Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

Tråd: Tävlingsresultat och -videos

Fler tävlingstrådar (se till att posta dina inlägg i mest passande tråd):
Kommande tävlingar http://bjj.nyh.se/forum/viewtopic.php?id=40
Strike Open/Strike Out http://bjj.nyh.se/forum/viewtopic.php?id=72
TapOut Bålsta http://bjj.nyh.se/forum/viewtopic.php?id=77
BJJ-regler för tävlingar http://bjj.nyh.se/forum/viewtopic.php?id=83

I lördags 3/6 deltog tre av våra BJJ-fighters i en tävling i Västerås. Det var den första tävlingen, utanför klubben, som vi någonsin har deltagit i. Utan någon som helst tävlingsvana gjorde våra tävlande mycket bra ifrån sig.

Pontus ( - 88,3 kg) 3:e plats av 16. Vann matcher på "rear naked choke" och ´"reversed sidecontrol leg/armlock".

Alexander (-64 kg), 3:e plats. Motståndaren började med en nertagning. Därefter höll Alexander motståndaren i sin guard hela matchen men förlorade alltså på så sätt med 2 poäng. Motståndaren fick en varning för passivitet.

Marcus F kämpade väl men förlorade på poäng.

Tre utomordentliga prestationer. Ingen förlorade på submission!

Vi har tränat mycket defensivt och det är svårt att få in submission på våra fighters. Alla våra träningsfighter går ut på att få in en submissionteknik. Däremot är vi inte vana vid att tänka i poäng. Det skall vi bli bättre på till nästa tävling !

Än en gång, all heder åt våra tre fighters. Nästa tävling blir vi ännu fler och ännu bättre, eller hur !

Se resultaten på http://www.vasterasbjjteam.se/vbjjc/

Sv: Tävlingsresultat och -videos

BJJ-League för nybörjare på BJJ-Center (Straight Blast Gym Stockholm)

I lördagens vitbältartävling i stan deltog tre Strike-medlemmar: Alexander Höög Thomsen, Mikael Andersson och Marcus Follin. Alla gjorde bra insatser med tanke på avsaknaden av någon större tävlingserfarenhet och ett visst mått av ringrostighet på sina håll (men det ska vi väl göra något åt till nästa tävling? =).

Alex kom på andraplats i -66kg-klassen och visade verkligen prov på hur snabbt han utvecklats genom flitig träning senaste terminerna.

Micke kom även han på en andra plats, men i klassen -77kg och först efter fyra stycken som delade på förstaplatsen. Han gjorde ändå en hel del mycket bra insatser och klappade bara en gång trots en del riktigt vassa motståndare.

Marcus hade inte kört regelbundet på BJJn på länge men klarade sig förvånansvärt länge genom seghet och viljestyrka. Med mer teknik genom mer regelbunden träning ser det lovande ut!

Gratulerar även Philip, tidigare Strike-medlem men utflyttad och numera tävlande för Prana, som tog guld i den lite tyngre viktklassen.

Tack till BJJ-Center för ett riktigt toppen-evenemang! Riktigt roliga matcher, underbara regler och bra stämning!

Mer info om tävlingen på http://bjj.nyh.se/forum/viewtopic.php?id=40
Jag ska försöka få upp bilder och video (annars kan vi kanske kolla på videon efter någon träning).

Tillägg: Video från tävlingen finns nu uppladdad till [url]http://bjj.nyh.se/videos/BJJ-League (Dec2006).wmv[/url]
Filen tar över en halv gig och jag har begränsat med bandbredd där den ligger så ladda ner den till hårddisken (högerklicka på länken och välj "spara som"/"save as") innan ni ser den (och sprid inte länken till släkt och vänner). Och om ni vill ha kvar den så se till att spara ner den så snart som möjligt för jag kommer antagligen ta bort den inom den närmsta månaden/månaderna.

Tillägg2: Nu har jag laddat upp en video från Strike Open BJJ-matcherna, läs infon ovan angående nedladdning av film först (samma gäller även denna film). [url]http://bjj.nyh.se/videos/StrikeOpenBJJ (2006-12-16).wmv[/url]

Webbplats

Strike Open BJJ, resultatlista:

Freddi (Strike) mot Barki (Prana) - Barki vann på poäng.
Alexander (Strike) mot Adam (BJJ-Center) - Alexander vann på poäng.
Blåbältesmatch: Christina (Strike) mot Tove (Prana) - Tove vann på poäng.
Fredrik (Strike) mot Lars (BJJ-Center) - Lars vann på submission (sleeve wheel choke).

