Sv: Kommande tävlingar! (info och diskussioner postas här)

Strike Open 15 dec.

Om det finns tillräckligt många intresserade så kör vi BJJ-tävlingar då.

Anmäl intresse här eller till Anders på träningen. Nu borde vi väl kunna få ihop ett bra gäng! Jag kommer att checka med BJJ-center mfl , om lämpliga motståndare, när jag fått in ett par anmälningar.

Jag e givetvis på =) Kommer nog ställa upp i Submission wrestling oxå

"I dont believe in belts, toughness cant be ranked"
John C Reily

Strike Open 15/12 (lördag)

Vi räknar med minst fem BJJ-matcher och har nu fått matchningar till:

Linus (motståndare från BJJ-center ~85 kg)

Johan H (motståndare från BJJ-center ~85 kg)

Victor (motståndare från BJJ-center ~76 kg)

Eventuellt också motståndare till Oscar och Thomas, återkommer till detta.

Endast eget dödsfall räknas som godtagbar ursäkt för att utebli nu när vi lyckats få till laddade motståndare!

Ni andra som inte anmält er, kom och heja på era klubbkamrater !!!

Kul, hoppas jag o Oscar får nån att tampas med också. Kommer självklart dit i vilket fall som helst o supportar!

Tap, snap or nap.

Ohh spännande.. Fan e taggad.. E det folk från BJJ center eller?

John C Reily

Strike Open 15/12 (lördag) - samling 11.00 !

Vi har nu fått fram lämpliga matchningar, samtliga från BJJ-center. Våra BJJ-matcher (minst 5 st) varvas med Thai-boxningsmatcher.

Linus (motståndare ~85 kg)

Johan H (motståndare ~85 kg)

Victor (motståndare ~76 kg)

Oscar (motståndare ~63 kg)

Troligen också motståndare till Thomas, återkommer till detta.

Endast eget dödsfall räknas som godtagbar ursäkt för att utebli nu när vi lyckats få till laddade motståndare!

Strike Open 15/12 (lördag) - samling 11.00 för regelgenomgång, kontroll av dräkt (hel och ren! högst 3 cm mellan handled och ärm, motsvarande för benen), klippta och rena naglar!

Vi har nu också fått namn på matchningarna, samtliga från BJJ-center. Våra BJJ-matcher (minst 5 st) varvas med Thai-boxningsmatcher.

Matchningar (Strike/Alliance - BJJ center):

Linus - Allan   -90kg

Johan H - Berny (ev även Per)   -90 kg

Victor - Pouya   -75 kg

Oscar - David -65 kg

eventuellt Thomas - Pouya   -75 kg (om båda tycker det är OK)

Minst en match per person. Om det blir färre Thai-matcher så kan vi kanske (!) få till fler BJJ-matcher inom respektive viktgrupp. Vi får se, men ät mycket pasta (och ingen alkohol) dagen innan så att ni orkar!

Heh han lär ju inte ha nåt emot att köra mot viktklassen under.. Men jag är på!

Tap, snap or nap.

Strike Open 15/12 (lördag)

OBS samling på lördag 11.30 !!!

samling 11.30 för regelgenomgång, kontroll av dräkt (hel och ren! högst 3 cm mellan handled och ärm, motsvarande för benen), klippta och rena naglar!

Vi har nu också fått namn på matchningarna, samtliga från BJJ-center. Våra BJJ-matcher (minst 5 st) varvas med Thai-boxningsmatcher.

Matchningar (Strike/Alliance - BJJ center):

Linus - Allan   -90kg

Johan H - Berny (ev även Per)   -90 kg

Victor - Pouya   -75 kg

Oscar - David -65 kg

Thomas - Pouya   -75 kg

Minst en match per person. Linus och Johan kan ev. få två matcher, totalt 8 BJJ-matcher.

Strike Open nu på lördag 15/12

Alla tävlande samlas senast 11.30 i träningslokalen.

