bara ett tag) som har begränsad bandbredd, så vill ni visa filmerna till polare etc, tanka hem dom själv först och sprid den sen själv så sparas min uppkoppling lite. Direktlänka allså helst inte till min server. Är det nån som INTE vill att filmerna ligger där för allmän (nåja, besökarna på detta forum) beskådan, kontakta mig så tar jag självklart bort dom.

EDIT!! Ve och fasa, min server har dragit sin sista suck och dött såhär i juletid.. Får se om ekonomin tillåter det så blir det nyinköp i mellandagarna, men tillsvidare ligger den nere.

EDIT2!!: Servern uppe igen, förhoppningsvis funkar allt som det ska.

EDIT3: Glömt o öppna upp brandväggen.. nu ska dom funka!

http://195.67.255.221/strikeopen/BranSO1.mov
http://195.67.255.221/strikeopen/BranSO2.mov
http://195.67.255.221/strikeopen/HytteLimpanSO.mov
http://195.67.255.221/strikeopen/HytteSO1.mov
http://195.67.255.221/strikeopen/HytteSO2.mov
http://195.67.255.221/strikeopen/HytteSO3.mov
http://195.67.255.221/strikeopen/LimpanSO1.mov
http://195.67.255.221/strikeopen/LimpanSO2.mov
http://195.67.255.221/strikeopen/OskarSO.mov
http://195.67.255.221/strikeopen/PerAllanSO.mov

Tap, snap or nap.

Suveränt Bran!! Bra jobbat..

Strålande att du lägger upp filmerna! Spelade tyvärr jättehackigt på min uråldriga laptop så får ta en titt när jag kommer hem istället. Inte lång tid kvar nu! (missa inte passet med mig på fredag!)

Webbplats

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 737

29 Senast ändrad av Tompa (2007-12-19 13:35:08)

Johan skrev:

Strålande att du lägger upp filmerna! Spelade tyvärr jättehackigt på min uråldriga laptop så får ta en titt när jag kommer hem istället. Inte lång tid kvar nu! (missa inte passet med mig på fredag!)

Jao jag vet, det är ju H264 komprimerat så kräver lite mer av hårdvaran.. Jag redigerar etc på min Macbook, och har bara trial version av WMV-enkodaren, där får man ju lite enklare filer. Dock får man ju mkt bättre kvalité i förhållande till filstorleken med H264 ;)

Jag måste jobba till 21 på fre så missar passet :( Så jävla typiskt.. Hoppas ni andra får smaka på nya fina submissions dock :D

Tap, snap or nap.

Lite löst om att gå match bara så kan jag ju säga att jag har grym respekt för folk som gått match och man lär sig en jäkla massa om sig själv när man lämnar ut sig på det sättet. Tyvärr är det så, iallafall för mig, att 90% av energin går åt veckorna innan matchen så man har bara 10% kvar i ringen. Men jag har en känsla av att det blir bättre ju mer man går...

Grattis till alla som har vågat iallafall. Som det verkar måste det var en bra del av klubbens brassegäng som gått match och det är ju kul :) Vi ska ju vara en tävlingsinriktad klubb även om jag inte vet om det finns såna mål i brasse sektionen.

Heja heja

//Markus Skoog

Det finns absolut en ambition om att öka antalet personer som tävlar i BJJ. Vi har goda möjligheter, inte minst på Strike Open som normalt körs en gång i månaden.

Det är mycket tydligt att tävlingserfarenhet gör dig till en bättre BJJ-utövare. Det blir ett helt annat allvar och adrenalinpåslag i en tävling. De fem minuterna känns också mycket längre.

Vi väntar på datum för Strike Open i februari/mars. Ta chansen och anmäl ditt intresse så kan vi börja ragga motståndare redan nu!

Jag tänkte tokköra idag, söndag +seminariet måndag tisdag så får man se hur det känns.. Thaiboxningen har inte känts sådär jättebra på ganska länge nu så jag hoppas på brassen :) Vore kul att bli sådär heltaggad igen.

Hej hopp

//Markus Skoog

Stockholm Open var kul och bra organiserat, men det låg ta mig fan inte i Stockholm!! Fick gå upp klockan 7 för att hinna och åka buss hur långt som helst...

Jag hade ju haft ångest över att mitt cuttande inte fungerade och att Gier är så tunga, sedan var det jobbigt att min ständige vapendragare Hytte tappade suget (men han och Limpan kom dit senare och supportade!!).

Jag ställde iaf upp i 88,3 kg-klassen till slut (Vägde in på 85,4 kg innan matchen (82,8 utan Gi på morgonen) hade försökt gå upp i vikt genom att äta onyttigt under veckan sen jag fattat att cuttet inte skulle funka:)) men jag vann 1 och förlorade 1 match. Båda killarna var större än mig och jag kunde inte göra mycket mot dem stående men var game mot båda när vi väl hamnade på marken.

