Tråd: Alexandre Paiva i Linköping

Har just fått svar från Mike, som driver BJJ-klubben nere i Linköping, angående Alexandre Paivas kommande Sverigebesök. Detta är den info han har i dagsläget:

"Alexandre kommer troligen till Linköping 5 December och stannar 4
dgr. Det kommer att vara 2-3 pass om dagen. Jag vet inte vad kostnaden
kommer att vara men jag återkommer med det. En gissning är ca 800 - 1000 sek. Det beror lite på hur många som kommer köra."

För de som inte vet det är Alexandre Paiva min och Anders instruktör från Brasilien och alltså ruskigt duktig.

Vilka är intresserade av att följa med? Vore ju kul om vi kunde åka ner en hel billast av oss! Totalt ca 215km dit enkel resa, blir ju överkomlig transportkostnad om vi samåker. Någon som orkar kolla upp bussar? Kanske billigast om vi inte blir så många. 

Gällande boende så har jag hittat guidesidan http://www.linkoping.se/InformationOm/t … ttning.htm på vilken http://www.apartmentsswedenhomes.se eller http://www.linkopingsvandrarhem.se tycks vara bästa alternativet för oss.

Jag ringde upp Apartmentsswedenhomes och fick en offert på 250kr/person/natt för minst 42kvm (så stor som finns ledig) och kök (kostar extra för besväret att sätta in extra sängar vilket inte riktigt framgår av hemsidan). Skulle antagligen få en lägenhet max 20-25min gångavstånd bort från träningslokalen. Parkeringsplats ingår. Dock inte 100 på att det finns ledig lägenhet när vi ska vara där.

Ringde även Linköpings vandrarhem. Lägenheterna där tror jag är något mindre men det finns i många rum matlagningsmöjlighet även där. Gångavståndet är 3-4min från träningslokalen. Hade just nu endast lediga vandrarhemsrum de två sista nätterna (är ju tre övernattningar totalt om vi ska vara med hela perioden), men kan bo på annat sätt första natten alternativt höra senare om något avbokats. Skulle kosta 250kr/person/natt eller 205kr/person/natt om man samtidigt betalar för medlemskap i STF (se www.stf.se för medlemsavgifter). De har inte egna parkeringsplatser och parkering i centrala Linköping kostar enligt vad jag hört 10kr/30min. Stockholmskomplex or what? Snart inför de väl trängselskatt också. =)

Säg gärna till om du hittar billigare, kanske till och med nån som har kontakter där nere. Eller har en rymlig och välisolerad husvagn som står och skräpar? =)

Hur som helst så måste vi vara ute i god tid om vi ska få tag i boende till vettigt pris och på vettigt avstånd så prata med mig direkt om du är intresserad av att följa med!

Länk till linköpingsklubben: http://www.kampsport.nu/public/default.aspx

Om någon är riktigt tossigt hard core och dessutom har en massa tid och slantar över så kan vederbörande förstås börja träna i Espoo (Finland) redan under slutet av november (se längst ner i http://bjj.nyh.se/forum/viewtopic.php?id=14 tråden). =)

Webbplats

Sv: Alexandre Paiva i Linköping

Ringde och kollade med boendena. Är ont om plats vecka 49, måndagen hade vandrarhemmet inget ledigt och lägenhetsuthyrningen kunde inte säga än (han ville inte boka upp än eftersom han då riskerar att gå miste om sådana som hyr en hel månad i sträck). Jag har allafall bokat 6e och 7e på vandrarhemmet, två stycken fyrbäddsrum med matlagningsmöjlighet i korridoren. Kan få in en extrasäng per rum (kostar då 250kr extra per natt och säng) så vi får med andra ord plats med upp till 10 pers (två fulla bilar). Inte för jag tror att så många följer med men visst vore det kul =) 

En snabb sammanställning av beräknade kostnader:

Transport (samåkning 4-5 stycken i en bil): ca 140kr (tur och retur)
Boende: 250kr*2 = 500kr (90kr billigare om man är/blir STF-medlem)
Träning (3 dagar): ca 700kr

Totalt: ca 1340kr.
Då hinner vi med ca 6-9pass.

Mat etc. är ej inräknat, men blir ju knappast dyrare än hemma.

Är ni intresserade av att följa med så säg till här i tråden så snart som möjligt! Ska fler/färre med så bör detta meddelas vandrarhemmet snarast så att de kan ändra i bokningen.