Först regelgenomgång och kontroll av dräkt, naglar mm.

Matcherna börjar cirka kl 13 men första matchen (och bara den) går redan strax efter kl 12 (så att Berny hinner till sitt jobb). Vi kör ungefär varannan BJJ-match och varannan Thaimatch.

Så här ser preliminärt matchschema ut:

Matchnr. / tävlande Alliance - tävlande BJJcenter / övrigt

> 85 kg

1/ Johan H - Berny / enstaka match (en 1:a och en 2:a), ingår inte i miniturneringen. Möjligen kan även Linus möta Berny om det finns tid och lust.

2/ Linus - Allan /miniturnering
4/ Johan H - Per /miniturnering
6/ förlorarna i match 2 och 4 / miniturnering --> brons resp 4:e plats.
8/ vinnarna i match 2 och 4 / miniturnering --> guld resp silver.
Det kan alltså bli två från samma klubb som möter varandra i match 6 och 8.

- 75 kg

3/ Thomas - Pouya
7/ Victor - Pouya
guld, silver, brons efter inbördes ordning, först submission, sedan poäng.

- 65 kg

5/ Oscar - David --> guld och silver.

Och sedan får vi vara flexibla om någon blir sjuk eller liknande.

Mattdomare = Anders; poängdomare från BJJ-center.

Ok fetjobbiga nyheter.. Jag har blivit förkyld :( Känt mig nästan febrig idag så jag har sjukskrivit mig så jag kan ligag hemma o bli frisk. Får INTE missa lör o sön det skulle suga såååå mycket pung. Men  om man e lite små förkyld så kanske jag inte orkar köra Matchen mot Berny... Men det får vi ta på lör.. E jävligt taggad iaf!!!

John C Reily

Hytte, har du feber på lördag bör du förstås inte köra (inte särskilt härligt härligt men farligt farligt). Men det lär väl å andra sidan läkaren sätta stopp för så du slipper ta beslutet själv. Detsamma gäller vid halsont - då bör man också låta bli att träna. Håller allafall tummarna för att du ska bli frisk!

Webbplats

Vad gäller att läkaren sätter stopp: Har du hög eller låg (som jag) bastemperatur? När jag tävlade senast hade jag haft feber (fast inte så mycket), varje kväll flera dagar innan. Men temperaturen är alltid lägre på morgonen, och de där örontermometrarna visar helt sjukt låga värden när man kommer in direkt från kylan, vilket var fallet när jag vägde in mig. Vill minnas att jag hade ett registrerat värde på 32 grader i temp =).
Detta kan man tolka som om man är rädd att bli stoppad av den anledningen behöver man inte vara oroligt. Eller att man bör göra en egen bedömning också och inte lita på läkaren som en Gud. Pick your choice.
Kan tilläggas att det gick helt ok för mig att köra trots att det kändes risigt vid uppvärmingssparringen. Adrenalinet när det väl börjar verka sopar undan det mesta under matchen. Dagen efter var jag ganska däckad dock vill jag minnas.

Jag hoppas verkligen att Johan H kan tävla men självklart får du inte äventyra din hälsa. Bedömningen får du tyvärr göra själv. Vi har nämligen ingen läkarkontroll före BJJ-matcherna. Det har man däremot för Thai-matcherna där det är lagkrav. Fördelen är bl.a. att vi kan samlas senare (11.30).

Ja det e soft.. Känner mig bättre nu dock.. feber känslan har gått över lite sliten i halsen o snorig.. ska vila idag men e nog hyffsad frisk tills imorgon.  Ska bli kul iaf  :D

John C Reily

spännande! vi ses där!

Kan tyvärr inte komma, syskonbarnsdop i vägen. Men lycka till alla Strikare!!!!

Stort lycka till!!!!!!!!

Hinner själv nog bara se Hyttes matcher men jag hörde av micke att det skulle filmas så om någon kan lägga upp dem så snabbt som möjligt så vore jag tacksam.