Bästa fighter: Tove (Prana).

Tack till alla tävlande och även övriga gästande från BJJ-Center och Prana för fina matcher och en härlig stämning! Det var överlag bra matchningar och den absoluta höjdpunkten var Christina (Strike) mot Tove (Prana) där båda bidrog till en teknisk och händelserik match. Andlöst spännande var det när Christina hamnade i ett till synes klockrent rakt armlås men mot alla logiska regler på något sätt lyckades klara armbågen och senare även vända matchen. Hon lyckades dock aldrig ta igen Toves poängövertag och det blev således en poängseger för Tove som även blev utnämnd till bästa fighter. 

Vi ser fram mot kommande BJJ-matcher på framtida Strike Open; förhoppningsvis redan lördagen den 27e januari. Anmäl intresse redan idag till mig (Johan)!

Video från tävlingen kommer förhoppningsvis att laddas upp inom kort (men då kanske jag först plockar ner videon från föregående tävling, se ovan, så passa på att spara ner den till hårddisken först!).

Webbplats

Har precis kollat matcherna!! Bra kämpat allihop! det såg verkligen kul ut.
Alex! Det var väl andra gången du vann över Adam? Du drog väl ut honom på en triangel sist? Bra jobbat!!!

"If you aren't attacking, you are defending, and if you are defending it means that you are losing the fight at that moment."
Marcelo Garcia

bjj league dec 2006 på video fil

tja,ja deltog i denna tävling,i den lättaste viktklassen.
undrar om nån har några matcher inspelade,skulle va kul o se.
om nån har filmat får den personen gärna höra av sig,
mvh Rodrigo

rigoe@hotmail.com

Video finns att hitta i den här tråden: http://bjj.nyh.se/forum/viewtopic.php?pid=269#p269

Någon match där som du är med i? Antar att du mötte Alex från oss?

Webbplats

tyvärr va inte mina matcher med på den filen,nångon annan som kan ha filmat?
mvh Rodrigo

Jag tror du tänker på tävlingen som var inne på BJJ-center?

Precis, den videon finns i tråden jag länkade till. Dock har jag ju bara med de matcher där det var någon från Strike med. Minus en match som gick paralellt med en annan Strike-match.

Webbplats

@alexander,d är rätt tävling som johan säger men mina matcher va som sagt inte med,har kollat på bjjcenter sidan men d händer inte mycket där hehe.
tack iaf för hjälpen
mvh rodrigo

Ok Både jag o Micke förlorade våra tävlingar.. Micke åkte ut på en triangel från guard efter 1 min o jag åkte ut på en armbar ifrån guard, Båda var jvligt aktiva i guard! Känns lite tungt just nu för båda två vi ska trösta med att dricka bärs =)
För min egen del känner jag att jag inte var i närheten så aggro o explosiv som jag kan vara.. Blir ändring på det till augusti.
Men Micke kommer ställa upp i juli strikeopen och både jag o micke kör i augusti.. Hoppas fler kan vara med då.
ps. vore nice med nån som kan vara coach i ringen hehe
Allt som allt var det en grym upplevelse, Gäller bara att bli av med match oskulden.

"I dont believe in belts, toughness cant be ranked"
John C Reily

Tjena killar.
Det kommer inte hända igen att ni står ocoachade!!
I all panik med regnhellllvetttet så tog jag på mig att även agera domare och blev alltså diskad från att coacha.
Men jag måste säga att jag är grymt nöjd med era insatser idag!

Peter

STRIKE OUT 1

Regnet strilade ner men tack vare stor flexibilitet från arrangörerna så flyttades tävlingen snabbt inomhus, Strike Out but In så att säga. Det funkade bra. Drygt 15 matcher med ungefär hälften var av Thaiboxning och Submission Wrestling. Bra att varva olika stilar. Det blir mer omväxlande för publiken och domarna får vila mellan varven.

