Tråd: Nybörjarseminarium!

Den 21 maj har vi kommit överens med Leif om att vi ska hålla ett endags nybörjarseminarium i BJJ. Jag och Anders jobbar som vanligt utan arvode mot att kostnaden hålls till ett minimum. Det kommer att kosta 100kr för medlemmar eller 150kr för icke-medlemmar. Vi kommer förhoppningsvis hinna gå igenom alla tekniker på Steg1-listan. Välbehövd repetition även för er som varit med ett tag.

Sprid runt informationen om seminariet och locka med så många ni bara kan! Både inifrån klubben och utomstående vänner och bekanta som kan tänkas vilja börja träna inom CA.

Webbplats

Sv: Nybörjarseminarium!

Nu börjar det bli dax igen för nybörjare och alla som vill kasta av sig sommarens ringrostighet med en dags intensiv träning av grundtekniker. Preliminärt är 17e september satt som datum. Och även innan dess är det löpande nybörjarintag.

Webbplats

Intresse av nytt nybörjarseminarium?

Jag har hört några personer som är intresserade av att vi håller ytterligare ett nybörjarseminarium, tex i november. Vi kan köra om vi vet att minst 10 pers är intresserade. Hör av dig med en intresseanmälan !

Anders

Skulle gärna komma, däremot kan det hända att jag jobbar helg motsvarande...

Vårterminens grundtekniks-seminarium blir lördagen den 21a januari kl 10-17 (med en timmes lunch i mitten). Kommer som vanligt att kosta 100kr för SBC-medlemmar och 150kr för utomstående (ragga gärna med er intresserade vänner, arbetskamrater, släktingar och annat löst folk!).

Webbplats

mums, 6 h träning!
Vem e det man snackar med/anmäler sig hos/betalar till ????

Nybörjarseminarium lördag 21 januari 10.00 - 17.00. Klubbens vanliga träningslokal.

Det är bara att komma dit. Ingen föranmälan.

Betalning lämnas till Johan eller mig.

Anders

hahahaha, vilka fina bilder!

Nybörjarseminarium ("steg 1- tekniker") blir preliminärt den 16/9 kl. 10.00 - 17.00 med avbrott för lunch. Pris 100 kr om du har betalt terminsavgiften, annars 150 kr. Intresserade medlemmar som graderats till ett streck eller högre, tala med Johan eller mig för att ev. hjälpa till under seminariet.

Fortsättningsseminarium (steg 2-tekniker) blir senare under terminen. Troligen i oktober.

Glöm inte BJJ-seminariet nu på lördag 16/9 !!!

För information, se här ovanför.

Nybörjarseminarium ("steg 1- tekniker") blir lördagen den 17/2 kl. 10.00 - 17.00 med avbrott för lunch. Pris 100 kr om du har betalt terminsavgiften, annars 150 kr. En "flygande start" för dig som nyligen har börjat träna med oss. Du får lära dig alla tekniker vi lär ut första terminen, på en enda dag. På så sätt utvecklas du mycket snabbare. En nyttig repetition för dig som tränat längre.

Intresserade medlemmar som graderats till ett streck eller högre, tala med Johan eller mig för att ev. hjälpa till under seminariet.

Fortsättningsseminarium (steg 2-tekniker) blir senare under terminen om det finns tillräckligt intresse. Tala med mig eller Johan på träningen !

Nybörjarseminarium ("steg 1- tekniker") blir lördagen den 17/2 kl. 10.00 - 17.00 med avbrott för lunch. Pris 100 kr om du har betalt terminsavgiften, annars 150 kr. En "flygande start" för dig som har börjat träna (eller tänker börja träna) i år. Du får lära dig alla tekniker vi lär ut första terminen, på en enda dag. På så sätt utvecklas du mycket snabbare. Också en nyttig repetition för dig som tränat längre.

Intresserade medlemmar som graderats till ett streck eller högre, tala med Johan eller mig för att ev. hjälpa till under seminariet.

Fortsättningsseminarium (steg 2-tekniker) blir senare under terminen om det finns tillräckligt intresse. Tala med mig eller Johan på träningen !