"If you aren't attacking, you are defending, and if you are defending it means that you are losing the fight at that moment."
Marcelo Garcia

fan nu e det bara 1,5h kvar till min första match.. awesome to the max

John C Reily

Ja det var bra skit, även om vi och jag personligen torska så var det iaf för mig väldigt kul att köra riktiga matcher!

Video från matcherna kommer tyvärr dröja tills imorrn då jag inte hittar min firewire-kabel för tillfället.. =/ Så sorry Marcus, du får ge dig till tåls ;)

Tap, snap or nap.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

15-16 mars går Stockholm BJJ Open i Tyresö, så sikta gärna in er på det!

Mer info: http://www.brasa-stockholm.se/stobjj/

Webbplats

Är det inga bältesklasser eller? Det kanske det alltid är så de känner inte att de måste skriva ut det? Hur bra är vitbältare i snitt? Själv kan man ju typ tre tekniker hyfsat :) Då är det väl ingen ide eller? Har ni nån gräns när ni rekommenderar tävling typ vid två streck eller så?
För övrigt var det dåliga viktklasser för mig, är det standard viktklasser.. Antingen ska jag gå upp 4 kilo eller ner tre...
Är det nån från klubben som ska gå? Vore kul att heja på om inte annat.

//Markus Skoog

Jodå, om du går in och kollar på "anmälda" så ser du vilka som är anmälda i de olika bältesklasserna.

Det är väldigt stor spridning på vitbältare i Sverige. Har man otur kan man ju hamna mot någon som har svart bälte i judo eller massor av brottningsmedaljer i bagaget och dessutom råder viss blåbältesdeflation så egentligen kunde kanske vitbältesklassen delas upp i nybörjare och mer erfarna. Men vi har själva hög kvalitet på våra "streck-graderingar" så de borde ge en hint hur man står sig mot "genomsnittet". Fortfarande tycker jag att det är väldigt stor ide att anmäla sig till tävlingar. Skador är ju ovanliga och erfarenheten som det ger är mycket värd och snabbar upp den fortsatta personliga utvecklingen. Ju mer man torskar desto fler lärdomar drar man ju - förluster utvecklar en egentligen mer än vinster.

Med andra ord rekommenderar vi tävling så tidigt som möjligt (redan innan första strecket) - bara man fått någorlunda grepp om grundtänket och de första lektionerna känns som något man börjar bli någorlunda trygg med. Tävlar man tidigt så känns det inte heller lika dramatiskt senare eftersom man redan blivit av med "oskulden". Vilket kan ge stora fördelar i senare matcher. Väntar man för länge kanske förväntningarna blivit mer läskigt stora.

Webbplats

23-24 Februari hålls nedanstående tävling i Nacka. Risk dock att den krockar med Strike Open (anmäl dig även till det om du vill köra match i februari! prata med Johan eller Anders) - datum för februaris Strike Open står inte på Strike-hemsidan. Peter kanske kan skriva det här på forumet.

"Fightcamp och Fightnight 6
Marcelo "Yogui" Santiago och Martin Ingholt (JJIF landslagscoach) instruerar på ett sparringläger öppet för alla som vill fightas i två dagar. På lördagkvällen arrangeras Fightnight 6 med matcher i JJIF Ju-Jutsu och BJJ och nytt för den här omgången submission wrestling! Anmäl dig för att gå match nu

Anmälan och mera information på www.nackadojo.com/events "

Webbplats

Jag ahr nu anmält mig till Nacka.. känns lite större än strike  =) Hoppas mer folk kan anmäla sig. Ska även anmäla mig till Sthlm open! Nu e det tävlingar för hela slanten.. Ska försöka cutta lite vikt till sthlm open... Men som alla vet så e inte det min starka sida. Nu känner jag mig frisk iaf så nu e det fullt ös igen!! Akta er för deathmegasuperawesomearmbarmachine HYTTE!!!!!

John C Reily