Submission Wrestling flöt på bra. Totalt åtta matcher varav bara två fick dömas efter dominans. De andra slutade med submission. Intressant att notera (som vi även sett tidigare i UFC mm) att det inte är några flashiga tekniker som vinner utan rena bastekniker. Dessa tekniker vann man på:

Triangel (2 matcher)
Rakt T-bar armlås (2 matcher)
Vadlås
Giljotin

Vi kanske skall lägga mer kraft på försvar mot dessa tekniker.

Micke A och Johan H ställde upp och blev (efter egen utsaga) på så sätt av med sin tävlingsoskuld. De gjorde bra ifrån sig men förlorade mot mer erfarna motståndare. Det är bara att bita ihop och gå vidare. Alexandre Paiva brukar säga att "den som inte förlorar lär sig aldrig något".

Det är en helt annan sak att tävla jämfört med att sparras på klubben. Mer stress. Mindre kunskap om motståndaren och hans tekniker.

Jag tycker att M och J gjorde en jätteprestation bara genom att ställa upp efter ett halvt års BJJ-träning och knappt någon submission wrestlingträning. Det kallar jag mod och fighting spirit.

Nästa tävling går sista lördagen i juli. Då blir det förhoppningsvis även BJJ-matcher. Om du har tränat minst ett halvår, så är det bara att anmäla sig till Peter !  Du är väl också modig och har den rätta fighting spirit, eller?

Ahh skönt att höra  =) Fattar dock att det blev rätt stressigt där ett tag hehe. Men nu e väl allt klart så nästa tävling u juli lär gå hur fint som helst.. Det var riktigt kul att ställa upp. som du sa Peter det gäller bara att bli av med oskulden, Nästa gång lär man inte vara lika nervös o shit

John C Reily

15 Senast ändrad av Micke (2007-07-02 23:53:54)

Det var iofs ganska kul att vara amatörcoach och att skrika saker som: "Bli inte strypt Hytte!", "Fly ur backguarden!" och andra goda råd av "försök vinna!"-typen :).

Det var synd tycker jag att vädret spåra ur efter allt j-vla jobb som så många la ned på att bygga ring och slå upp tält ect, för verkligen hoppas att det blir bättre i Juli.

Förrutom det så var det en helt fantastiskt kul grej hela STRIKEOUT 1 tycker jag, jag och Hytte hade dragit med oss halva bekantskapskretsen och alla vara nöjda och flera var helt lyriska över evanemanget. Flera återbesök i Juli mao. På ett personligt plan var det obeskrivbart kul att tävla trots att jag blev grundligt förnedrad på rekordtid :) (1.04 min tror jag det var). Har kollat på filmen ett par 100 ggr nu och har ett ganska bra grepp på vad som hände samt blir taggad att försöka igen. Var helt groggy efter att ha blivit strypt så jag missade sista Tai-matchen samt prisutdelningen helt då jag trodde att det hela var över, och åkte hem, efter Mikael vs Ralf.

Hörde av Benny som hade hört något om att det blir viktklasser i jämna 10 kg-steg i nästa fight -80 kg blir det för mig isf, är det något som hört något mer om det praktiska, såg på hemsidan att nästa SO blir på en Onsdag (den 25:e) t.ex?

Får verkligen hålla tummarna för bättre väder i juli så det slipper bli Strike In då också. Himla otur. Motsvarande tid dagen efter tävlingen var det ju strålande utomhusväder. Ska bli kul att se ringen fullt uppriggad utomhus! Se till att ragga med hela bekantskapskretsen till träningen i höst så kanske vi får råd med mjukare pusselmattor som vi kan ha i ringen och för andra utomhusträningar!

Rekordtid för kort första-tävlingsmatch-någonsin har du knappast, Micke! Första tävlingsmatchen jag själv gick så hamnade jag mot en kille som var instruktör på en klubb inne i stan. Jag blev utstrypt och matchen var över på 45 sekunder så du klarade dig 19 sekunder längre än vad jag gjorde min första tävlingsmatch. Plus att du kunde klarat dig över 20 sekunder längre om du också hade låtit bli att klappa =). Inte att rekommendera dock. Vaknade upp lite lagom förvirrad och tog ett tag innan jag riktigt greppade att jag just hade gått en match.

