Sv: Nybörjarseminarium!

Johan har Gi i storlek A2 som bör passa. Testa med någon som har samma storlek (Micke F tror jag) !

27 Senast ändrad av Anders (2008-02-09 13:43:27)

Nybörjarseminarium den 17/2 kl 10.00 - 17.00 (en timmas lunch) !

Vi går igenom de flesta teknikerna på lista 1 (dvs som krävs för gradering till ett streck).

Seminarieavgift 200 kr om du har betalt terminsavgiften, annars 250 kr.

Minst 6 bindande anmälningar (betalande deltagare) här på Forumet eller direkt till mig eller Johan för att vi skall genomföra seminariet.

Anmälda: Nima; Marcus S; Lina; Gustaf (?), Gustav.

Vi saknar alltså någon till anmäld för att köra seminariet. Anmäl dig nu (även ni som är graderade men som behöver en repetition) !

Uhmm betalar vi som e graderade för den`? Lär vara bakis men men hehe

"I dont believe in belts, toughness cant be ranked"
John C Reily

En tanke som slog mig är att vi - eftersom det ändå inte brukar vara fullpackat på seminarierna - kan ha ett kombinerat nybörjare+fortsättare-seminarium där de graderade får lista2-instruktioner istället och betalar samma som de ograderade.

Eftersom Anders på en träning nämnde att vi i begränsad omfattning kunde låta graderade gå gratis på det här basics-seminariet så kan vi förstås istället lägga upp det på det sättet om ni graderade som vill+kan komma hellre vill det och repetera samt hjälpa till att lära ut lista1. Men graderade räknas då inte in i de sex stycken som måste vara anmälda för att seminariet ska bli av.

Vilket alternativ låter mest lockande för er graderade som tänkt komma?

Webbplats

Lista2 seminarium hade ju varit suveränt, tyvärr jobbar jag hela helgen :(

Tap, snap or nap.

Det är fortfarande för få anmälda för att vi ska köra seminariet - endast tre stycken hittills som gett definitivt besked. Eftersom så få nybörjare är anmälda lutar det åt att vi får ha ett kombinerat lista1/lista2-seminarium för att få ihop över sex stycken betalande anmälda (alltså blir nästa chans att gå lista2-seminarium som tidigast under höstterminen). Bindande anmälningar till lista2-seminarium (paralellt med lista1-seminariet) skrivs i denna tråden.

Minst 6 bindande anmälningar (betalande deltagare) här på forumet för att vi skall genomföra seminariet. Deadline 14e februari (torsdag).

Webbplats

Tyvärr så har killen från jobbet meddelat att han inte kan komma, varför vet jag inte men frågade inte.
Själv jobbar jag och kan inte komma loss, har försökt men ingen vill jobba en helg (konstigt).
Hoppas det blir folk nog allfall

//Andreas B

33 Senast ändrad av Anders (2008-02-13 11:38:25)

Vi behöver minst en betalande till för att genomföra seminariet!

Hittills bindande anmälningar:

Nima; Marcus S; Lina; Gustav; Fredde H; Gustaf (?)

Anmäl er här på Forumet! Nu!

34 Senast ändrad av Fredde H (2008-02-12 20:27:34)

Jag vill anmäla mig till seminariet. Fredrik holm. jag skriver ett till inlägg om jag hittar fler som vill va me

Nu börjar det likna något. Vi behöver minst en betalande till (eller att Gustaf bekräftar att han kommer) för att genomföra seminariet!. Vi kollar på träningen i kväll (onsdag) och ger sedan besked här på Forumet.

Hittills bindande anmälningar:

Nima; Marcus S; Lina; Gustav; Fredde H; Gustaf (?)

Anmäl er här på Forumet! Nu!

PS Det är inte obligatoriskt för nybörjare, men för att få maximalt ut av din träning så behöver du en dräkt ("gi"). Vi säljer en sådan av god kvalité till medlemmar för 1 050 kr (eller köp en begagnad billigare på nätet).

Så hur blir det nu då? Blir det inställt eller?

//Markus Skoog

Vi kör nybörjarseminariet nu på söndag kl. 10.00.

Jag räknar med att alla som anmält sig kommer och kanske någon till. Gör reklam bland kompisarna!  Om vi inte blir så många så kan vi köra mer intensivt och kanske korta ner med någon timma.