Den första hamnade på mig efter jag failat en nedtagning, vi blev varnade av dommaren för passivitet för att ingen av oss kunde göra något på den andre stående, och jag var underst i halfguard, inga problem att svepa honom dock efter detta tog jag ganska enkelt mount och tryckte lite på hans hals sedan gav han mig armen så att jag fick barra den (Jihoo)!!

Andra matchen kunde jag inte heller ta ned min motståndare och han flippa mig med en Judo sätta-foten-i-höften-och-rulla-bakåt-grej jag blev dock inte helt och hållet svept utan hamnade överst, jag försökte ta mount men lyckades inte få loss min fot, sedan svepte han mig och fick tag i min arm så att jag inte kunde göra ett smack, sedan höll han i mig mkt effektivt jag försökte en desperat flykt men då tog han ryggen på mig och så låg vi så tills tiden tog slut, jag torskade med siffrorna 0-6. -2 för svepet och -4 för backguard.

Träffade för övrigt William vilket var mycket roligt, han var där för att kolla på sin bror som också körde.

Jag har inte kollat ordentligt på filmen så detta är från minnet vilket kanske alltid är det bästa i stridens hetta... snart kommer filmen att bli tillgänglig tror jag...

Måste få vara den första att gratta till din första vinst! och på sub, fan va sweet!!!!!!!!! Jag har varit på spänn hela dagen efter att få läsa om hur det gick. ska bli kul och se filmen sen. Jag tar mig nog in i morgon och supportar våran guru!
Grattis igen till första sub vinsten Micke!!!!!!!!!!!!!!!!

"If you aren't attacking, you are defending, and if you are defending it means that you are losing the fight at that moment."
Marcelo Garcia

Grattis micke! Fan vad stort! Tjohooo!

//Markus Skoog

Hur har det gått för Johan!? Är sjukt nyfiken!

Tap, snap or nap.

Vi såg precis hans matcher på klubben efter träningen. Han förlorade tyvärr båda men å andra sidan mötte han dom som kom etta och tvåa totalt så det var ju hårt matchat om man säger så. Mot han som kom tvåa hade Johan två riktigt bra submission försök enligt min åsikt men tyvärr lyckades han komma ur och Johan förlorade på poäng. Men det var grymt kul att se matcher på den nivån :)

Nu får folk rycka upp sig förresten, det är så få på träningarna. Jag antar att Micke är sjukt motiverad nu med en vinst under bältet å allt :)

//Markus Skoog

Tack för allt grattande (jag känner mig jävligt nöjd faktiskt)!! Jag sitter och parallellskriver två olika hemtentor nu (skolsituationen ter sig som smått absurd i nuläget) men om allt går efter planen kommer jag ned och tränar ikväll. Jag tar med mig kameran och filmen så kan vi kolla om vi får tid/lust, jag hoppas att nån bandade Johans matcher förresten?!

Övrigt om Stockholm Open på lördagen förresten...

1. Eftersom jag var min egen coach fick jag vara med på regelgenomgången och jag har en hel del intressant att berätta om regler i BJJ, en uppstyrning av regelverket är nämligen på g och jag fick reda på en hel del grejjer som kommer gälla framöver av de uppsnäppta dommarna (bland annat får man inte ha susp längre, achillesfotlås är ok med vissa begränsningar och skillnaden mellan "kast" och "slam" är omdefinerad sen är det en massa lustiga krav på Gier men detta kanske inte är nytt det var fett många som blev dissade när de skulle upp på mattan och fick byta Gi). 

2. Det var jäkligt många som blev utstrypta :)... När man satt och kollade på matcherna kändes det som att det inte var speciellt poppis att klappa ut på strypning utan hellre däcka :). Speciellt var det en tjejmatch där ena tjejen såg ut som hon hade dött praktiskt taget det kom folk rusande från alla riktingar och lyfte och drog i henne för att hon skulle vakna igen.

3. Det finns folk som är bra stående... sedan finns det folk som är BRA stående (herre min skapare vilka jedi-kast man fick bevittna)... Vi ska nog sparras lite stående framöver för att inte bli helt förnedrade om någon får möta sånna snubbar.

4. Akta er för + viktklassen, helt seriöst så tror jag att många +105 kg människorna hellre hade bantat än att möta han som vann den, det var fan David mot Goliat (fast med realistiskt slut) i varje match och den som fick "spela David" verkade inte ha så jättekul alla gånger. 

Nog om detta... Vi ses förhoppningsvis ikväll.

Välorganiserad och kul tävling. Nästan lite mycket med fyra matchmattor dock - ibland var det flera riktigt sevärda matcher som pågick på en gång så svårt att hänga med då. Koncentrerade man sig mer på ena så kunde man ge sig fan på att något kul hände i den andra. Lyxproblem kanske. Tempot hölls allafall uppe - det kändes aldrig ens i närheten av segt.