Webbplats

JAg o Mcike har kört en kampanj i kompis gänget om att folk ska börja på strike.. Får se om det lönar sig nu. Vi har iaf 2 st som ska börja o 1 som kommer börja till vår terminen.

John C Reily

Fick just höra att Alexandre Paiva och Fabio Gurgel den 7e juli vunnit sina respektive viktklasser i "International Masters e Seniors" (ungefär som "VM" för de över 30) klass för 36-40år gamla utövare. Kul! =)

http://www.tatame.com.br/imagensup/6869/1184017419.g.jpg
http://www.tatame.com.br/imagensup/6869/1184017530.g.jpg

Mer info: http://www.tatame.com.br/2007/07/09/Int … enior-2007

Enligt uppgift från forumet på kanadensiska Alliance-hemsidan ( http://www.alliancebjj.ca/forums/viewtopic.php?id=625 ) så gick Paiva fyra matcher och vann de tre första på submission. Kanske ställer han även upp i Mundial (stora VM) senare i år.

Är ni sugna på att se lite roliga BJJ/SW-fighter med Alliance-utövare kan ni på YouTube söka på Marcello Garcia (sök även på Marcelo med ett "l"). Finns några matcher med Fabio också, dock inte hittat någon med Alexandre än.

Webbplats

Videos från Micke Andehns och Johan Hyttes matcher på StrikeOpen1 och 2 kommer här:

http://alliancebjj.se/videos/Johan_Hytt … an_SO1.wmv
http://alliancebjj.se/videos/Mikael_And … rg_SO1.wmv
http://alliancebjj.se/videos/Mikael_And … ik_SO2.wmv

Filip är från Pancrase och var Mickes första match
Tulle är från Nacka Dojo och var Hyttes första match
Fredrik är från Tsu shin gen och var Mickes andra match

Har video även från Johns match men då får John först kontakta mig och säga att det är ok innan jag laddar upp den.

Webbplats

Kollade på Johan Hyttes första match. Bra försvar mot Tulle som är en erfaren och duktig motståndare ! Extra bra att komma ur back-guarden. Inte så bra att motståndaren fick ryggen tidigt (slarv med armarnas placering). Utnyttja din goda rörlighet och offensiva tekniker mer nästa gång. Sammanfattningsvis en mycket bra första tävlingsinsats !!!

Mhmm jag frös rätt hårt under matchen o tänkte alldeles för mycket. Var det första jag tänkte på när jag gick av mattan, att jag inte använde min explosivitet över huvudtaget =(
Men jag e faktsikt nöjd med backguard försvaret jag emd.. Men damn va trött man var efetr matchen dock uhh, och vi höll bara på i 02,30 min

John C Reily

STRIKE OPEN - BJJ matcher 15 december 2007

Så har vi då avslutat årets sista Strike Open. Vi körde 10 BJJ-matcher och de flesta fick köra mer än en match. Som vanligt bra, jämna matcher, men vi måste erkänna att BJJ-center var bättre idag. Bra kämpat och bra tävlingserfarenhet för alla. Dessutom slår det mig (som den senior jag är) att det inom kampsport finns fantastisk sympatiska och vänliga ungdomar och unga vuxna. Tack till alla för den enormt goda stämningen mellan alla tävlande!

Matcher (Strike Alliance = SA; BJJ Center = BJJC):

Johan Hytte (SA) - Berny (BJJC) --> Berny vinst på poäng.

Linus (SA) - Berny (BJJC) --> Berny vinst på poäng.

Johan H (SA) - Per (BJJC) --> Per vinst på poäng.

Linus (SA) - Allan (BJJC) --> Allan vinst på poäng, efter förlängning.

Johan H  (SA) - Linus (SA) --> Johan vinst på submission (americana)

Per (BJJC) - Allan (BJJC) --> Per vinst på poäng.

Thomas (SA) - Pouya (BJJC) --> Pouya vinst på submission (triangel)

Thomas (SA) - David (BJJC) --> David vinst på submission (rakt armlås)

Oscar (SA) - David (BJJC) --> David vinst på poäng efter förlängning.

Johan H (SA) - Pouya(BJJC) --> Pouya vinst på submission (triangel).

