Tråd: Sommarträning (se längst ner i tråden)

Vem är intresserad av att träna i sommar?

Vilka dagar passar dig bäst?

Hör av dig här på sidan eller till Anders eller Johan !

Sv: Sommarträning (se längst ner i tråden)

träna i sommar...
JA TACK!
hinner iofs inte nu, men i sommar har man (iaf jag) ju hur mycket tid som helst!!!!
dagar och tider spelar mindre roll, det är det andra som får prioriteras bort

Självklart! Vilken veckodag är väl mindre kinkigt när man är ledig...

Sommarträningen (juni-augusti) blir på måndagar, tisdagar och torsdagar. Klockan 18 - 20 (ibland 20.30 för den som orkar) samtliga dagar.

Sommarträningen kostar 1000 kr för tre månader eller 800 för två (valfria) månader.

Vi tar gärna emot nybörjare eller dig som har tränat tidigare och som har gjort ett uppehåll. Om du betalar sommaravgiften nu så får du träna resten av maj utan extra avgift.

Tiderna är samma som Thaiboxarna vilket gör att det alltid kommer att finnas andra som öppnar och stänger lokalen. Vi försöker ha instruktör på plats så ofta vi kan men vi kan inte garantera det vid varje träningstillfälle. Om det saknas ordinarie instruktör så kommer ni alltså in i lokalen i alla fall och då kan någon graderad hålla i träningen eller så kör ni själva matcher och kanske repeterar tekniker med varandra.

3 träningar i veckan på sommarträning? Inte många klubbar som slår det, kul!

"I am a shark, the ground is my ocean...and most people can't even swim" - Machado brothers

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

Har pratat med Markus Masip på BJJ-center i stan angående samträning under sommaren. Vi har kommit fram till att vi ska lägga upp det så att vi när som helst snackar ihop oss ett gäng från ena klubben och  sen slår en pling bara för att kolla att inte träningen är inställd eller något och sen är vi välkomna på den andra klubbens träning. Jag behöver ju inte själv följa med alla gånger, men ni kan ju i så fall höra av er till mig om ni är en bunt som vill förbi hos dem en specifik träning så kan jag ringa och kolla istället för att det är sju olika som ringer.

Råkar ni själva vara i stan med träningskläder någon dag under sommaren när de har träning så är ni också välkomna att titta förbi och se om de är där.

De kommer att ha ett pass i veckan under sommaren och detta pass kommer att vara på onsdagar, antagligen kl 18-19:30. Träningslokalen ligger mellan centralstation och kungsholmen ungefär.

Rekommenderar varmt att ni tar tillfället i akt under sommaren och hänger med in och kör även hos BJJ-Center! De har ju lite andra tekniker, andra övningar, andra människor som ni inte är vana att köra mot o.s.v. så det är enormt lärorikt. Dessutom har de, liksom vi har, en väldigt bra stämning på klubben med bra människor.

Se även http://www.bjjcenter.se

Webbplats

Idag söndag 4/6 kör vi träning som vanligt 17.15 - 18.30.

Från i morgon måndag 5/6 kör vi enligt sommarschemat, se ovan !

Nu på onsdag (28/6) kör vi i stan igen! Det är lite osäkert om Markus själv kan komma men träning blir det hur som helst. Hör gärna av er till mig om ni tänkt komma!

Fredrik från Judoklubben var förbi idag också, vi har pratat om att spinna vidare på de samträningar vi haft tidigare. Nu på torsdag (29/6) är vi välkomna förbi. De som inte kan innan dess kan komma ner direkt till judolokalen (längst ner i Tibble sportcentrum) kl 19, vi andra kör från kl 18 på Strike som vanligt och efter en timme traskar de som vill över till Judon och ansluter till dem ca 19:15 (vi lär ju vara färdiguppvärmda). De som inte har tid att köra så länge kan stanna kvar på Strike och köra matcher etc. Vi har funderat på att samköra ett antal träningstillfällen även senare under sommaren, kanske på regelbunden vecko/varannan-vecka basis. Detta är dock inte bestämt än men jag kan verkligen rekommendera alla att vara med, inte minst ni som ska tävla eftersom det lär vara en hel del nedtagningar och stående vilket vi alla behöver bli betydligt bättre på.