Vilka kan ställa upp med bil?

Webbplats

Jag kommer troligen att vara med måndag - tisdag (om jag hittar någonstans att bo) alternativt bara måndagen. Jag kör bil fram och tillbaka. På måndag morgon hämtar vi upp Alexandre vid Silja-terminalen och sedan direkt till Linköping. Jag reser alltså hem själv på måndag eller tisdag eftermiddag / kväll.

Resan Stockholm - Linköping: med i bilen finns undertecknad, Johan, Micke och Alexandre. Vi kanske kan klämma in en till.

Hemresa Linköping - Stockholm: vad jag vet nu så är det bara jag som åker hem på tisdagen (eller måndag kväll). Är du intresserad så finns det troligen plats. Först till kvarn ...

Intresserad? Tala med mig eller Johan på träningen eller skriv en rad här på forumet !

Anders

Aktuell info 27/11:

Vi åker till Linköping med bil måndag morgon (5/12). Jag kör bil hem på tisdag kväll (6/12).  Det finns två lediga platser på vägen ner och fyra lediga platser på vägen hem (kostnad = din andel av bensinkostnaden). Annars kan du åka egen bil, buss eller tåg.

Vi har hyrt en lägenhet där det finns plats till totalt 6 personer = 3 sängar, 2 bäddsoffor, 1 extra säng. Först till kvarn får bäst sängplats.

Träning 5 - 8 /12 (måndag - torsdag). Anders stannar måndag + tisdag. Johan är där alla dagarna.

Det är förståss inte så enkelt att ta ledigt mitt i en arbetsvecka men jag kan lova att det är höjdarträning, speciellt för er som har tränat några terminer.

Anders

Jag kan förmodligen måndag-tisdag, dvs jag följer gärna med dig i bilen ner och upp, Anders.
Det är lite avhängigt om mitt jobb gräver upp ett nytt uppdrag åt mig till nästa vecka, i så fall måste jag kunna  göra honnör och säga "aj, aj, kapten" på kort varsel. Men om det inte medför några extrakostnader för någon annan så kanske jag kan ha det så löst.

Skulle någon vilja ansluta i efterhand så är det billigast att åka med

http://www.swebusexpress.se

Det finns plats i lägenheten och priset blir max 250/natt. Jag finns att nå på mob 073 956 96 81.

Träningstider:

Måndag: 13-14:30 + 18-19:30
Tisdag: 8-9:30 + 13-14:30 + 18:30-20
Har ännu inte infon för onsdag-torsdag men blir väl antagligen samma som för tisdagen.

Webbplats

Ett lyckat BJJ-seminarium i Linköping !!

Från klubben deltog Johan, Micke och Anders. Vi hämtade Alexandre Paiva vid Vikingterminalen och surprise, surprise, hans son Victor var också med. Och en massa bagage. Och då menar jag en massa. Bagageluckan full, alla utom jag som körde hade väskor i famnen. Med gott humör går det också. Efter drygt 20 mil var vi framme i Linköping. Vi tre från Strike bodde i en hyrd lägenhet en kilometer från träningslokalen. Flera träningar varje dag. Många intressanta nya tekniker. Johan har filmat alla tekniker så snart kan alla på klubben få lära sig dessa.

Vi fick också tre stora förtroenden från Alexandre Paiva (fd världsmästare i BJJ):

- Strikes BJJ-sektion får kalla sig för Alliance BJJ Stockholm Sweden. För er som inte vet så är Alliance en av tre stora sammansluningar i Brasilien som ständigt kämpar om flest vinster i BJJ-världsmästerskapen. De övriga är Gracie och Top team.

- Johan och undertecknad graderades till "purple belt" i BJJ. Jag hade räknat med att Johan skulle få ett nytt bälte men blev fullständigt överraskad över mitt eget. Det var en väldigt fin utmärkelse och jag får erkänna att jag skattar den högre än mitt svarta bälte i karate.

- Johan och jag fick rätt att gradera våra medlemmar upp till vitt bälte med 4 streck. Vi kommer att se över vilka krav vi skall ställa och återkommer i frågan. En sak är säker, det kommer att bli tuffa krav. Grader i BJJ får man inte utan ansträngning.

Ett givande läger alltså !

God jul!

Anders

Grattis! Vad oerhört kul!