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/cj/alliancebjj.se/forum/include/parser.php on line 791

Boka in söndagen den 23e september i kalendrarna! Då siktar vi nämligen på att ha höstens upplaga av vårt basics-seminarium där du lär dig de tekniker vi kör första terminen och som du ska kunna för att graderas till första strecket på det vita bältet.

För att seminariet ska bli av vill vi ha minst sex stycken anmälda och då ska det verkligen vara stensäkra, bindande anmälningar! (eventuellt förskottsbetalning/anmälningsavgift).

Det kommer att kosta ca 150kr för de som har betalat terminsavgiften och 200kr för övriga (seminariet är öppet även för utomstående). Eventuellt kommer redan graderade kunna vara med som hjälpinstruktörer vid behov alternativt gå för reducerat pris.

Är tillräckligt många intresserade så finns det även möjlighet att det blir ett mer avancerat special-seminarium söndagen den 7e oktober (alltså två veckor efter basics-seminariet). Se separat tråd för mer info: http://bjj.nyh.se/forum/viewtopic.php?pid=517#p517

Webbplats

Basic-seminarium i BJJ söndagen den 23/9 kl. 10.00 - 17.00 med avbrott för en timmas lunch. Du lär dig de tekniker vi kör första terminen och som du skall kunna för att graderas till första strecket på det vita bältet.

Avgift 150kr om du har betalt terminsavgiften, annars 200 kr (även utomstående). Betalas på plats. Graderade med ett streck och högre går gratis.

Bra om alla intresserade talar om det här i denna tråden så att vi har en aning om hur många som kommer. Om det blir färre än sex personer så kommer vi att överväga att sänka avgiften och korta av seminariet.

Jag ska försöka komma och jag tar med mig en som vill prova BJJ.
//Andreas

//Andreas B

16 Senast ändrad av Tompa (2007-09-17 10:39:29)

Jag kommer, kan inte uttala mig nåt om i vilken fysisk form dock då jag har 25årsfest kvällen innan :)

Tap, snap or nap.

17 Senast ändrad av Hytte (2007-09-17 17:13:22)

Jag kommer oxå vara där o svettas... Även jag lär vara bakis som ett djur i vanlig ordning på semminarierna

"I dont believe in belts, toughness cant be ranked"
John C Reily

Jag är 95% säker på att jag kommer och 100% säker på att jag kommer vara en smula sliten när jag gör det... Det ska bli kul!

19 Senast ändrad av Tompa (2007-09-23 19:24:09)

Tack för ett bra seminarium! Känns bra o få alla tekniker uppradat under ett o samma pass, speciellt då jag missat alla i stort sett alla kast-tekniker innan. Brorsan tyckte d va roligare än förväntat (även fast han också va bakis :), så ska försöka få me honom nåra pass till o se om det funkar me hans arbetstider också.

Tap, snap or nap.

Jo det var bra skit  =) Du får haka på lista 2 seminariet oxå tomas..

"I dont believe in belts, toughness cant be ranked"
John C Reily

21 Senast ändrad av Anders (2008-02-02 14:20:32)

Dags igen för nybörjarseminarium den 17/2 kl 10.00 - 17.00 (en timmas lunch) !

Vi går igenom de flesta teknikerna på lista 1 (dvs som krävs för gradering till ett streck).

Seminarieavgift 200 kr om du har betalt terminsavgiften, annars 250 kr.

Minst 6 bindande anmälningar (betalande deltagare) här på Forumet eller direkt till mig eller Johan för att vi skall genomföra seminariet.

Anmälda: Nima; Marcus S; Lina; Drojskompis Anders (?); Gustaf (?)

Jag tänkte väl försöka dyka upp och Lina var lite intresserad också. Jag ska höra med henne och kolla almanackan..

//Markus Skoog

Jag kan inte komma men en från mitt jobb är intresserad. Han har tränat en del kampsport men inte BJJ tidigare.
Han heter Anders.

//Andreas B

Andreas,

din kompis Anders är välkommen (250 kr eftersom han inte är medlem). För att köra så vill vi ha minst 6 bindande anmälningar så jag vill be dig att kolla med honom om han vill anmäla sig!

Jag å Lina kommer. Har johan nån gi i linas storlek som man kan köpa. hon är 1.70.

//Markus Skoog