Nu närmsta månaden hade jag på de ordinarie träningarna tänkt köra igenom de tekniker jag och Christina lärde oss i Finland så det kommer att bli en hel del guldkorn som ni aldrig sett tidigare. Nya tekniker varje pass (med viss repetition av gamla) så se till att vara flitiga! Steg 1 och Steg 2 listorna lägger vi lite åt sidan nu under sommaren och fokuserar mest på avancerade tekniker med visst undantag för de nybörjare som ansluter. Foton och mer om träningsresan kommer inom kort!

Jag köpte för övrigt med mig sex stycken riktiga vita BJJ-bälten (med svart fält för streck) från Finland så de som är graderade och inte ännu har ett riktigt får se till att skaffa ett alternativt sy till sitt eget. Bältena säljs för 100kr/st (endast till graderade).

Webbplats

Sommarträningen är på måndagar, tisdagar och torsdagar 18.00 - 19.30 (eller 20.00 om vi har tid, ork och lust).

Vi är några tappra som tränar. Det blir mycket individuellt inriktat, grundtekniker för nybörjare, graderingstekniker för den som vill det och nya spännande tekniker för våra avancerade.

Kom ner du också !!!

Preliminära tider för sommarträning 2007: Tisdag och torsdag kl. 18-20. Även om jag och Anders inte är där så kan ni be någon av thai-instruktörerna att låsa upp nedre lokalen (se till att den blir låst efteråt bara). Oftast borde dock någon av oss vara där. Kommer tillräckligt många på passen så kanske vi kan slänga in en tredje dag.

Vi kan även snacka ihop oss och köra extrapass vid bestämda tidpunkter. Eventuellt nått utomhus i Vallentuna/Täby kyrkby.

Skriv gärna vad ni tycker, önskar och hur mycket ni tänkt/vill/kan träna under sommaren!

Webbplats

Jag vill träna i sommar! Är ganska så säker på att min gode vän Hytte också är intresserad.

Ringde Markus Masip från BJJ-center och bjöd in dem till att vara med på våra sommarpass om de vill. De kommer själva att ha pass åtminstone på onsdagar (antagligen kl 18) så då tänkte jag försöka hälsa på därinne så jag får ordentligt med pass även under sommaren. Antar att fler är sugna att hänga på. Straight Blast Gym (som BJJ-center tillhör) kommer fö att ha ett träningsläger nere i Norrköping den 10-12e augusti med välmeriterade instruktörer utomlandsifrån. De från oss som vill hänga med får självklart det. Kan ju i så fall samordna med samåkning och boende. Mer info här: http://www.bjjcenter.se/index.php/conte … /blog/5/53

Webbplats

Johan!
Meddela gärna i förväg när du åker in till bjj center så man kan haka. Norrköping låter helt klart som en trevlig sommar aktivitet! Vore kul om vi fick ihop ett gäng från våran klubb som ville åka. Jag åker gärna, men inte själv.

"If you aren't attacking, you are defending, and if you are defending it means that you are losing the fight at that moment."
Marcelo Garcia

Om inget oförutsett händer så tänkte jag åka in till BJJ-center nu på måndag (den 28/5). Deras träning börjar kl 18.

Gällande sommartider så är nya budet följande:

Tisdagar 18-20
Torsdagar 18-20 (fri träning, ej instruktör)
Söndagar 17:30-19:30

Då kan ni som inte helt vill överge Thaiboxningen köra Thai på torsdagar (de kommer antagligen att ha träning samma tider Tis och Tors).