Känner i kroppen idag att jag egentligen var för sjuk för att tävla igår men kände inte för att hoppa av och anmälningsavgiften var redan betald.

Även om jag förlorade båda mina matcher så får jag säga att det gick över förväntan med tanke på att jag mötte de två bästa brunbältarna. Jag var seg i kroppen och inte särskilt jättetaggad men defensivt gick det ju bra utöver att jag blev lite förvirrad underst i parterr i första matchen och inte visste om jag fick eller inte fick försöka mig på det handledslås som det såg öppet ut för. Började tänka för mycket, kom av mig och motståndaren fick då in en strypning som skulle varit stark även utan att jag varit svullen i halsen redan från början.

Fick allafall tillfälle att lattja lite med sneaky attacker från underläge i andra matchen och lyckades också vända på steken och hamna överst i parterr en kort stund. Känner att det jag behöver öva mest på är att ta mig ur positionsmässiga underlägen mot en jämnbra (eller bättre) motståndare samt den stående biten (för att slippa jobba från positions- och poängmässigt underläge efter att matchen gått ner på marken). Och förstås att jag måste lära mig reglerna bättre. Inte omöjligt att jag ställer upp i fler tävlingar närmsta åren. Kändes mycket mer avslappnat än tidigare (ok, sist jag tävlade var när jag hade blått bälte) - kände inte mycket nervositet. Kände mig å andra sidan inte särskilt taggad heller så var nog nästan för avslappnad. Men kändes bra förutom förkylningen och bristen på rutin. Vi ska helt klart ha mer tävlingsanpassad träning framöver för de som vill tävla!

Webbplats

Här är den:http://www.youtube.com/watch?v=wz4X0kXaF7g

Tråkigt när det går för snabbt ;)))

Peter

Awesome!!!11!1

Det var grymt att se live kan jag säga. Robin rockar :)

//Markus Skoog

Fan va grymt!!

"I dont believe in belts, toughness cant be ranked"
John C Reily

Kompletta resultatlistan från Västerås ligger på http://www.kampsport.se/forum/showthread.php?t=17903

Webbplats

(http://alliancebjj.se/forum/viewtopic.php?id=112 = Mickes matcher från Västerås BJJ Cup, postade dem i fel tråd.)

Kan inte lämna lägenheten p.g.a lunginflammation så jag tänkte kolla på live-feedet av Robin Hs och Nimas matcher i grapplers paradise, tyvärr verkar det som att sändningen skitit sig p.g.a. att någon slags teknisk utrustning kimurat Hilti Uppsalas It-killar.

Nima 65,9 kg
Robin H 76,9 kg

Våra grabbar ställer upp i de populäraste viktklasserna och det är jälvigt stora gap mellan klasserna i vikt. Känner igen en del namn nån har jag träffat, nån jag jag tom rullat med, andra känner jag igen för att de faktiskt håller på med proffs MMA och andra namn har jag hört talas omryktesvägen för deras feta skills. Jag skulle väl anse att om det går sig illa med lottningen så kan det bli matcher med den största erfarenhetsskillnaden i våran klubbs historia och tyvärr skulle den vara negativ för våra grabbar, massiva och stålhårda själsliga pungkulor krävs således av våra tappra gossar!! Inga problem!!!!11!  >;P 

Lycka till grabbar, och hör av er (forum/mobil/whatever) när resultatet har kristalliserats fram.

JAg tror inte Robin skulle ställa upp. Kommer inte ihåg varför dock. Hoppas det går bra för Nima!

//Markus Skoog

Tjena allihop, måste tyvärr meddela att jag förlorade min match på en armbar från triangel :'( killen som jag mötte var riktigt duktig och kom till semifinal där han förlorade. Jag känner nu att det fanns mycket som jag egentligen borde ha gjort,  men så är det väl för alla. Han la sig ner direkt och jag hoppade på överst. kändes stabilt ett litet tag men han lyckades vända mig och jag kom till butterfly guard. han passerade och kom upp i mount där han försökte köra en triangel. Första gången försvarade jag mig och rullade över honom, sen kom han upp i mount igen på nåt sätt och körde samma teknik. jag rullade över honom och försökte slamma, han fick tag i mitt ben så det blev en liten mesig mini slam. han höll på lite och till slut fick han upp min arm. Kändes ändå riktigt kul och jag är fortfarande taggad på grappling och bjj, tror att jag kan göra mycket bättre ifrån mig.

the more you tap, the more you learn

förresten såg jag nu att min motståndare kom tvåa i blåbältesklassen på västerås bbj cup 4 :P

haha fan jobbigt att möta en blåbältare.. låter dock som om du gjorde bra ifrån dig Nima.. starkt att
ställa upp! Hur gick det för Robin?

"I dont believe in belts, toughness cant be ranked"
John C Reily

50 Senast ändrad av nima (2008-09-20 18:30:23)

Robin var inte med, han hade haft någon slags operation sen hade det blivit infekterat :/