23 Senast ändrad av Micke (2007-12-16 23:26:44)

Tja Gubbar,

Eftersom jag var funktionär så var jag den ende från BJJn (förutom Judo-Robin som var med och slogs) som såg hela X-mas Clash. Låt mig bara säga att jag fick bevittna den bästa Submission wrestlingen jag sett i mitt liv. Jag satt och var assisterande domare så jag kunde inte filma ett smack men jag skrev ett "play-by-play" av hela grejjen som kommer att hamna på www.sportfighting.se (ligger redan på www.strikeboxingclub.se under resultat) i en eller annan form snart.

Kan säga direkt att en grej som jag blev överraskad över men som jag tycker är mycket positivt är att Peter styrde upp reglerna och tog bort allihopa! Heel-hooks = ok, slams = ok, pointed crossface = ok, kast et al = ok Kvarvarande regler: Inga neck-cranks (bara på träningen :)) och inga kast där man bara håller i huvudet (föutom den vanliga thai-clinch vältningen). Submitta järnet med andra ord!!

Lilla Robin som kört lite BJJ och en del Shooto gick sin första match mot Said (från Straight Blast Gym/BJJ-center) som har lila bälte och brukar instruera på BJJ-center när vi har varit där (och jag tyckte jag fick svåra första matchningar i Submission :)). Han hamnade i en galet tight arm-triangel men vägrade ge sig (han var typ röd-blå ansiktet men inget klappande så långt ögat kunde nå) men åkte tillslut på en armbar.

Judo-Robin körde (med nystukad fot) mot en annan kille från SBG (som självklart gick på fotlås på den foten, ödet kan vara grymt, men Robin pallade) men torskade tyvärr på det tightaste beslutet på hela dagen med 2-1 i domarsiffror. Han dominerade takedownsen och början av matchen men blev trött och förlorade på att den andra killen gick på fler Submissions och var närmre med avslut (enligt mig).

Mycket bra insats av våra killar med andra ord.

I övrigt var det ibland helt otroliga matcher (David Lejenäs (brunt bälte, Hilti) mot Said (lila bälte, SBG) till exempel bara för att nämna en. En fantastisk dag helt enkelt, missa INTE nästa.

PS: Har gått omkring och känt att jag var helt ok på ju-jitsu innan detta men fan det finns folk med moves därute :)), känner mig astaggad för att sätta in lite Titanplattor i axeln, vänta i kylskåpet några månader och börja rulla som en pånyttfödd!!!! :DS

Detta om X-mas clash... Nu vill jag babbla om BJJn. Awesome att så många var med och körde!! Jag vet att det är bittert att förlora (eftersom jag alltid gör det :)) men fan det är ändå tennisbollsize-pung att vara med och tävla (Bran har till exempel bara kört några få månader och varit öronförståndshandikappad en bra bit av den tiden) av samtliga. Nu har följande börjat matcha: Limpan, Brän och Oscar + att Hytte fortsätter att köra. 

Jag tycker det är så jävla grymt och trevligt helt enkelt och känner verkligen en djuprotad ångest över att inte kunna delta... 

Att tävla tycker jag är ett så jävla bra sätt att utvecklas och vi som klubb kan se till att lära oss mycket av det vi märker på tävlingarna. Vad funkade/vad funkade inte + vad bör vi göra som vi inte gör ect...

Instämmer för övrigt med Anders om att snubbarna från SBG/BJJC är ett skönt gäng, deras chief Marcus bjucka in oss att komma att rulla med dem när vi vill och det har varit mycket trevligt förut så det lär vi göra framöver, vi kan lära av varann och helt enkelt bara ha det roligt med att få rulla med lite olika personer som omväxling.

Bra skit! Nu synns vi imorrn!

Kan bara instämma med Micke om att man så mycket tuff bara som börjar tävla! Man är sjutton så mycket mer vinnare om man går in i ringen än om man stannar utanför. Så grattis till er ändå som tog steget in och låt inte resultatet hindra er att göra om det!
Bra att vi fått rutin på att filma matcherna, man kommer ju inte ihåg någonting efteråt och då går man ju miste om alla lärdomar om vad man borde göra bättre till nästa gång.