Webbplats

Preliminärt kommer klubben vara öppen följande tider under sommaren:

Måndag, tisdag och torsdag mellan 18-20. Det kommer då att vara BJJ och thai samtidigt, så man får välja vad man vill träna om man inte vill köra hälften av varje. Vill många köra thai så vore det bra om det blev på samma dag som alla tränar det så vi kan ha instruktörslöst på BJJn då - förslagsvis torsdagar (då jag ändå jobbar).

Onsdagar kommer de antagligen ha BJJ på BJJ-center i stan och vi är välkomna på deras sommarpass. Antagligen blir det tid kl 18 eller senare.

Hur lunch- och morgongruppen gör under sommaren är upp till dem. Vill ni fortsätta köra egen träning fredagar (eller annan dag) så snacka ihop er så kan det säkert gå att ordna nyckel.

Någon gång måste vi förstås ha utomhusträning i uteringen dagtid, men det bestämmer vi närmre senare. Vill också gärna själv träna utomhus här ute i Vallentuna eller kyrkbyn (kanske någon gång nere vid sjön, som vi gjort tidigare). Tänkte då se till att få ordentlig träning själv också så blir nog bara för avancerade och lite annorlunda upplägg än vanligt.

Webbplats

Träning i Vallentuna låter ju intressant. Har du med mattor då eller kör ni på gräs? Är man tillräckligt avancerad för att få vara med? Hur har det funkat med folk som gått förbi, har de blivit intresserade eller rädda? :) För övrigt måste vi absolut styra upp fler pass tycker jag. Ska försöka ordna nyckel.

//Markus Skoog

SOMMARTRÄNING from 2 juni 2008.

tillsvidare gäller följande:

måndagar & tisdagar 18 - 20 (oftast med instruktör)

onsdagar eventuellt träning hos BJJ-center (kolla med Johan!)

torsdagar finns Thaiboxarna på plats så då bör det funka med fri träning.

Kom igen nu, sommaren är till för att man skall svettas :-)

inga shoot pass på sommaren?

the more you tap, the more you learn

Sommarträning med instruktör måndagar OCH TISDAGAR 18 - 20. För mer info se inlägg två steg upp!

I går tisdag var det urusel anslutning på träningen. Vi skyller på att jag och Johan informerat dåligt, men nästa tisdag finns inga ursäkter då hoppas vi på rejäl anslutning!

Nåväl Johan hann med att gå igenom minsta lilla detalj med mig på första listan så nu finns det risk att jag också blir ännu petigare ;-)

Hade ingen aning om att ni gick över till sommartermin en vecka innan resten av klubben. Är det tänkt så eller har det blivit något missförstånd? Tänkte köra brasse idag men då är det ingen brasse då om ni gått över till sommartermin eller?

//Markus Skoog

Jag är också lite förvirrad över detta, tänkte eventuellt ha tränat idag men jag hajjade inte om det var något pass eller ej. Skönt att någon annan också är förvirrad Markus :).

Strikes hemsida = 9onde Juni börjar sommarterminen...
BJJ Forumet = 1sta Juni börjar sommarterminen...

Jag har haft hemtenta och ömma knän av paintball + att nu jobbar jag mycket, men jag kommer tillbaka snart!

Hmm då behöver man inte ha nån ångest att man missar så många pass.. KOmemr skippa träna brasse fram till bröllopet pga skador o blåtiror. ps inte min ide!!!!!(lovar)
Men den 16:e e jag tillbaka!!!

"I dont believe in belts, toughness cant be ranked"
John C Reily

Inte minns jag att man fick skador och blåtiror innan man gifte sig, men så hade jag också en lugn svensexa och en stillsam flickvän ;-)

Hehe fick bara 2 blåmärken från svensexan :) Har en känsla av att jag hade en väldig tur

"I dont believe in belts, toughness cant be ranked"
John C Reily

Sommarträning som vanligt måndag och tisdag (23 och 24/6) kl. 18 - 20.

I tisdags var det bara en entusiast på träningen. Om den dåliga anslutningen fortsätter så överväger vi att dra ner till en träning i veckan (måndagar). Så det är upp till dig! Vi ses på måndag och tisdag, eller hur!