Hej

Vi kommer ju iallafall. Att korta ner låter som en bra ide. Det är svårt att hålla fokus uppe så lång tid. Särskilt om allt är nytt.

//Markus Skoog

39 Senast ändrad av Anders (2008-09-08 15:39:05)

Nybörjarseminarium söndagen den 21/9 kl 10.00 - 17.00 (en timmas lunch) !

Vi går igenom de flesta teknikerna på lista 1 (dvs som krävs för gradering till ett streck).

Minst 6 bindande anmälningar (betalande deltagare) här på Forumet eller direkt till mig eller Johan för att vi skall genomföra seminariet.

Parallellt med detta kör vi ett fortsättningsseminarium (de flesta tekniker på lista 2) samma tid, samma plats.

Anmälda lista 1:

Anmälda lista 2: Hytte, Andreas B, Thomas, Marcus S?

ni kan booka in mig på lista 2 seminariet, annars lär man aldrig få 3:e strecket hehe

"I dont believe in belts, toughness cant be ranked"
John C Reily

41 Senast ändrad av Tompa (2008-08-20 12:19:28)

Jag kommer också på LISTA 2 seminaret! Hehe Hytte jag fyller år då också så lär ju va fest på lördan innan, just like always :P

Tap, snap or nap.

Måste kolla upp med kalendern bara, men jag är klart intresserad!

//Markus Skoog

Jag anmäler mig till lista 2. Och vet att jag kommer sålänge jag inte kvaddat bilen på lördagen, ska ut och lufta den på Mantorp Park...

Eventuellt har jag en från jobbet som är intresserad av nybörjarseminariet, men återkommer om det då hanär osäker.

//Andreas B

44 Senast ändrad av Anders (2008-09-16 13:11:14)

Två veckor kvar! Kom ihåg att anmäla dig så att vi inte ställer in pga för få anmälda!

Nybörjarseminarium söndagen den 21/9 kl 10.00 - 17.00 (en timmas lunch) !

Parallellt med detta kör vi ett fortsättningsseminarium (de flesta tekniker på lista 2) samma tid, samma plats.

Anmälda lista 1: Kaj, Erik S ?

Anmälda lista 2: Hytte, Andreas B, Thomas, Marcus S?

Jag anmäler mig till lista 1. Som det ser ut nu jobbar jag till 10, skulle vara där runt 10.30.

Sista anmälningsdag till seminariet i morgon onsdag ! Då måste vi veta om det kommer tillräckligt många för att det skall vara lönt att köra seminariet.

SEMINARIET INSTÄLLT 21/9 pga för få anmälda !

Vi gör ett nytt försök senare i höst.

Hallå där.

Vi var några stycken som stod utanför klubben och väntade på att seminariet skulle börja. På den tryckta affischen stod nämligen inget om att man skulle anmäla sig någonstans vilket kan vara en bra idé att informera om för dem som inte hittat hit än.
Ser fram emot nästa seminarium, ska sprida vidare att man ska anmäla sig här.

MVH
Linda

I can has

Webbplats

Hej Linda,

kul att du hittat till vårt Forum. Jag ber så mycket om ursäkt för att jag inte lyckats nå er med informationen att vi ställde in seminariet. Jag informerade på vår onsdagsträning, skrev på Forumet och mailade till de som anmält sig på Forumet.

Kom ner på våra ordinarie träningar (idag söndag 17.00, måndagar 18.00, onsdagar 19.00) och prova på! Är ni medlemmar i klubben så ingår det i terminsavgiften. Om inte så är ni välkomna till två gångers gratis provträning!

Till våra seminariet vill vi ha minst sex stycken säkra föranmälda. Johan och jag sätter av en hel dag, utan någon ersättning, och då vill vi klart att det skall vara ett rimligt antal som kommer. Men som sagt, kom ner till våra träningar, kanske redan ikväll! Vi fångar upp er på den nivån ni är, nybörjare eller mer avancerade.

Vi ses,

Anders

Hellu,

Nä, inget att be om ursäkt för! Tänkte bara påpeka det så man vet, hade jag varit ensam o väntat hade jag knipt! :)
Det var superkul igår och kommer definitivt tillbaka, tack för strålande träning!
Marcus var grym som hjälpte mig att komma in i det snabbt.

Tack tack tack!!!

I can has

Webbplats