Tråd: Shopping-tips!

Webbplats

Sv: Shopping-tips!

Jag är gärna med på ett par

"If you aren't attacking, you are defending, and if you are defending it means that you are losing the fight at that moment."
Marcelo Garcia

Tänkte lägga in beställningen efter träningen på måndag. Fler som vill vara med (eller ha nått annat från rean)? Marcus, vad har du för storlek?

Webbplats

Jag vill också gärna ha ett par,  storlek 38...

Webbplats

Webbplats

Webbplats

Jag har hört nu med en ny leverantör av Tornado headgear som säger sig kunna skicka till Sverige, åtminstone om jag beställer tio stycken på en gång. Så vi slipper beställa från dåliga Jr Wrestling. Jag återkommer med information när jag fått svar på hur mycket det skulle kosta inkl frakt. Självklart är det risk för tull+tullavgifter+moms även där (ligger i USA även det stället).

Webbplats

Är helt klart intresserad av öronskydd är dock i ett ständigt tillstånd av ekonomiskt trångmål som student så jag avaktar tills jag känner till priset, beundrasvärt initiativ dock!!

(Hytte var och tömde örat för tredje gången nu, Bran fick som bekant två stygn i örat efter sin andra tömning nu sist, jag fick öron-aktivitetsförbud av min läkare senast hon såg det, Wills öra såg ut som..någon slags sjösnigel (?) senast han råkade illa ut och jag vill minnas att Marcus berättade om ganska duktig ångest över sitt öra så det finns ju helt klart en marknad :))...

JAG E PÅ!!!!! börjar få panik

"I dont believe in belts, toughness cant be ranked"
John C Reily

Ska kolla upp hur mycket gi-jackor etc kostar har men ar det inte allt for dyrt sa kan det ju vara lonsamt att skicka hem via posten.

Har ar vad det kostar (i SEK med dagens kurs) att skicka paket (ekonomi) till Sverige harifran:

4-5kg 305kr (84,5R$)
3-4kg 260kr (72R$)
2-3kg 215kr (59,5R$)
1,5-2kg 47R$
1-1,5kg 36,5R$
500-1000gram 25R$
250-500gram 13R$
100-250gram 6,6R$
50-100gram 2,9R$
20-50gram 1,65R$
0-20gram 0,85R$

Webbplats

Thomas,

var hygglig och skriv några rader om dina erfarenheter av att beställa öronskydd! Typ, pris, fraktkostnad, leveranstid etc.

Tap, snap or nap.

15 Senast ändrad av Johan (2008-02-25 15:00:21)

Webbplats

En läcker brasilianska hade inte suttit helt fel? ;o

Webbplats

Det tar ett tag att ställa in remmarna på Tornado-skydden så att de riktigt bra passar huvudet. Så undvik att låna ut dem när ni väl hittat era inställningar! Eller märk ut inställningarna på remmarna.

Kolla vad paketet är frankerat med. Skiljer det allt för tokmycket från vad ni betalat i fraktkostnad (som det gjorde för mig, se tidigare inlägg någonstans) så maila och klaga! Särskilt om de innan gett sken av att det skulle kosta mycket mindre.

Webbplats

Jag (Markus S) och Hytte har snackat ihop oss om en sambeställning. Är det nån annan som vill vara med. Nima var lite intresserad tror jag..

//Markus Skoog

Antar att det är Tornado-öronskydd från USA som ni pratar om. Tänk bara på att tullrisken ökar ju mer försändelsen innehåller. Och tull+moms+avgifter är inte en särskilt angenäm upplevelse. Lyckligtvis har jag själv klarat mig hittills. Skriv gärna om hur det går! Och be leverantören att skriva "Gift" på paketet!

Webbplats

Hej

Jag handlade lite grejer från Jabb och tänkte; vafan! jag testar det där öronskyddet dom säljer Brute classix då dom bara kostarde 249 pix. Att skicka efter från USA med risk för tull mm blir nog dyrare tror jag, eller? Hur somhelst har jag kört två pass med dem nu och de känns jättebra och jag har aldrig tappat dem. Leveransen tog tre arbetsdagar.

Nu är dem slutsålda tyvärr men de kanske tar in fler om de får efterfrågningar.

//Markus Skoog

Webbplats

Webbplats

Webbplats