Sv: Graderingar

Grattis William,

i sista stund, några få dagar innan William skall åka till Brasilien, klarade han av sitt första streck. Stort grattis och lycka till med träningen i Rio !

Grattis Victor !

Som vanligt var back-guard-escape sista teknikerna att visa upp för att nå första strecket. Victor gjorde en snabb och bra uppvisning att han behärskade alla tre varianterna av excape. Därefter körde han en match mot mig och fick nästan in ett armlås. Det där med pietet för de äldre verkar helt ha tappats bort ;-) Bra jobbat!

Grattis (i efterskott) till Fredrik Z, som i början av januari fick sitt andra streck, samt till Wil, som nyligen fick sitt andra streck på Paivas klubb i Rio av svartbältaren och instruktören Alexandre Puga.

Grattis även till alla som fick nytt bälte/streck av Alexandre Paiva under sön-mån 20-22a! Någon annan får gratta mig (kan man ju inte göra med sig själv) men jag kan allafall gratta Marcus G, som fick blått bälte, lite extra.

Hela listan på vilka som fick sina bälten upp-pimpade:

Thomas 1streck
Andreas B 1streck
Brandreas 1streck
Erik 1streck
Oscar 4streck
Marcus G Blått
Christina Blått 2streck
Anders Lila 4streck
Johan Brunt

(Observera att ni som fått nya streck innan motsvarande tekniklista är godkänd av mig och Anders förstås måste få denna godkänd innan nya streck från mig&A kan bli aktuella.)

I och med mitt eget nya bälte får jag numera gradera ända upp till blått bälte med fyra streck. Räkna med att det tar minst ca en termin till ett halvår av engagerat och frekvent tränande per graderingssteg. Uppdaterade graderingskriterier kommer snart här i tråden.

Webbplats

Grattis till alla! Särskilt Marcus och Johan. Nu blir det ännu svårare att köra med er :)

//Markus Skoog

Grattis alla bjj nerds!!!

"I dont believe in belts, toughness cant be ranked"
John C Reily

Grattis till Marcus S som idag graderats till sitt första streck!

Desutom fightades han attans bra idag. Han har några specialare som vi andra fick "njuta" av

Ni som är på g till första strecket kan jag varmt rekommendera att köpa CDn med teknikerna. Den kostar 60 kr eller om du köper en klubbtröja samtidigt så får du den för 40 kr + att T-shirten kostar 160. Tillsammans alltså 200 kr (oförskämt billigt, eller hur?).

Grattis marcus din grymme satan :D

John C Reily

Hoho tackar. Var ju lite oväntat. Trodde nämligen att jag var tvungen att visa backguardescapes igen men Anders lurade tydligen mig när han inte godkände mig då. Sa att man aldrig ska veta när graderingen kommer :) Lite rolig idè tycker jag. Nu är det bara att börja spurta mot streck tre eftersom streck två ger sig själv innan man är klar med lista 2, förhoppningsvis.
Blir det något lista 2 seminarium under hösten? Vore ju toppen för mig iallafall.

//Markus Skoog

Grattis Micke A till tredje strecket! Kom igen Hytte, nu får du lägga dig i hårdträning ;-)

Woohoo tackar och bockar!!!11!1

niiiiiiiceeeee MICKE!

the more you tap, the more you learn

GrATTIS MICKE!!! fan va kul... mmm dags att börja jobba lite hehe

John C Reily

Stort GRATTIS!! Inte långt kvar till blått.

"If you aren't attacking, you are defending, and if you are defending it means that you are losing the fight at that moment."
Marcelo Garcia

Grattis! =)

-- Robin Arding --

Bra skit Micke, välförtjänt!

Tap, snap or nap.

Grymt kul för dig Micke! Nu är det bara in och representera på tävlingar :) I`m4real! Liksom :)

//Markus Skoog

Äntligen Nima! Grattis till första strecket!!

En bra fighter som tränat extremt flitigt och också utvecklats mycket bra. Dock tog det lite tid innan alla detaljer i teknikerna mognat in ordentligt. Men idag satt backguard-escapen som den skulle. Stort grattis till första strecket och grymt bra genomförda matcher idag!

GrATTIS!!! Hörde att du har anmält dig till grapplers paradise oxå... awesome to the max mannen

John C Reily

tackar tackar =) :D

the more you tap, the more you learn

Grattis Nima! Nu är det bara att vinna övertygande i några tävlingar så ramlar det nog in fler streck snart :P!!

stort grattis!

//Markus Skoog

Grattis =-)

-- Robin Arding --

Grattis!

//Andreas B

Bra jobbat!

"If you aren't attacking, you are defending, and if you are defending it means that you are losing the fight at that moment."
Marcelo Garcia

50 Senast ändrad av Anders (2008-12-14 21:07:59)

Grattis Calle till första strecket !!!

Snabbt jobbat. Tack vare flitigt tränande, talang och DVD-skivan med tekniker, lyckades du klara första graderingen på rekordtid. För att du inte skulle drabbas av hybris var vi tvungna att sätta in ett antal hårda matcher, från stående, mot högre graderade. Rikligt svettande är bara förnamnet ...

Grattis!